مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: برنامه های طنز حتما ببینید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
محققان با بررسی بروی تاثیر برنامه های تلویزیونی و فیلمهای سینمایی در ژانرهای مختلف به این نتیجه رسیده اند که خنده های ناشی از تماشای فیلمهای کمدی می تواند تاثیر مثبتی بر گردش خون داشته باشدو درعوض تماشای فیلمهای جنگی و یا وحشت سبب استرس عصبی می شود.



به گزارش سلامتستان به نقل از دیلی میل ، در این بررسی عده ای از داوطلبان در یک روز بخشهایی از فیلم "اتفاقی برای مری افتاده" را تماشا کردند و در روزی دیگر دقایقی از فیلم "نجات سرجوخه رایان" را دیدند. سرتیم تحقیقات در دانشکده پزشکی مریلند آمریکا در ادامه گفت :«داوطلبان پس از تماشای فیلمهای استرس زا با عملکرد منفی رگهای خونی مواجه شدند که جریان خون را در بدنشان کند کرد. با توجه به نتایج تحقیقات قبلی حالا می توان گفت بین استرس عصبی و تنگ شدن رگها ارتباط مستقیمی وجود دارد.اما درمقابل پس از تماشای فیلمهای کمدی جریان خون در بدن داوطلبان روان تر شد.»

در این تحقیقات که روی بیش از ۳۰۰ نفر صورت گرفت ، اختلاف بین روانی جریان خون در بدن افراد پس از تماشای فیلمهای کمدی و یا وحشت /جنگی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بود.به گفته دکتر میلر اصلی ترین پیام این تحقیقات این بود که [highlight=#ffff00]خنده[/highlight] برای قلب مفید است و نتایجی که روی قلب افرادپس از تماشای فیلمهای کمدی دیده شد شبیه تاثیر نرمشهای اروبیک بود.
سلامتستان