مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چگونه درخواستگاری جواب نه نشنویم؟؟؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

برای این که بتوانید در همان مرتبه اول دل دختری را چنان به دست بیاورید که یک عمر با شما بماند، رازهایی وجود دارد که ما برای ساده تر کردن کارتان آن ها را برای تان طبقه بندی کرده ایم. البته خانم ها هم می توانند با درنظر گرفتن آنچه در این مطلب آمده تصمیم بگیرند که آیا خواستگاری صورت گرفته از آن ها استاندارد و درست بوده یا خیر. هر چند در این خصوص و مواردی این چنینی نمی شود حکمی قطعی داد و همه چیز به سلیقه دوطرف باز می گردد ولی توجه به نکاتی که در زیر آمده شما را برای رسیدن ساده تر به یک «بله» درست و حسابی یاری می کند.



● مطمئن شوید، فرد مناسبی را انتخاب کرده اید

واضح است نه! امــا حـقـیقت امر آن است که ازدواج چیزی نیست که بخواهید بـه خاطـر انــگیــزه هــای آنــی واردش شوید. ممکن است شما دیوانه وار یکدیگر را دوست داشته باشید اما اگر هــمسرتان خواهان فرزند باشد ولی شما نه یا آن که ارزش های شما با ارزش های همسرتان متفاوت باشد، ازدواج تان قطعا زیاد دوام نخواهد آورد. اگر در مورد فردی که می خواهید با او ازدواج کنید تردید دارید، بهتر است بیشتر درباره این فرد بیندیشید.
● مطمئن شوید هر دوی شما آمادگی دارید

پیـش از آن که پیـشنهاد ازدواج دهید درباره این که در زندگی دنبال چه اهدافی هستید، حتــی اهداف ۵۰ سال آینده خود با یکدیگر صحبت کنید. هر چه بیشتر بــا یـکدیگر در مــورد آنچه بــرای شـما حائز اهمیت است گفت وگو کنید بیشتر متوجه آن می شوید که آیا با یکدیگر تفاهم و سازگــاری داریـد یــا خیر، همچنین باید از لحاظ مالی آمادگی داشته باشید. اگر شما قادر نیستــیـد، مخارج خود را تامین کنید، بهتر است نامزدی خود را به تعویق بیندازید.
● از پدر و مادرش اجازه بگیریـد

ابـتـدا باید بدانید که آیا اگر پـیش از ازدواج با پدر و مادر او مشورت کرده و اجازه بخواهید، آن ها را خوشنود می سازد یا خیر. ایـن نـکته شـایـد عـجیـب به نظر آید اما شما که نمی خـواهید پـدر و مادر همسر آیـنـده خود را برنجانید؟ این عمل برای آن که دل شان را به دست بیاورید بسیار موثر خواهد بود.
● به شکلی پیشنهاد دهید که خوشایندش باشد

به پیـشنهاد ازدواج هـمچون یک هدیه به بانوی زندگی خود بنگرید. آن را بـه طریقـی طـرح ریزی کنید که باب میل و سلیقه او بوده و مطابق با شخصیتش باشد. آیا او رومـانتـیـک یـا اهـل تـفریح و شوخ طبعی است؟ آیا میل دارد به طور محرمانه از او خواستـگـاری کنـیـد یا روی دیــوار درخـواست خود را بنویسید؟
● در باره هدیه دادن، تصمیم بگیرید

بـرای دختـرهـا و زنـان هیچ چیز مبهوت کننده تر از یک هدیه غیر منتظره و غافلگیر کننده حلقه برلیان نیست، ولی اگـر تـوان مالی شما اجازه این کار را به شما نمی دهد، برای یک حلقه مناسب بودجه شما کفایت می کند اما حتما پیش از آن که حلقه را خریداری کنید از نوع سلیـقه او اطلاع یابـید. ایـن کار را می توانید با سوال کردن از دوستان یا خانواده او یـا مشـاهـده نوع جواهرآلاتی که استفاده می کند انجام دهید. یادتان باشد بسیاری از دختران تـمایـل دارند هنگام انتخاب حلقه خودشان حضور داشته باشند، به هرحال باید به خواسته های او احترام بگذارید.
● مطمئن شوید پاسخ او مثبت است

هنگامی که پیشنهاد ازدواج می دهید، بـاید مطمئن باشید که پاسخ او «بله» است. شما باید از قبـل به اندازه کافی در مــورد ازدواج صحبت کرده و کــامـــلا از آنچه طرف مقابل از یک شریک زندگی بلندمدت انتظار دارد، آگاهی یافته باشید. درست است که می خواهید پیشنهاد ازدواج شــما برای او سورپرایز باشد اما نباید بی مقدمه دست به این کار بزنید.
● اگر پاسخ او منفی بود مایوس نشوید

هـمـواره احـتـمال آن که او «نه» بگوید وجود دارد اما دلسرد نشوید با او صحبت کنید و علت آمـادگـی نداشتن او را جـویا شوید. او ممکن است تـنـها بـه زمـان بـیشتـری نـیـاز داشتـه بـاشـد یا آن که اصلا دختر مناسبی برای شما نباشد. اگر این طور باشد بهتر است همین حالا پی بـه آن بـبـرید تا آن که پس از ازدواج.
● لازم نیست همه از تصمیم شما باخبر باشند

شـما مـمکن اسـت وسوسه شوید که قصد خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید ولی عـاقلانه تر آن است که این خبر را تنها با یکی، دو تا از دوستان یا نزدیکان صمیـمــی خود که به آن ها اطمینان دارید و محرم اسرار تان هستند در میان بگذارید.
● مکان و زمان مناسب را انتخاب کنید

مکانی که می خواهید پیـشـنهاد ازدواج بدهید می تواند رسـتوران، پارک، سینما یا لب دریا باشد اما بهتر است مکانی انتخاب شود کــه بــرای هر دوی شما خاطره انگیز بوده و شما را به یاد خاطرات گذشته بیندازد. فـاکتور زمان نیز بسیار مهم است، اگر او شرایط سختی را سپری می کند، اگر خسته یا گرفتار دغدغه های شخصی و شغلی خود است یا آن که از دست کسی عصبـانـی اسـت، زمان مناسبی برای این کار نیست.
● او را دستپاچه نکنید

شما ممکن است بخواهیـد پیـشنـهاد خود را برای جهانیان فریاد بزنید یا حداقل برای همسایگان مجاور خود! امـا مـراقب باشیـد اشـتـیاق بـی حد شما کار دست تان ندهد. اگر او شخص درونگرا بوده و از آن که مـرکز تـوجـه دیـگـران واقع شود بیزار است، بهتر است این کار را به طور خصوصی با او در میان بگذارید.
● خیلی زود یا خیلی دیر پیشنهاد ندهید

زمـان معـیـنـی برای پیشنـهاد ازدواج وجود ندارد اما بهتر است پس از تنها گذشت ۲ هفته از آشنایی خـود بـا او پـیشـنــهاد ازدواج ندهید! زمان پیشنـهاد ازدواج هنـگامی اسـت کـه شـمـا بـــرای مــدتــی کافی به یکدیگر متعهد شده باشید، همچنین زیاد وقت را تلف نکنید؛ شجاع باشید و حـرف دل تان را بزنید. اگر هم خیلی هم کم رو هستید، می تـوانـید پیــشنهاد خود را در قالب نامه برای دختر مورد علاقه خود ارسال کنید.
● انتظار انواع پیشامد را داشته باشید

صرف نظر از هـمـه نقشه ها و طرح ریزی ها، امکان دارد امور دقیقا آن طوری که شما یا او تصور می کردید پیـش نرود. خود را برای واکنش های احتمالی آماده کنید. او مـمکن است دستپـاچـه شـده یا هیجان زده شود یـا آن که کاملا آرام و بی تفاوت باقی بماند. او ممکن است بگوید: «بله، خیـر» یــا «شاید». شمـا مـمکن است تصور کنید فرد مقابل تان را کاملا می شناسید امـا از پـیـش داوری و آن که پاسخ او چگونه خواهد بود پرهیز کنید، چون ممکن است مایوس شود.
● پیشنهاد خود را از حفظ نکنید

صرف نظر از آن که کـجـا و چــگـونــه پــیشنهاد ازدواج می دهــید، باید پیشنهاد شما با نهایت صداقت و ابراز عشق حقیقی نسبـت بـه او هـمــراه باشد. از قبل در مورد حرف هایی که می خواهید به او بـزنــید یادداشت بردارید اما دقیقا آن ها را حفظ نکنید. در آن لحظه به او بگویید که چرا یـک فرد استـثـنایی بـوده و چـرا شما خواهان آن هستید که باقی عمر خود را با او سپری کنید. بـایـد جملات شما از دل تان برآید فرد مقابل تان می خواهد با یک مرد ازدواج کند و نه یک روبات!
موافقم