مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دوچرخه جدید با قابلیت عوض کردن دنده با ذهن!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

[تصویر:  EEG-160x130.jpg]شرکت تویوتا دوچرخه‌ای مفهومی طراحی کرده که دنده آن با استفاده از امواج مغزی دوچرخه سوار، تعویض می‌شود.
[تصویر:  EEG.jpg]


به گزارش سرویس فناوری ایسنا ، طراحی و ساخت دوچرخه مفهومی پیروس به سفارش شرکت تویوتا توسط شرکت دوچرخه سازی Parlee Cycles انجام شد و «پاتریک میلر» نیز مسوولیت طراحی سیستم بی سیم برای ارسال امواج مغزی به منظور تعویض دنده دوچرخه را برعهده گرفت.

«میلر» تأکید می کند: هیچکدام از فناوری‌های به کار گرفته شده در دوچرخه پیروس جدید نیستند و ترکیبی از فناوری‌های مختلف در این سیستم در کنار هم قرار گرفته اند.

اصلی ترین مشکل در طراحی این دوچرخه بخش تغییر دنده بود، چرا که سیستم قابلیت درک مفهوم (دنده) بالا و پایین را نداشت. برای تبدیل سیگنال های مغزی به الگوهای قابل فهم از هدست های بی سیم EEG درون کلاه دوچرخه سوار استفاده شد.

هدست EEG با دریافت امواج مغزی دوچرخه سوار، الگوهای دریافتی را به رایانه یا تبلت نصب شده در پشت جلیقه دوچرخه سوار ارسال می کند و رایانه سیگنال های مغزی را به دستورات عملی ترجمه می کند: دنده بالا، دنده پایین.
طراحان، تلفن همراه هوشمندی را بر روی این سیستم نصب کرده اند که می تواند سرعت و قدرت پدال زدن را محاسبه کرده و نمایش دهد.
پروژه طراحی و ساخت دوچرخه مفهومی پیروس در جولای ۲۰۱۱ به پایان رسید و این محصول در نمایشگاهی در مارس ۲۰۱۲ مورد آزمایش قرار گرفت.

دوچرخه مفهومی پیروس بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و استفاده از آن به تمرکز زیادی نیاز دارد، به همین دلیل شرکت تویوتا قصد تولید تجاری این دوچرخه را ندارد.