مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: هوگو چاوز درگذشت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تبلیغات




[تصویر:  Files_Adver%5C5268.gif]












هوگو چاوز درگذشت/ خداحافظی آمریکای لاتین با سیاستمدار بذله‌گویی که خار چشم کاخ سفید بود
[تصویر:  87136.jpg]
 هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا در سن 58 سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت.
 به گزارش رجانیوز، نیکولاس مادورو معاون رییس جمهوری ونزوئلا دقایقی پیش خبر درگذشت چاوز را اعلام کرد.
 
خبرگزاری رسمی ونزوئلا به نقل از مادورو اعلام کرد که چاوز ساعت 16 و 47 دقیقه به وقت محلی در کاراکاس بدرود حیات گفت.
 
هوگو چاوز؛ قهرمان ملی ونزوئلا
 
هوگو رافائل چاوز فریاس متولد 28 ژوئیه 1954به عنوان رهبر «انقلاب بولیواری» شناخته می‌شود و به خاطر سیاست هاو ضدیتش با جهانی‌سازی نئولیبرالی و سیاست خارجی ایالات متحده مشهور بوده است.
 
او موسس حزب چپگرای «جنبش جمهوری پنجم» بوده و با هدف بهبود وضعیت رفاهی مردم کشورش و کاهش اختلاف شدید طبقاتی برنامه ‌های مبتکرانه‌ای را در اقتصاد ونزوئلا به اجرا درآورد. موفقیت این برنامه‌ها به تحول چشمگیری در زندگی جمعیت فقیر ونزوئلا منجر شده و او را به صورت قهرمان ملی مردم آمریکای لاتین درآورده‌است.
 
پیام تسلیت احمدی‌نژاد برای درگذشت هوگو چاوز 
 
رييس جمهوري اسلامي ايران، در پي درگذشت هوگو چاوز رييس جمهوري ونزوئلا در پيامي، حادثه غم‌انگيز درگذشت وي را به همه ملت‌ها و ملت بزرگ ونزوئلا و خانواده محترم ايشان و دولت ونزوئلا تسليت گفته و اظهار داشت: هوگو چاوز نماد و ميراث دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابيون در تاريخ پرافتخار و البته غم‌بار آمريكاي لاتين و تجلي روح آزادگي مردم مظلوم اين ديار و همه ملت‌هاي تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزان ضد استعماري و عدالت طلبانه و طلايه دار دوستي بين ملت‌ها است.
 
متن پيام تسليت دكتر محمود احمدي‌نژاد به كفيل رياست جمهوري بدين شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحيم
 
انا لله و انا اليه راجعون
 
دوست گرامي جناب آقاي نيكولاس مادورو
 
كفيل محترم رياست جمهوري ونزوئلا
 
روح بلند مردي بزرگ از تبار عدالت طلبان و آزادي‌خواهان به آسمان پر كشيد و جهان را در سوگ فرو برد. ونزوئلا فرزندي برومند و شجاع و جهان، رهبري خردمند و انقلابي را از دست داد.
 
در نهايت تأثر اين حادثه غم‌انگيز را به همه ملت‌ها و ملت بزرگ ونزوئلا و خانواده محترم ايشان و جنابعالي تسليت عرض مي‌نمايم.
 
هوگو چاوز نامي آشنا براي همه ملت‌هاست. نام او يادآور زلال پاكي و مهرباني، شجاعت، پايمردي، عشق به مردم و فداكاري و تلاش بي‌وقفه براي خدمت به مردم به ويژه محرومين و زخم خوردگان از استعمار و استكبار است.
 
او انساني عميقاً موحد و مؤمن و پايبند به ارزش‌هاي انساني و آسماني و باورمند به راه انبياء الهي و حاكميت جهاني عدالت و عشق به رهبري صالحان بود.
 
او همزمان كه با رشادت تمام در برابر زياده‌خواهي‌هاي مستكبران مي‌ايستاد و فشار سنگين تبليغاتي و اقتصادي و تهمت‌ها و حتي كودتاها را در هم مي‌شكست، قامت بلندش در برابر كودكي خردسال فرو مي‌افتاد و با دست‌هاي مهربانش او را نوازش و سرود آزادي و سرافرازي را در گوش او زمزمه و زلال عشق را در انديشه و جان او جاري مي‌كرد.
 
هوگو چاوز نماد و ميراث دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابيون در تاريخ پرافتخار و البته غم بار آمريكاي لاتين و تجلي روح آزادگي مردم مظلوم اين ديار و همه ملت هاي تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزان ضد استعماري و عدالت طلبانه و طلايه دار دوستي بين ملت ها است. 
 
او نقطه اتكاء روحي و پشتيبان همه انقلابيون و آزادي خواهان منطقه و جهان بود. 
 
او حقيقتا جلوه روشني از يك ونزوئلايي پرشور و آرماني و دوست داشتني است و مردم بزرگ ونزوئلا با آگاهي و هوشمندي بارها و بارها او را به مسند رياست جمهوري رساندند و در فراز و نشيب و سختي ها ياريش كردند و او نيز همه فرصت‌ها و قدرت را براي خدمت به مردم و سربلندي كشورش و آزادي ملت ها به كار گرفت.
 
او سرانجام در پي يك بيماري مشكوك همه وجود و جان خود را نيز در اين راه پرافتخار تقديم كرد. 
 
او در حقيقت شهيد راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداري از ارزش هاي انساني و انقلابي است گرچه امروز و به ظاهر هوگو چاوز، دوست صميمي و مهربان مردم، در بين ما نيست اما اطمينان دارم كه روح آسماني و انديشه پاك او هر روز و در افقي بالاتر در دل و جان تك تك مردم آمريكاي لاتين و ونزوئلا و همه ملت هاي عالم و با درخششي بيشتر طلوع مي كند و راه عزت و سربلندي را فرا روي همگان قرار خواهد داد. 
 
هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادي زنده است. او زنده است تا ايمان و پاكي و انسانيت زنده است. او زنده است تا ملت ها زنده اند و براي استقرار استقلال و مهرباني و عدالت تلاش مي كنند. 
 
ترديد ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع) و تنها باقيمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهرباني و كمال ياري خواهد كرد. 
 
يك بار ديگر اين ضايعه سنگين را تسليت گفته و از خداوند منان براي جنابعالي و ملت ونزوئلا و همه ملت ها سعادت و سلامت و رفاه و عزت آرزو مي‌كنم.
 
دوست و برادر شما احمدي نژاد
 
رييس جمهوري اسلامي ايران
 
1391.16.12
 
نهم مارس2013

منبع :http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=152140
پس چاوز هم رفت......واقعا؟