مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: منتقم الهی از دشمنان خدا انتقام می گیرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

متین



منتقم الهی از دشمنان خدا انتقام میگیرد: ‏‏ آیالهی عذاب الهی آیا شامل حال امت آخرین پیامبرخدا هم می شود: امام ‏صادق (ع)درحدیثی میفرماید: هر اتفاقی در امت های قبل رخ داده در باره امت پیامبراکرم(ص) نیز ‏نعل بنعل رخ خواهد داد.وهمچنین درآیات متعددی از قرآن کریم خاطر نشان شده هر قومی که آیات الهی ‏را مخصوصا ایاتی که به ایمان بخدا وپیامبران وجانشینان واوصیای ایشان وروز قیامت دعوت می نماید ‏تکذیب کنند.(قبول نداشته باشند) کافربوده وعاقبت به عذاب الهی نابود خواهند گشت.لذاخداوند در آیات ‏بسیاری خطاب به امت رسول الله(ص) میفرماید ازسرنوشت امتهای گذشته عبرت بگیرید.وبه پیامبر ‏وجانشین واوصیای ایشان و روزقیامت ایمان داشته باشید تا از خشم الهی در امان باشید/ همچنین ‏دراحادیث وروایات فراوانی هم تاکید شده هر کس آخرین پیامبروفرستاده خدا وجاتشینان ایشان وحتی ‏یکی ازاوصیاء ایشان (امامان) را تکذیب کند نیز کافراست وبه عذاب الهی دچار خواهد شد. حال با ‏توجه به آیات وروایات. سوال اینجاست در جهان کنونی چند میلیون نفرو حتی می توان گفت چند میلیارد ‏نفر به خداوندمتعال وآیات قران کریم وپیامبرگرامی اسلام(ص) وائمه (ع) کافرند؟ بلکه با کمی دقت ‏وتوجه به اعتقادات وعملکرد بشرامروزی درمی یابیم میلیون ها بلکه میلیاردها نفرنه تنها به رسول ‏گرامی اسلام(ص) وائمه(ع)ایمان ندارندبلکه هر گونه خطا وخلافی که در امت های گذشته وجود داشته ‏که منجر به نزول عذاب الهی گردیده وآن امتها را از صفحه هستی محو نموده کلیه آن خطاها وخلاف ‏ها درانسان های امروزی یکجا جمع است بطوریکه تن انسان بلرزه وا داشته می شود!و خطررا احساس ‏می کند. برای روشنتر شدن موضوع خیلی خلاصه چند مورد از خلافهای امت های گذشته که هرکدام ‏به تنهایی منجر به نزول عذاب شده را با خطاها وخلاف های امروز جهان تطبیق می دهیم تا تصدیق ‏اینکه تمام خطاهای امتهای گذشته در جهان امروزحتی شدیدتر از قبل درحال وقوع است!آسانتر گردد. ‏‏ 1- در امت حضرت ابراهیم(ع) بت پرستی شایع ترین ‏موضوع بوده که همین موضوع باعث نزول عذاب گردیده.اما امروزه هزاران نوع شرک وبت پرستی ‏از جمله گاوپرستی –آفتاب پرستی-ماه پرستی- شیطان پرستی ودر یک جمله (باعرض شرمندگی)پرستش آلت ‏تناسلی مرد که هرگونه غیر خداپرستی راتحت الشاع قرارداده!در جهان مدرنیته قرن بیست ویکم رواج ‏دارد...!!! 2-درمیان قوم لوط به طرز فجیعی عمل شنیع لواط رایج بوده که این خلاف ‏نیز باعث زیرو روشدن قوم لوط گردیده و درجهان امروز به مراتب بدتر از آن دوره این عمل شنیع ‏رایج است بطوریکه حتی پسربچه های زیرده سال هم به این عمل تن می دهند و حتی اخیرا ‏درکشورخودمان در این خصوص اخطارداده شده ودر بعضی از کشورها مانند انگلستان ازدواج ‏همجنس بازان نه تنها خلاف نیست بلکه قانونی هم می باشد...! ‏‏ 3-در زمان حضرت موسی (ع) فرعون نه تنها خود را خدا می ‏دانست بلکه انواع ظلم وستم ها روا داشته می شدو حضرت موسی را فردی ساحرقلم داد می کردند ‏‏.امروز نیز متاسفانه شاهد آنیم که دردنیا نه تنها ظلم وستم در حد اعلی اعمال می شود بلکه به پیامبر ‏اکرم(ص)هم نسبت های ناروا داده حتی ساحرهم می خوانند(مثل سلمان رشدی مرتد)ویا توهین ها ‏اخیر...! وپخش فیلم های موهن.
‏4-صاحبان قدرت درامت های گذشته امور خود را باسحر وجادو به سرانجام می رسانیدند.اکثردولت ‏مردان جهان امروزهم از سحر وجادو بهره میگیرند.وکار خود رابا جن گیری وسحر وجادوپیش می ‏برند. حتی کشورهای مترقی اروپا وامریکا. 5- ‏پس از سپری شدن مدت نبوت حضرت موسی (ع)امرنبوت وخلافت به یوشع بن نون رسید ‏اوبرآزاروسختی وبلای سرکشان شکیبا بود .تا اینکه دو تن از منافقان قوم حضرت موسی (ع) صفورا ‏دخترشعیب همسر موسی (ع) رابه شورش واداشتند واو به همراه صدهزارنفربه جنگ یوشع بن نون ‏‏(ع)رفت وبا ایشان جنگید وبسیاری ازنیروهایش کشته شدند وصفورا اسیر شد.یوشع بن نون به او گفت ‏در دنیا تو رابخشیدم تا پیامبر خدا موسی (ع) راملاقات کنم وشکایت تو وقومت را بدو برم.عین این اتفاق ‏پس از پیامبر اکرم(ص) برای امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) رخ داد وعایشه همسر پیامبر به ‏تحریک زبیر و بجنگ امام زمان خود علی (ع) در جنگ جمل در بصره رفت واکثر نیروهای اونیز ‏کشته شدند وخود عایشه به اسارت در آمد لیکن امیر مومنان علی (ع) او را بخشید وبا احترام او را به ‏مدینه باز گردند. این وقایع نشان می دهد خلافها وخطاهای اقوام گذشته از ابتدای رسالت پیامبرگرامی ‏اسلام تا امروزوجود داشته ودارد.
واز این نوع موارد بسیار است اما جهت رعایت اختصار به همین اندازه بسنده می شود . ‏حال با توجه به اینکه امت های خلافکارگذشته به عذاب الهی گرفتار شدند وبر اساس فرمایش امام ‏صادق(ع)هر اتفاقی که در گذشته رخ داده در امت پیامبر اسلام(ص) نیز نعل به نعل رخ خواهد داد. ‏شاید این سوال در ذهن ایجاد شود که پس چرا تاکنون خشم الهی خلق جهان را نابود نساخته؟ .پاسخ این ‏سوال را خود خداوند درآیات قرآن کریم . فرموده است. به ‏تفسیرآیات9 10-و110 سوره مبارکه هود که در تفسیر خسروی بیان شده توجه بفرمائید. آیه109 - ‏‏(يا محمّد صلّى اللّه عليه و آله) ما پيش از تو پيمبرانى نفرستاديم مگر مردانى از أهل شهرها و آباديها كه ‏بآنها وحى مى‏نموديم (تا مردمان گم كرده‏ راه را براه آورند و براى آن از اهل شهرها پيمبران مأمور ‏ميكرديم كه شهرنشينها در عقل و دانش بر اهالى باديه و بيابانگردها ترجيح دارند و همچنين رسولان ‏هميشه از مردان بشر بوده‏اند و از فرشتگان و زنان آدميان هرگز پيامبرى براى خلق مأمور رسالت ‏نشده‏اند و منتها درجه‏اى كه بزنان عطا شده است نام صدّيقه است كه بشخص حضرت زهرا سلام اللّه ‏عليها و مريم بنت عمران مادر عيسى عليهما السّلام اعطاء گرديده است و هرگز بمقام نبوت از طايفه ‏زنان كسى نرسيده است) آيا اين گروه مشركان زمان تو و منكران نبوت تو (در زمين شام و يمن و ديار ‏عاد و ثمود و غيره) سير و مسافرت نكرده‏اند و گذر ننموده‏اند تا عاقبت و فرجام كار مردمان پيش از ‏خودشان را بنظر آورند (و به‏بينند كه آخر كار امتهائيكه نسبت به پيمبران زمان خود تكذيب كرده‏اند) ‏چگونه بوده است؟ (و آخر امرشان بكجا رسيده است و چگونه خداوند آنانرا ريشه كن ساخته و بعذاب ‏استيصال دچار ساخته است؟ تا اينها از حال آنها عبرت بگيرند و در نظر آورند كه آنها بسى نيرومندتر و ‏با ثروت‏تر از ايشان بوده و امكنه آنها بسى معمورتر و بلادشان آبادتر از اينان بوده است «كانُوا أَشَدَّ ‏مِنْهُمْ قُوَّةً وَ أَثارُوا الْأَرْضَ وَ عَمَرُوها أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوها» و عاقبت كفر و تكذيب پيمبران اين بوده است و ‏امّا فرجام حال متّقيان و مؤمنان نجات و استقرار در دنياست مضافا به اين كه) دار آخرت و سراى ديگر ‏و بهشت نعيم براى كسانيكه تقوى پيشه خود سازند و از نافرمانى خداى خود بپرهيزند (از دنيا و لذائذى ‏كه در آن است) براى آنها بهتر است پس (با اينهمه جهات) چرا اين مردم عقل را رهبر خود قرار ‏نميدهند (و بوسيله خرد خدا داد تفكّر نمى‏كنند تا آنچه بآنها گفته ميشود بفهمند و نتيجه كار خود را بدانند و ‏از نادانى و بى‏عقلى بچاه بدبختى و گرداب بيچارگى نيفتند). تفسير خسروي، ج‏4، ص: 445‏
آیه 110- (ما پيمبران خود را فرستاديم و در عقوبت كافران هم شتاب نكرديم بلكه بآنها مهلت ميداديم تا ‏برشد عقلى در آيند و بلكه از كرده‏ها و رفتار ناصواب توبه كنند و بسوى خدا برگردند و كافران زمان تو ‏هم يا محمّد مغرور نشوند و تأخير در عذاب، آنها را فريب ندهد و بدانند كه امم پيشين هم كه تكذيب ‏پيامبران خود كردند و بالاخره هلاك شدند آنقدر در عذابشان تأخير شد ...)(بطور مثال وقتی حضرت ‏نوح از خداوند برای قوم خود درخواست عذاب کرد.خداوند فرمود عجله نکن شایدمتنبه شوند وعذاب ‏آنان 900سال بتاخیرافتاد.)‏
تا اينكه پيغمبران بكلى از ايمان قومشان نوميد شدند (و يقين كردند كه ديگر كسى بآنها ايمان نمى‏آورد) و ‏قومشان هم گمان يا يقين كردند به اين كه پيمبران در وعيد عذاب يا وعده غلبه بر آنها دروغ گفته‏اند ‏‏(بناگاه) نصرت و پيروزى ما به پيغمبران رو نمود (و آنها را بر دشمنان غلبه داديم و عذاب سخت بر ‏قوم نا مطيع آنها نازل كرديم) و آنانرا كه ميخواستيم (از عذاب نجات يابند) نجات داده شدند (و ديگران ‏بهلاكت رسيدند و عتاب و عذاب از هر طرف كافران را فراگرفت) و عذاب ما از مردمان خطاكار ‏برنمى‏گردد.‏

‏ براى مردمان بخرد و كسانيكه بهره‏مند از نعمت عقل هستند اين قرآن و حديث (كه ما بر بنده خود محمّد ‏صلّى اللّه عليه و آله نازل كرده‏ايم و آنچه را رسول ما محمّد صلّى اللّه عليه و آله از جانب ما تقرير و ‏ادا مى‏كند) سخنهائى نيست كه از پيش خود جعل و خلق شده باشد و افتراى بخداوند باشد (و چگونه چنين ‏باشد؟) حال آنكه كتابهاى منزله پيش از خود را تصديق كرده است (و با كتابهاى آسمانى قبلى مطابق ‏است و مصدّق آياتى است كه در كتاب پيشين منزل بر انبياء سلف و بآن بشارت داده شده است) (و در ‏اين قرآن) بيان هر چيز بتفصيل (از آنچه محتاج زندگانى اجتماعى و اقتصادى و اخلاقى بشر و احكام ‏لازمه براى سعادت دين و دنياى آدميان است) داده شده است و سبب هدايت و راهنمائى خلق است (از ‏گمراهى براه راست).‏
‏ (ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ ...)‏
‏: پس بر هر عاقل بخرد و هر داناى خردمندى است كه بمواعظ قرآن متّعظ شود و بحقايق آن مهتدى و ‏متحقّق گردد و باخلاق آن متخلق آيد و اكتفاء بتلاوت آيات و اقتصار بقرائت كلمات فقط نكند و تدبّر و ‏تفكّر در معانى و مقاصد آنها نمايد و در عين قرائت به مبانى اخلاقى و تعليمات اجتماعى آن كه حاوى ‏خير و سعادت دو سرا است متوجّه و از عمل بآنها بهره‏مند شود تفسير خسروي، ج‏4، ص: 447‏
‏(9) و چون خداوند براى قومى بدى بخواهد، كسى را از آن گريز نيست، و جز خدا وليى نخواهد ‏داشت. سوره رعد، آيه 12. ‏
‏94- و چون فرمان ما بنزول عذاب صادر شد و ساعت تنبيه نافرمانان فرا رسيد ما شعيب و كسانيرا كه ‏به او ايمان آورده بودند برحمت خاصّه خودمان از عذاب نجات بخشيديم و كسانيرا كه بخويشتن و بغير ‏خود ستم نموده بودند (و از قبول حق استكبار و سرپيچى نموده بودند) صيحه آسمانى فرا گرفت و در ‏خانها و منزلگاه‏هاى خودشان برو درافتاده دچار هلاك شدند.‏
98- فرعون در روز رستاخيز پيشاپيش قوم خود مى‏آيد و آنها را وارد آتش ميسازد و آتش بد ورودگاهى ‏است .‏
‏100- آنچه ذكر كرديم (يا اينكه شنيديد) از جمله اخبار بلاد و شهرهائيست كه (بخويشتن ستم كرده و ‏نافرمانى پيمبران خود را نمودند) و ما (براى عبرت و موعظت و معانى ديگر و تسليت تو يا محمّد صلّى ‏اللّه عليه و آله) براى تو حكايت نموديم و قصّه آنانرا بيان كرديم پاره‏اى از اين بلاد آثارشان باقى و هنوز ‏مانند كشت درو نشده بر پا هستند و پاره ديگر باير و مخروبه و از بين رفته‏اند مانند زراعتى كه چيده و ‏درو شده باشد و اثرى در آن نمانده باشد.‏
‏101- و ما (در اينكه آنها را خراب و معدوم نموديم) بآنها ستمى نكرده‏ايم بلكه خودشان بخويشتن ستم ‏كرده‏اند (ما رسولانى براى هدايت آنها و روشن شدن بصيرت آنها فرستاديم و لكن آنها ستم كردند و ‏سركشى نمودند و جز كفر و ضلال و طغيان و فجور چيزى نيفزودند و پيمبران بآنها وعده عذاب داده و ‏تهديد و انذار نمودند و آنها اعتنائى نكرده و براى دفع عذاب توكّل و تكيه بر خدايان خود نمودند) و ‏خدايان آنها هم كه آنها آنان را شريك خدا قرار داده و بغير از خدا مى‏خواندند هنگامى كه فرمان ‏پروردگار تو براى نزول عذاب صادر شد براى آنها دردى دوا نكردند و سودى عايد آنها ننمودند و آنها ‏را بى‏نياز نساختند و غير خسران و هلاك چيزى براى انسان نيفزودند .ضمن اینکه خداوند درآیات ‏بسیاری نزول عذاب را برای نافرمانان بیان فرموده. در بیش از 107 روایت ازپیامبراکرم(ص) وائمه ‏علیه السلام نیزآمده است که خداوند انتقام خود ازامت نافرمان رسول الله را توسط قائم ال ‏محمد(ص)امامزمان(ع)خواهد گرفت.برای نمونه یک حدیث در این مورد بیان می شود. از جمله ‏درحدیثی.عبدالله بن عمربن خطاب گوید: رسولخدا (ص)فرمود:همانا خدای عزّوجلّ در ‏آنشب ‏که ‏بگردش شبانه برده شدم (معراج )بمن وحی فرمود: ای محمد چه کسی را درزمین میان امّتت ‏بجای ‏خود ‏گذاشتی ؟- در حالیکه او خود بدان آگاه تر بود-عرض کردم :پروردگارا برادرم را. فرمود:ای ‏محمّد ‏‏-‏علیّ ابن ابی طالب را؟ عرض کردم :بلی ای خدای من. فرمود: ای محمّد من ابتدا ازفراز عرش ‏نظری ‏‏برزمین افکندم وترا از آن اختیار کردم .هیچگاه یادی از من نمی شود مگر اینکه تو نیز با من یاد ‏کرده ‏‏شوی .من خودم محمودم و تو محمد.سپس نظری دیگر بر زمین افکندم واز آن علی بن ابی طالب ‏را ‏‏برگزیدم واو را وصی تو قرار دادم .پس توسرور پیامبران وعلی سرور جانشینان است سپس از ‏اسماء ‏‏خویش نامی مشتق ساخته براو نهادم. اعلی از نامهای من است وعلی (مشتق) نام اوست.ای ‏محمد. من ‏‏علی وفاطمه وحسن وحسین وامامان را از یک نور آفریدم سپس ولایت ایشان را بر فرشتگان ‏عرضه ‏‏داشتم .هر که آنرا پذیرفت از مقربین گردید وهرکه آنرا رد نمود به کافران پیوست .ای محمد ‏اگر بنده ‏ای ‏از بندگانم مرا چندان پرستش کند تا رشته حیاتش از هم بگسلد وپس ازآن در حالی که ‏منکرولایت ‏آنانست ‏با من روبرو شود .اورا در آتش خود خواهم افکند سپس فرمود :ای محمد آیا مایلی ‏آنان را ‏ببینی ؟ ‏عرض کردم :بلی .فرمود: قدمی پیش گذار من قدمی پیش نهادم .ناگاه دیدم علی بن ابی ‏طالب ‏وحسن ‏وحسین وعلی بن حسین ومحمد بن علی وجعفربن محمد وموسی بن حعفر وعلی بن ‏موسی ‏ومحمد بن ‏علی وعلی بن محمد وحسن بن علی آنجا بودند وحجت قائم (امامزمان)همانند ستاره ‏ای ‏درخشان در ‏میان آنان بود .پس عرض کردم :پروردگار من اینان چه کسانی اند؟ فرمود:اینان ‏امامان ‏هستند واین یکی ‏قائم است که حلال کننده حلال من وحرام کنند حرام من است .و از دشمنان من ‏انتقام ‏خواهد گرفت . ای ‏محمد او را دوست بدارکه من اورا دوست می دارم وهر کس را که اورا دوست ‏بدارد ‏دوست دارم. ‏وخداوند درآیه 122و 121سوره مبارکه هود به پیامبر خود چنین میفرماید. ‏
(يا محمّد صلّى اللّه عليه و آله) بكسانيكه ايمان نمى‏آورند و دعوت ترا تصديق و باور نمى‏كنند بگوهر ‏آنچه در تمكين و استطاعت خود داريد (در مقاومت با دعوت) بجاى آوريد ما هم بآنچه مأمور هستيم ‏عمل مى‏كنيم (و پايدار هستيم).122 - و شما (براى ما) آنچه را انتظار و تمنّا داريد در انتظار آن باشيد ما ‏هم (براى شما) منتظر دو راهى دنيوى و عذابهاى اخروى و براى خودمان نجات از عذاب و دريافت ‏ثوابى كه خدا وعده فرموده است) ميباشيم. ‏
در پایان لازم به یادآوری است بیان شود. تنها تفاوتی که میان امت های گذشته با امت پیامبر گرامی ‏اسلام (ص) وجود دارد. این است که بعداز هر پیامبری جانشین وپیامبر دیگری وجود داشته اما بعد از ‏پیامبر اسلام پیامبر دیگری نخواهد بود بلکه تنها دوازده امام جانشین حضرتش می باشند که یازده تن ‏ازایشان بدست امت نافرمان بشهادت رسیدند.وتنها یک تن از آنان را خداوند قادرمتعال درپس پرده غیبت ‏قرارداده تا در روز موعود ازدشمنان خود وپیامبر(ص) وائمه معصومین(ع)انتقام بگیرد.پس انتقام برای ‏دشمنان خدا حتمی است اما درحدیثی آمده است. قبل ازظهورمنتقم وآخرین ذخیره الهی می بایست از هر ‏قومی فرد یا افرادی به حکومت برسند تا در روزرستاخیز کسی یا کسانی نگویند چنانچه ما هم به ‏حکومت می رسیدیم همانند ائمه (ع)حکومت می کردیم. قابل توجه اینکه. این حدیث نشان می دهد ‏‏.ظهورامامزمان(عج)برای برپائی حکومت عدل الهی حتمی است تا در روز رستاخیز میزانی فی مابین ‏حکومتها دیگر باشد. پناه می بریم بخداوند رحمن ورحیم از شرشیاطین جن وانس.‏
تهیه وتدوین توسط متین