مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: سفیانی کیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

متین

سفیان کیست ؟وچگونه شخصیتی دارد ؟
درروایات از پیامبر گرامی اسلام (ص) وائمه هدا علیه السلام وهمچنین در نوشته های دیگر ادیان آمده است .که ظهور منجی عالم دارای یکسری نشانه ها وعلامات می باشد. که این علامات به دو گروه حتمی وغیر حتمی تقسیم شده است .
علامات غیر حتمی .متعدد ودر طول سالیان متمادی رخ خواهند داد . شاید هم بعضی از این نشانه ها اصلا اتفاق نیفتد یعنی بدا حاصل گردد .زیرا این گونه علامات بستگی به اعمال وعملکرد انسان ها دارد.بطور مثال درروایتی از عمیره دخترنفیل نقل شده که گفت :از حضرت اما حسین علیه السلام شنیدم که فرمود: این امری که شما انتظارش را دارید(یعنی ظهور حضرت امام زمان علیه السلام ) نخواهد شد تا وقتی که بعضی از شماها از بعضی دیگربیزاری جوید.وبعضی به صورت بعضی دیگر آب دهان بیاندازد.یا از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز روایت شده که فرمودند: در آخرالزمان گروهی خروج می کنند که تازه جوان .سبک سر وسفیه وبی صبر هستند.قرآن را می خوانند. ولی از گلویشان تجاوز نمی کند.از قول بهترین خلق سخن می رانند ولی عمل نمی کنند. از دین خارج می شوند. همچون تیر که ازکمان بیرون می رود.
همچنین در روایتی عماره بن ابی ذر از پدرش و او هم از جدش (ازقول پیامبر گرامی اسلام صل الله علیه واله ) گفته است هنگامی که زمان ظهور نزدیک شود پوشیدن لباس کبود زیاد میشود تجارت مال زیادمی گردد.وصاحب ثروت به واسطه زیادی ثروتش احترام می شود.عمل قبیح زیاد شده و.نوجوانان به حکومت می رسند. وزنها زیاد می شوند. پادشاه ظلم کند.کم فروشی رواج پیدا کند.در آن هنگام اگر مردی توله سگی را تربیت کند از تربیت فرزند بهتر است.بزرگان را احترام نکنند.به بچه ها رحم ننمایند.اولاد زنا زیاد شود.وگرگ ها لباس میش بپوشند.
همانگونه که . اشاره شد و از سیاق این چنین روایات هم روشن است .چنین اتفاقاتی بستگی به اعمال و رفتار امت ها دارد.
اما علائم حتمی چنین نیستند و در آنها بدا صورت نمی گیردودر زمان کوتاهی قبل از ظهور رخ خواهند داد. وگریزی هم از آنها نیست.از امام صادق علیه السلام روایت است .تازمانیکه علائم حتمی رخ ندهند .ظهوری در کار نخواهد بود..
و پیشوای به حق امام صادق (ع) همچنین فرموده اند :قبل قیام القائم.خمس علامامت محتومات :الیمان.والسفیانی.والصیحه .وقتل النفس الزکیه.والخسف بالبیدا.
پیش از قیام قائم علیه السلام.پنج علامت حتمی وجودددارد.
1-خروج یمانی.2-خروج سفیانی.3-بانک آسمانی.4-کشته شدن نفس زکیه.5-خسف سرزمین بیداء(فرو رفتن لشگر سفیانی در زمین) (کتاب کمال الدین شیخ صدوق ره ج 2ص650)
اولین نشانه ای که از نظر تسلسل زمانی پیش از دیگر نشانه های حتمی تحقق می یابد وفرا رسیدن انفجار نور وسپری شدن شب ظلمانی دیجور را نوید می دهد .خروج سفیانی است.
خوشبختانه نشانه های خروج سفیانی در روایت های اسلامی. بسیار دقیق و روشن و شفاف بیان شده .و هرگز قابل انطباق با هیچ فرد دیگری نمی باشد.
اینک جهت شناخت اجمالی سفیانی وآشنائی با ویزه گیها او از فرمایشات پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین (ع) وامام باقرو امام صادق (ع) بهره می گیرم.
امیر مومنان علی علیه السلام در یک روایت جامع .ویزگیهای سفیانی را این چنین بیان فرموده اند :
1- سفیانی پسر هند جگر خوار است 2-از وادی یابس (یکی از نواحی دمشق) خروج می کند3-او مردی است متوسط القامه4-صورتی وحشتناک دارد.5-سر ستبر.میباشد.6-آبله رو است7-کور نما8-نامش عثمان ونام پدرش عنبسه 9-از تبار ابوسفیان وقبیله کلب است10-به سرزمین ذات وقرار و معین (نجف وکوفه ) وارد می شود و بر فراز منبر آن قرار می گیرد (کتاب کمال الدین شیخ ثدوق ج2ص621)
امام باقر علیه السلام می افزایند:11-سفیانی سرخ رو است.12-بور (زرد مو) میباشد13-زاغ چشم.است وهرگز خدا را نپرستیده.14-هرگز وارد مکه ومدینه نشده .15-همواره گوید.خدایا خون وانتقام. خون وانتقام وآنگاه آتش. (کتاب غیبت نعمانی ص306)
امام صادق علیه السلام همچنین نیز می فرمایند:هنگامی که سفیانی بر پنج ناحیه شام:دمشق .حمص.فلسطین.اردن. و قنسرین سیطره پیدا کند منتظر ظهور باشید و پیامبر گرامی اسلام (ص) دراین رابطه فرموده اند:سفیانی از درون دمشق خروج می کند همه ی پیروانش از تیره کلب هستند او خون آشام است و شکم زنان را پاره می کند و کودکان را از دم شمشیر می گذراند .سپاهی به سوی مدینه می فرستد وسه شبانه روز انجا را غارت وچپاول می کند و به نیروهایش اجازه هر نوع جنایتی را می دهد آنگاه به سوی مکه ی معظمه رهسپار می شود که در سرزمین بیدا در کام زمین فرو می روند.فقط دو نفر از نیروهایش باقی می مانند ولی سرهای آنان به طرف عقب برمی گردد .یکی به مدینه باز می گردد تا خبر مدفون شدن نیروها را به سفیانی برساند. و دیگری به مکه می رود تا غرق شدن نیروهای سفیانی به زمین را به استحصار امام زمان (عج) رساند .
سفیانی روز جمعه ای بر فراز منبر مسجد دمشق قرار می گیرد و از مردم شام بیعت می گیرد که هرگز از او نافرمانی نکنند.او در زمین و آسمان لعنت شده است. و از نظر نسب پلیدترین مخلوقات است.ازنظر نیاکان معلون ترین مردمان می باشد.و از نظر ظلم وستم .ستمکارترین انسانهاست. (کتاب عقدالدرر ص75)
امام صادق علیه السلام می فرمایند :مدت سیطره ی او پس از تسلط بر پنج ناحیه ی شام .دقیقا 9ماه می باشد در ماه رجب خروج می کند .از آغاز قیام تا سرنگونی اش 15 ماه طول می کشد.(شش ماه می جنگد و نه ماه حکومت می کند.از پلیدترین انسان های روی زمین است .بطوری که همسراش را زنده به گور می کند تا جای او را به کسی نگوید(کتاب غیبت نعمانی ص304 وکما الدین شیخ صدوق ره ج2ص651)
با ظهور امام زمان (عج) سفیانی به سوی شام فراری می شود اما به دست نیروهای حق گرفتار.و به دست باکفایت منتقم ال عبا و منجی عالم (عج) گردن زده می شود.
برای تعجیل در فرج اش صلوات متین پور