مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: عکس هایی جالب از نوابغ زمان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عکس‌هایی که چهره‌ای دیگر از افراد مشهور را نمایش می‌دهند، کم نیستند. ما در این عکس‌های حالتی متفاوت با وضعیت معمول این بزرگان را می‌بینیم.


برای مثال عکس مشهور اینشتین را در حالی که زبان خود را بیرون آورده است، حتما دیده‌اید.
[تصویر:  01-28-2013-02-56-11-AM.jpg]
این عکس دقیقا در شب ۱۴ مارس سال ۱۹۵۱ گرفته شده است، در این شب همکاران و دوستان اینشتین در کلوپ پرینستون گرد آمده بودند تا تولد ۷۲ سالگی اینشتین را جشن بگیرند. عکاسانی از سراسر آمریکا هم به محل آمده بودند.
مراسم تمام شده بود و قرار بود که دکتر فرانک آیدلوت -رئیس سابق پژوهشکده مطالعات پیشرفته- اینشتین را به خانه‌اش برسانند. زمانی که اینشتین به سمت خودرو می‌رفت تا سوار شود، عکاسی به سمت او رفت تا یک عکس دیگر از او بگیرد، این عکاس «آرتور ساسی» نام داشت، او قصد داشت اینشتین را متقاعد کند تا لبخند بزند، اینجا بود که اینشتین در مراسم بارها لبخند زده بود، ناگهان زبانش را بیرون آورد، عکاس به سرعت عکس گرفت، اما بقیه عکاسان صحنه را از دست دادند.
دبیران نشریه‌ای که ساسی در آن کار می‌کرد، قبل از انتشار عکاس، بسیار بحث کردند، در نهایت عکس منتشر شد و مبدل به یکی از محبوب‌ترین عکس‌هایی شد که از اینشتین گرفته شده است. حتی خود اینشتین درخواست  ۹ نسخه چاپ‌شده عکس را کرد.
در نسخه اصلی عکس، چهره دکتر آیدلوت و همسرش هم دیده می‌شود، اما خود اینشتین برای اینکه بتواند عکس را به صورت کارت پستالی برای دوستانش بفرستد، آن را برش داد.
این عکس، تبدیل به یکی از تصاویر شاخص دانشمند بزرگی شد که ظاهر نامرتب‌اش را جهانیان با آن موهای بلند و عادت نداشتن به پوشیدن جوراب و کمربند و کراوات فراموش نمی‌کنند!

خب، اشتباه نکرده‌اید! در این پست قرار است در مورد عکس عجیب استیو جابز صحبت کنیم، قسمت بالا، فقط مقدمه‌ای برای ورود به مطلب اصلی بود.
عکس عجیب جابز دقیقا این عکس است، اشتباه نکرده‌اید این عکس فتوشاپی نیست:
 
[تصویر:  nosejobs.jpg]
در این عکس در پشت جابز، مدلی از سنگ مشهور روزتا دیده می‌شود که پیش از این در یک پزشک در مورد آن توضیحاتی داده‌ام، جابز در این عکس عینک «گروچو مارکس» را به چشم زده است.
برادران مارکس پنچ برادر کمدین آمریکایی بودند که از دهه ۱۹۲۰ تا دهه ۱۹۶۰ در تئاتر و سینما و تلویزیون فعال بودند و محبوبیت زیادی داشتند. بر اساس حالت چهره یکی از آنها به نام گروچو مارکس، عینک‌-بینی‌هایی ساخته شده است که برای شوخی و خنده گاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
[تصویر:  01-28-2013-03-08-49-AM.jpg] [تصویر:  01-28-2013-03-07-39-AM.jpg]
جان برونلی، نویسنده مقاله سایت cultofmac، این عکس جالب جابز را به صورت تصادفی در کابینت‌ها یکی از رستوران‌های مشهور سیلیکون ولی دید و تصمیم گرفت که در مورد این عکس تحقیق کند.
مشخص شد که صاحب رستوران -جیمی مک‌نیون- جابز ۲۴ ساله را شخصا می‌شناخته و زمانی در آماده‌سازی نخستین خانه او به او کمک کرده بود. آن زمان هم جابز علایم سخت‌گیری و وسواس در انتخاب طرح‌ها و رنگ‌ها را از خود نشان می‌داد و برایش سخت بود که مثلا رنگ دیوارها را انتخاب کند.
این عکس مشهوری است که از جابز در همین خانه گرفته شده است:
 
[تصویر:  01-28-2013-04-01-30-AM.jpg]
ب
عد از اتمام کار جابز همراه مک‌نیون و دوست‌دخترهایشان به رستورانی در «مانتین ویو» رفتند. در اینجا بود که پیشنهاد شد برای خنده و شوخی عینک گروچو مارکس بر چشم بزنند. ولی جابز در این موقعیت حاضر به این کار نشد و عینک را به صورت ناخوشایندی در دست گرفت.
به همین خاطر زمانی که در انتهای سال ۲۰۱۲، مک‌نیون فهمید که جابز در موقعیتی دیگر حاضر به این کار شده است، برایش جالب به نظر آمد و پرینت عکس را سفارش داد تا در رستورانش نصب شود.

خب، بالاخره به قسمت اصلی داستان می‌رسیم!
در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی، تام زیمبروف، عکاسی بود که از چهره‌های شاخص «سیلیکون ولی» برای نشریات عکس می‌گرفت. او در آن زمان یک رونامه‌نگار-عکاس بود، البته در میانه دهه ۱۹۹۰ او با بیرون داد یک اپلیکیشن مخصوص عکاسی، مسیر شغلی خود را تغییر داد.
اما در دهه ۱۹۸۰ او فقط یک عکاس بود. او در آن زمان عادت داشت بعد از گرفتن عکس‌های اصلی برای نشریات، یک عکس هم برای آرشیو شخصی خود بگیرد، در این عکس او از سوژه‌های می‌خواست که عینک گروچو مارکس بر چشم بگذارند.
عکس جابز با عینک و بینی گروچو مارکس، در سال ۱۹۸۹ گرفته شده است، در این زمان زیمبروف قرار بود که از چهره رئیس شرکت NeXT عکسی بگیرد تا برای روجلد یک مجله استفاده شود.
برای همین زیمبروف به دفتر شرکت رفتن، وقتی او رسید، جابز هنوز وارد شرکت نشده بود، او دید که اتاق جابز کوچک است و فضای مناسبی برای عکاسی ندارد. ناگهان چشمش به نسخه بدلی سنگ روزتا خورد، و تصمیم گرفت از همین سنگ در عکسش استفاده کند.
به اعتقاد او سنگ روزتا در دوره باستان در حکم یک تبلت کامپیوتر بود و قرار دادن جابز در کنار آن به نظرش بسیار هوشمندانه می‌آمد.
او سنگ را از روی دیوار برداشت و به لابی شرکت آورد و روی زمین گذاشت. بعد از چد ساعت به دفتر آمد و شاهد تغییر دکور شد، کارکنان را با لحن خاصش هنگام عصبانیت مؤاخذه کرد. عکاس توضیح داد و جابز عذر خواست.
آن دو ظرف چند ساعت، عکس‌های مورد نظر را گرفتند. در انتها جابز درخواست عکاس را قبول کرد و عینک گروچو مارکس را روی صورتش گذاشت.
[تصویر:  01-28-2013-03-36-00-AM.jpg]
این عکس گرفته شد، اما ۲۳ سال تمام، در گمنامی سر کرد تا اینکه بعد از مرگ جابز در اکتبر سال ۲۰۱۱، زیمبروف، عکس را آرشیو درآورد، ‌تا پیشنهاد کند عکس در کتابی که در ایتالیا منتشر شود.
انتظار می‌رود این عکس به زودی پول‌ساز هم بشود، از همین حالا هم می‌شود به صورت اینترنتی، پوسترهای ۲۵ دلاری آن را سفارش داد!
این عکاس، عکس جالبی دیگر هم دارد، عکسی که در ان جورج لوکاس و یودا هم عینک و بینی گروچو مارکس به صورت زده‌اند!
[تصویر:  01-28-2013-03-35-22-AM.jpg]
متفاوت فکر کنید، از کودک شدن و از تغییر رویه نهراسید، استیو جابز در این عکس لحظه‌ای این گونه شده است، سال‌ها بعد، زمانی که او آخرین محصول انقلابی‌اش -آی‌پد- را هم معرفی می‌کرد، بسیار بودند کسانی که این «آی‌فون بزرگ» را احمقانه می‌دانستند، اما در کوتاه‌زمان چیز دیگری مشخص شد.

منبع : http://1pezeshk.com/archives/2013/01/the...-seen.html