مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: سوال از شما / پاسخ از ما
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

متین

حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام میفرمایند: مسائل  را (بپرس) و بشنو  و آنرا (که درست است) باورکن وبه آن عمل کن تا رستگار شوی.
من یک سوال درباره رجعت دارم
امامان و پیامبران چه مدت بعد از حضرت رجوع می کنند به این دنیا؟

یک جا خدا میگه به شیطان تا روز معین و معلوم فرصت می دیم یک جا هم خوندم شیطان به دست حضرت محمد یا مهدی شک دارم سر بریده میشه ، اینها با هم تناقض نداره؟

متین

سلام علیکم:
از سوالتان ممنونم.

در مورد رجعت وقت (زمان)دقیق و مشخصی  بیان نشده اما آنچه فرموده اند.سه گروه رجعت خواهند داشت،1- ائمه علیه السلام 2- صالحین 3- دشمنان اهلبیت(ع) وظالمین.

در مورد دشمنان وظالمین آمده است که سه نفر خلیفه که حکومت حضرت امیر المومنین علیه السلام را غصب کردند جزء رجعت کنندگان هستند.و امامزمان (عج) همان چوب هایی که با آنها در خانه حضرت زهرا(س) را خلیفه دوم آتش زد ، می آورد و می کارد و آنها به اذن خداوند سبز شده  و تبدیل به درختی می شوند سپس امام زمان (عج) آن سه نفر را محاکمه می کنند وآنها را به همان درخت  بسته و آتش می زنند.

از این حدیث برداشت می شود که پس از اینکه امام (عج) قیام کرده وبا دشمنان می جنگد و بر آنان پیروز می شود .و حکومت عدل الهی را بر پا می کند .فرصت  محاکمه ظالمین فراهم میگردد. و به محاکمه آنان می پردازد . پس رجعت این گروه بعد از استقرار حکومت امامزمان (عج) خواهد بود.

ضرورت تداوم راه مصلحان:
الف: هر شخص انقلابی که در صدد برپائی نهضتی بزرگ در سطح جامعه است .احتیاج به جانشین دارد که اصول ترسیم شده از ناحیه او را تبین و تطبیق نمایند ،لذا بعد از پیامبر(ص) دوازده امام منصوب شدند.
ب- مطابق روایات شیعه وسنی امامان بعد از پیامبر (ص)  تا روز قیامت دوازده نفرند :
ج- امام دوازدهم ،حضرت مهدی علیه السلام بزرگترین قیام کننده جهانی است که با هدف بر پائی حکومت عدل توحیدی در سطح جهان قیام خواهد نمود.
د-این گونه قیام ،نیاز به آمدن اشخاصی بعد از او دارد تا  ادامه دهنده راه او باشند.و  همانند او از مقام عصمت برخوردار باشند.
 در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است .نخستین کسی که به دنیا رجعت می کند حسین بن علی (ع) است ،  او بقدری  حکومت می کند که از کثرت سن ابروهایش روی دید گانش می ریزد.
با توجه به اینکه دو امام همزمان با هم در دنیا نیستند و از طرفی روایت است که امامزمان (عج) بعد از 9 سال حکومت یا بعد از 309 سال حکومت (روایت ها متفاوت است)بدست زنی به شهادت می رسند .پس باید اما م بعدی بلافاصله بعد از شهادت امامزمان ارواحنا فدا رجعت بفرمایند. و حکومت را بدست گیرد. حکومتی که بدست امام زمان ارواحنا فداء استقرار یابد تا روز قیامت بدست ائمه سلام الله علیه ادامه می یابد.امشاالله.
 واما در مورد شیطان باید عرض کنم وقتی که شیطان از خداوند در خواست مهلت کرد خداوند طبق آیه شریفه    تا روز موعود (معین)به او مهلت داد .مفسرین روز موعود را روز قیام امام زمان ارواحنا فدا تفسیر فرموده اند نه روز قیامت و در روایات معتبر آمده است که شیطان بدست با کفایت امام زمان (عج) گردن زده می شود نه بدست پیامبر گرامی اسلام .پس روز موعود (روزی که شیطان گردن زده می شود ) با روز قیامت تفاوت دارد. لذا مغایرتی در بین نیست. منتظر سوالات بعدی هستیم. با آرزو توفیق روز افزون برای همگان. متین