مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: پشم سنگ فویل دار چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پشم سنگ فویل دارعایق حرارتی و صوتی است که از الیاف سنگ تشکیل شده و بر روی یک ورق آلومینیومی ثابت شده است. این مدل پشم سنگ به دلیل داشتن لایه آلومینیومی در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بیشتری خواهد داشت. پشم سنگ ورق به عنوان عایق حرارتی در کارخانه ها، آشیانه ها، بانک های خون، کارگاه های صنعتی، سردخانه ها، انبارها و ساختمان های نیازمند عایق حرارتی استفاده می شود. همچنین به عنوان عایق صدا در پارتیشن ها، درها و سقف ها استفاده می شود.
انواع پشم سنگ با فیلم
پشم سنگ فویل دار در انواع مختلفی عرضه می شود که از نظر شکل، ضخامت و مشخصات فنی متفاوت است. برخی از انواع پشم سنگ فویل دار عبارتند از:

پشم سنگ فویل دار ضخامت 25 میلی متر
پشم سنگ فویل دار به ضخامت 50 میلی متر
پشم سنگ فویل دار ضخامت 75 میلی متر
پشم سنگ با ضخامت ورق 100 میلی متر
پشم سنگ فویل دارضخامت 150 میلی متر
پشم سنگ فویل دار 200 میلی متر ضخامت
علاوه بر این، در برخی از انواع پشم سنگ با فیلم از مشخصات فنی خاصی نیز استفاده شده است که به عنوان مثال می توان از آن به عنوان «پشم سنگ فویل دار مقاوم در برابر شعله»، «پشم سنگ فویل دار سخت» و «پشم سنگ با لایه سخت» نام برد. فیلم". از سنگ فویل دار ضد بخار". علاوه بر این، پشم سنگ فویل دار نیز در انواع روکش پلی اتیلن، مناسب برای استفاده در محیط های مرطوب و مرطوب موجود است.

ویژگی های پشم سنگ با فویل
پشم سنگ با فویل به دلیل ویژگی های منحصر به فرد زیر به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود:

عایق حرارتی: پشم سنگ با فیلم دارای خواص عایق حرارتی بسیار خوبی است و در برابر گرما و سرما مقاوم است.
عایق صدا: پشم سنگ با فیلم علاوه بر عایق حرارتی خاصیت عایق صدا نیز دارد و برای کاهش صدای داخل ساختمان ها و صنایع استفاده می شود.
مقاومت در برابر رطوبت: پشم سنگ با فیلم دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت بوده و در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم است.
مقاومت در برابر آتش: انواع خاصی از پشم سنگ با فیلم دارای خاصیت مقاومت در برابر آتش هستند که در مواردی که ایمنی به دلیل شرایط کاری بسیار مهم است استفاده می شود.
مقاومت در برابر نور: پشم سنگ با روکش فیلم مقاومت بسیار خوبی در برابر نور خورشید دارد و پس از چند سال از افت کیفیت جلوگیری می کند.
سبک وزن و نصب آسان: فیلم پشم سنگ سبک و آسان است و به سرعت و به راحتی در محل مورد نظر قرار می گیرد.
شباهت ها و تفاوت های پشم سنگ لوله ای و فیلم
هر دو پشم سنگ ورقه ای و پشم سنگ لوله ای از نظر ساختاری از الیاف شیشه تشکیل شده اند، اما تفاوت هایی در ساختار و عملکرد آنها وجود دارد.

پشم سنگ فویل دار دارای لایه ای از فویل آلومینیومی است که از انتقال حرارت و تابش نور جلوگیری می کند. علاوه بر این، این نوع پشم سنگ به لطف فیلم خود می تواند در برابر آب و رطوبت به خوبی مقاومت کند. این مدل پشم سنگ عمدتاً برای عایق کاری حرارتی و صوتی ساختمان ها و صنایع استفاده می شود.
از طرفی پشم سنگ به دلیل شکل لوله ای که دارد عمدتاً برای عایق کاری لوله های گرمایش و سرمایش و همچنین جلوگیری از آسیب و خوردگی لوله های فلزی استفاده می شود. در این نوع پشم سنگ به منظور حصول سختی و مقاومت بیشتر برای حمل و نقل و نصب قطعات نیازمند عایق، افزودنی هایی مانند رزین اضافه می شود.