مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بي مهري به آرامگاه و بقعه شيخ سعدالدين حمويه در جوين
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بي مهري به بقعه عارف نامي قرن هشتم، شيخ سعدالدين حمويه، در جوين به حدي رسيده است كه سنگ مزار و لوح سنگي اين عارف نامي، در محوطه ساختمان ميراث فرهنگي و صنايع گردشگري شهرستان جوين رها شده است!!!
عضو شوراي اسلامي روستاي رازي جوين با بيان اينكه اين سنگهاي مرمري و گرانقيمت كه توسط علاقه مندان آن شيخ نامي در شهراصفهان ساخته شده است بيش از 16 ميليون تومان هزينه داشته و ماه هاست كه بلاتكليف در اين محوطه رها شده است.
حسين آبادي يكي از ساكنان روستاي بحرآباد جوين نيز به خبرنگار ما گفت: برخي ميگويند بدليل قيد كلمه «ياهو» بر روي اين سنگهاي قيمتي موجب مخالفت برخي از مسئولين شهرستان شده است وي افزود: عليرغم اينكه باصرف هزينه و وقت زيادي كلمه مورد نظر نيز از آن سنگها حذف شده، متأسفانه باز هم شاهد بلاتكليفي در نصب سنگها هستيم.
عضو شوراي اسلامي شهرستان جوين نيز در اين مورد به خبرنگار ما گفت: اين عارف نامي، هرساله پذيراي خيل زيادي از علاقه مندان از داخل و خارج از كشور بوده و آرمگاه وي نيز در پائيز سال گذشته ميزبان استاندار خراسان رضوي و آيت اله عالمي نماينده ولي فقيه در وزارت كشاورزي و عضو سابق مجلس خبرگان رهبري بوده است.
خبرنگار خراسان براي اثبات اين ادعا و كسب اطلاعات لازم از لوح هاي شيخ سعدالدين حموي در يك روز تعطيلي به اداره ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري جوين مراجعه و بدليل عدم وجود ديوار ضلع شمالي اين ساختمان شاهد وجود دو سنگ و لوح در ايوان بيروني ميراث فرهنگي شده و بعد از شستن گل و خاك سطح سنگها عبارات و بيوگرافي شيخ سعدالدين حموي براي خبرنگار خراسان هويدا شد.


[تصویر:  hemavi-2.jpg]
[تصویر:  hemavi-1.jpg]


منبع : نسیم جوین