مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اخبار ضد و نقیض از مرگ ملک عبدالله
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرویس بین الملل افکار نیوز - سایت مصری "رصد" ظهر امروز در حالی خبر فوت پادشاه عربستان را به نقل از یک منبع آگاه سعودی منتشر کرد که از صبح امروز ارتش سعودی برای مقابله با هرگونه حمله خارجی و یا اعتراضات داخلی به حالت آماده باش در آمده است.


[تصویر:  n00117223-b.jpg]
به گزارش سرویس بین الملل افکار نیوز ،این خبر که از سوی سایت های متعدد عربی همچون الوحدی نت؛ سایت
حزب التحریر مصر، سایت الإتجاه المعاکس و سایت شام تایمز نیز منتشر شده تاکنون از سوی منابع رسمی عربستان تایید نشده است.

در همین حال سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان خبر درگذشت پادشاه را رد و اوضاع جسمانی وی را مساعد توصیف کرده است.

این در حالی است که فیصل سفر خود به الجزایر را لغو و به مغرب سفر کرده است. با وجود انتشار گسترده اخبار مرتبط با مرگ ملک عبدالله، دفتر پادشاهی عربستان از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی وی در روز دوشنبه خبر داده است.


در همین حال خبرگزاری رسمی عربستان نیز با انتشار اخباری از ملک عبدالله و حضور وی درجلسه روز دوشنبه هیات دولت به نوعی سعی در تکذیب خبر مرگ پادشاه این کشور دارد.

این خبرگزاری در بخش اخبار خود بدون موضع‌گیری در قبال اخبار منتشر شده درباره مرگ شاه سعودی نوشت: خادم حرمین شریفین دستور توسعه حرم شریف نبوی را صادر کرده است.

شایان ذکراست؛ رسانه های خبری روز گذشته اعلام کردند: پادشاه عربستان دستور آماده باش به نیروهای نظامی کشورش داده است. تهدید خارجی یا حمله تروریستی بهانه این دستور بوده و مقامات سعودی دستور آماده باش کامل به نیروهای نظامی خود را ناشی از وضعیت پر تنش منطقه دانسته‌اند.

همچنین مقامات ریاض درباره هرگونه نادیده گرفتن این دستور به نیروهای امنیتی عربستان هشدار داده‌اند.
هرچند برخی کارشناسان معتقدند پیروزی اسلامگرایان در انتخابات مصر، عامل اعلام چنین دستوری از سوی مقامات عربستانی بوده اما برخی نیز بر این‌ باورند که دلیل اصلی این حالت آماده‌باش، وخامت حال ملک عبدالله و مرگ وی است.

و شاید دلیل عدم اعلام خبر مرگ پادشاه عربستان نیز نگرانی آل‌سعود از شعله‌ور شدن آتش انقلاب مردم عربستان سعودی و دچار شدن خاندان سلطنتی به سرنوشت مبارک و بن‌علی است.