مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: قیاس لپ تاپ با سرفیس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با مقایسه سرفیس با لپ تاپ از نظر تکنولوژی و کارایی می توان به تفاوت سرفیس و لپ تاپ های معمولی پی برد. با ما همراه باشید تا ببینیم آیا خرید سرفیس می تواند انتخاب خوبی باشد یا خیر.

دنیای فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال تحول است و هر ساله از رایانه های جدیدی استفاده می شود. امروزه دیگر دسکتاپ ها جای خود را به لپ تاپ ها و سرفیس ها داده اند. لپ تاپ در واقع یک کامپیوتر قابل حمل است که تمام تجهیزات را با خود حمل می کند. علاوه بر این، Surfaces یکی از پیشرفته ترین لپ تاپ های جهان است که توسط مایکروسافت طراحی و تولید شده است. اگر بخواهیم سرفیس را با لپ تاپ مقایسه کنیم، از همان ابتدا باید بگوییم که تمامی تجهیزات سرفیس از کیفیت بهتری نسبت به لپ تاپ ها برخوردار هستند. سرفیس ها دارای صفحه کلید جداشدنی و قلم نوری هستند که باعث محبوبیت بسیار زیاد آنها شده است.

برای اطلاع از قیمت سرفیس پرو ۹  و قیمت سرفیس پرو به فروشگاه اینترنتی پارسان می؛ بهترین فروشگاه آنلاین و حضوری محصولات اپل و مایکروسافت
فروشگاه اینترنتی پارسان می، مرجع اصلی قیمت خرید محصولات اپل و قیمت خرید محصولات مایکروسافت بصورت آنلاین و حضوری بوده و امکان بررسی مشخصات و خرید مک بوک مراجعه کنید


سرفیس چیست؟
قبل از مقایسه سرفیس با لپ تاپ در این مقاله، بهتر است ابتدا با هر یک از آنها آشنا شوید. سرفیس یکی از پیشرفته ترین کامپیوترهای دنیاست. این کامپیوتر حرفه ای توسط شرکت مایکروسافت طراحی و با کمک شرکت تایوانی Pegatron تولید شده است. به طور کلی، سرفیس به خانواده ای از لپ تاپ های صفحه لمسی اطلاق می شود که از سیستم عامل مایکروسافت ویندوز استفاده می کنند.

بد نیست بدانید که این خانواده شامل تبلت ها و رایانه های شخصی تا رایانه های هوشمند سازمانی می شود. اولین مدل سرفیس که در سال 2012 در بازار ایالات متحده عرضه شد، بر اساس معماری پردازنده ARM و سیستم عامل ویندوز RT بود. مدل Surface Professional که در 26 اکتبر همان سال عرضه شد، دارای پردازنده اینتل و سیستم عامل ویندوز 10 است. در ادامه با تفاوت سرفیس و لپ تاپ آشنا می شویم.

برای اینکه بتوانیم به درستی سرفیس را با لپ تاپ مقایسه کنیم و هر دو را بررسی کنیم، در اینجا تعریف مختصری هم از لپ تاپ خواهیم داشت. لپ تاپ یک کامپیوتر شخصی کوچک، سبک و قابل حمل است. بد نیست بدانید که تمامی اجزا و ورودی ها و خروجی های این نوع کامپیوتر در کنار هم قرار می گیرند و یک واحد را ایجاد می کنند. لپ تاپ ها دارای نمایشگر کریستال مایع هستند و برنامه های حافظه متعددی برای رم در نظر گرفته شده است.

صفحه کلید آنها به صفحه اصلی وصل شده و یک صفحه نمایش لمسی (به جای ماوس) نیز در صفحه پایینی قرار دارد. لپ تاپ ها هم با باتری و هم با برق کار می کنند. همه لپ تاپ ها دارای شارژر هستند. بهتر است بدانید لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری می توانند تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند که همین موضوع کیفیت و قیمت آن ها را مشخص می کند.


مزایای سطحی
اکنون که تا حد زیادی با سرفیس و لپ تاپ آشنا شده ایم، می توانیم تفاوت سرفیس و لپ تاپ را حدس بزنیم. می دانیم که سرفیس ها از نظر مشخصات سخت افزاری برتری بزرگی نسبت به لپ تاپ ها دارند. در این قسمت قصد داریم شما را با برخی از مزایای سرفیس آشنا کنیم. برخی از این مزایا عبارتند از:
صفحه نمایش با کیفیت: صفحه نمایش Surface کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارد. موضوع مهم دیگر این است که Surface رنگ ها را با استاندارد sRGB روی صفحه نمایش خود نمایش می دهد. در نتیجه، آنچه بر روی صفحه نمایش به شما نشان داده می شود، همان رنگی است که هنگام چاپ دریافت می کنید.
صفحه لمسی: یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین ویژگی های سرفیس ها، صفحه نمایش لمسی آن ها است.
وزن و ضخامت کم: سطوح ضخامت و وزن بسیار کمی دارند. وزن آنها در حدود 500 گرم و ضخامت متوسط آنها را می توان 10 میلی متر تخمین زد.
کیفیت بلندگو: کیفیت بلندگوهای سرفیس بسیار بالاست و استریو هستند.
دوربین با کیفیت: جالب اینجاست که Surfaces دارای دو دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسلی در جلو و 8 مگاپیکسل در پشت است که برای رایانه شخصی بسیار عالی است.
عمر باتری طولانی: می توانید با شارژ کامل سرفیس خود بدون نیاز به شارژر، حدود 15 ساعت از آن استفاده کنید.
قلم سرفیس: قلم سرفیس با 4096 درجه حسگر فشار روی نوک و قابلیت تشخیص زاویه اعمال شده ابزاری فوق حرفه ای برای هنرمندان و طراحان است. این قلم جایگزین ماوس محسوب می شود.

معایب سطح
برای درک بهتر تفاوت های سرفیس و لپ تاپ، بد نیست به معایب سرفیس نیز نگاهی بیاندازیم. با وجود اینکه کیفیت سرفیس ها بالاست و بسیار حرفه ای هستند اما می توان از قیمت بالای آنها به عنوان یکی از معایب سرفیس نام برد. از طرفی بعد از خرید سرفیس باید قلم و کیبورد را جداگانه به عنوان لوازم جانبی خریداری کنید. این بدان معناست که برای خرید قلم و کیبورد، باید هزینه های اضافی را بیش از قیمت اصلی سرفیس بپردازید. حرفه ای بودن Surface گاهی اوقات کار تعمیر را پیچیده می کند. برای تعمیر آنها باید یک فرد بسیار حرفه ای در این زمینه پیدا کنید.

مزایای لپ تاپ ها
در قسمت های قبلی مقاله با لپ تاپ آشنا شدیم. برای مقایسه سرفیس با لپ تاپ خوب است در اینجا به مزایای لپ تاپ اشاره کنیم. برخی از این مزایا عبارتند از:

قابلیت حمل: یکی از مهم ترین ویژگی هایی که لپ تاپ ها را محبوب کرده است، قابل حمل بودن آنهاست. این مشکل یکی از مزیت های بزرگ آنها نسبت به دسکتاپ های خانگی است.
اشغال فضای کمتر: از آنجایی که همه رایانه های شخصی فضای زیادی را اشغال می کردند، پس از معرفی لپ تاپ ها، افراد زیادی به آنها علاقه مند شدند. در واقع یک لپ تاپ شامل تمام لوازم جانبی است.
توانایی عالی در اجرای نرم افزار: لپ تاپ ها معمولا اکثر برنامه ها را به راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا می کنند.
کار بدون برق: این بدان معناست که باتری های لپ تاپ قابل شارژ هستند و می توانید ساعت ها بدون اتصال به برق از آنها استفاده کنید. البته تعداد ساعت هایی که باتری می تواند شارژ خود را نگه دارد به قدرت و سلامت آن بستگی دارد.
مصرف برق کم: بد نیست بدانید که لپ تاپ ها عموما انرژی بسیار کمتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی مصرف می کنند.

معایب لپ تاپ ها
تا اینجا ما چیزهای زیادی در مورد تفاوت سرفیس و لپ تاپ یاد گرفتیم. در این قسمت قصد داریم به برخی از معایب لپ تاپ اشاره کنیم. لپ تاپ ها جدا از همه ویژگی های فوق العاده ای که دارند، معایبی نیز دارند. برخی از این معایب عبارتند از:

لوازم جانبی ثابت: یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از لپ تاپ این است که شما باید از همان صفحه نمایش، صفحه کلید، پورت ها، بلندگوها و غیره استفاده کنید.
گزینه های محدود ارتقا: جالب اینجاست که در اکثر لپ تاپ ها، نمی توانید چیزی غیر از رم و هارد دیسک را ارتقا دهید. اگر قصد دارید لپ تاپ خود را ارتقا دهید، باید یک لپ تاپ جدید و پیشرفته تر بخرید.
قیمت بالا: لپ تاپ ها به طور کلی گران تر از رایانه های رومیزی هستند.