مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: تحریم ها، درآمد نفتی ایران را روزانه ۳۰ میلیون دلار افزایش داد/جدول
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.




[تصویر:  2010_12_11_12_38_45.jpg]


تحریم ها، درآمد نفتی ایران را روزانه ۳۰ میلیون دلار افزایش داد/جدول [تصویر:  1.png]
انرژی -
براساس بررسی های صورت گرفته درآمد نفتی ایران از روزی که تحریم نفتی توسط اتحادیه اروپا به تصویب رسیده تا کنون حدود 30 میلیون دلاردر هر روز افزایش یافته است.


آذرجزایری: این آمار نشان می دهد از 3 بهمن ماه امسال که این طرح در اتحادیه اروپا به تصویب رسیده تا 14 اسفندماه سالجاری، درآمد نفتی ایران از حدود 229 میلیون دلار در هر روز به بیش از 257 میلیون دلار افزایش یافته است.
برهمین اساس قیمت هر بشکه نفت سبک ایران به مقصد آسیا،آفریقای جنوبی،اروپاو مدیترانه از حدود 110 دلار در هر بشکه در 3 بهمن ماه به بیش از 123 دلار در 14 اسفندماه افزایش یافته است.
دراین راستا درآمد فروش یک میلیون و 260 هزار بشکه نفت سبک در هر روز در 3 بهمن ماه سالجاری حدود 139 میلیون دلار بوده که این رقم در 14 اسفندماه به روزانه بیش از 155 میلیون دلار افزایش یافته است.
همچنین قیمت فروش هر بشکه نفت سنگین ایران در روز 3 بهمن ماه امسال حدود 108 دلار بوده که این رقم در 14 اسفندماه سالجاری به 121 دلار در هر بشکه رسیده است.
درعین حال درآمد فروش 840 هزار بشکه نفت سنگین ایران از 91 میلیون دلار در هر روز به 102 میلیون دلار افزایش یافته است.


[تصویر:  oil&tahrim3ta14.jpg]


براین اساس قیمت نفت خام ایران از اتخاذ تصمیم اروپایی ها بر تحریم نفتی از حدود 110 دلار به 123 دلار افزایش یافته است که این امر نشان دهنده عدم موفقیت نسبی اروپایی ها در تحریم نفتی ایران است.
اگرچه در این بین باید یادآور شد که اروپا در نظر دارد تحریم نفتی ایران را از 4 ماه آینده به طور جدی دنبال کند با این حال مسوولان اتحادیه اروپا هنوز نتوانستند کشورهای عضو خود را متقاعد به عدم خرید نفت از ایران کنند و هنوزهم برخی از کشورهای اروپایی خریدار نفت ایران باقی مانده اند.
دراین بین فعالیت های آمریکا و اتحادیه اروپا تنها به متقاعد کردن کشورهای عضو اتحادیه برای عدم خرید نفت ایران بر نمی گردد چراکه طی یکماه گذشته نمایندگان بلند پایه آمریکا و اتحادیه اروپا با سفر به کشورهای آسیایی در تلاش بوده اند تا این کشورها را از خرید نفت ایران منصرف کنند.
دراین بین کشورهایی چون ژاپن،کره جنوبی،هند و چین کشورهایی بوده اند که مسوولان غربی در تلاش برای متقاعد کردن آنها بر عدم تعامل اقتصادی با ایران بوده اند اما تا کنون بنا بر اطلاعات رسیده این کشورها حاضر به عدم خرید نفت از ایران نشده اند.
برهمین اساس در حالیکه خبرگزاری های خارجی چون رویترز بر تصمیم این کشورها بر عدم خرید نفت از ایران می نویسند مقامات این کشورها با تکذیب این خبرها تاکید می کنند که همچنان شریک نفتی ایران باقی می مانند.
از جمله کشورهایی که در حال حاضر تحت فشار غربی ها و بالاخص آمریکا در راستای قطع ارتباط نفتی با ایران قرار گرفته هند است.اگرچه رویترز می نویسد که این کشور در تلاش برای قطع همکاری با ایران به دلیل فشارهای آمریکاست اما وزیر نفت این کشور در اظهارنظر اخیر خود آب پاکی را بر دستان غربی ها ریخت و تاکید کرد: این کشور تنها پایبند به رعایت قوانین شورای امنیت است و تصویب قوانین دیگر در اتحادیه اروپا و سناآمریکا تاثیری در سیاست های اقتصادی این کشور ندارد.
برهمین اساس افزایش درآمد نفتی ایران به دلیل افزایش قیمت نفت طی یکماه گذشته باعث شده تا اوباما نیز به شکست این طرح به دلیل افزایش قیمت نفت اعتراف کند.
دراین بین پیش بینی می شود طی 4 ماه آینده با نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن قطع خرید نفت از ایران بازار جهانی نفت 140 دلاری را تجربه کند و این خود می تواند تهدیدی جدی برای اقتصاد واردکنندگان نفت تلقی شود.دراین بین افزایش قیمت نفت می تواند اقتصاد آمریکا را نیز تهدید کند.چراکه در شرایطی که اوباما در تلاش است تا رضایت جامعه را در جهت موفقیت در انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری جلب کند افزایش قیمت نفت و در پی آن قیمت بنزین می تواند باعث شکست وی و همراهانش در انتخابات شود.بنابراین در چنین شرایطی مسوولان ایرانی می توانند با اتخاذ سیاست های درست اقتصاد ایران را تقویت کنند تا بتوانیم خود را برای مقابله با تحریم ها مقاوم کنیم.