مشاوره خانواده رایگان عطاملک
آموزش انالیز دقیق صفحه اینستاگرام - نسخه‌ی قابل چاپ

+- مشاوره خانواده رایگان عطاملک (https://atamalek.ir)
+-- انجمن: فجازی (https://atamalek.ir/forum-41.html)
+--- انجمن: مجازیست (https://atamalek.ir/forum-42.html)
+---- انجمن: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی (https://atamalek.ir/forum-21.html)
+---- موضوع: آموزش انالیز دقیق صفحه اینستاگرام (/thread-11645.html)



آموزش انالیز دقیق صفحه اینستاگرام - ADMIN - ۱۳۹۹-۹-۲۱

شناخت مخاطب و آنالیز رفتار‌هایی که کاربران اینستاگرام دارند یکی از جذابیت‌های این برنامه است. شما ممکن است یک صفحه معمولی داشته باشید و یا صاحب کسب و کار آنلاین باشید، در هر صورت این داده‌ها به شما کمک خواهد کرد تا عملکرد بهتری داشته باشید. داده‌ها به شما درباره نحوه‌ی شناخت مخاطب نیز کمک می‌کنند، میتوانید پاسخ سوالاتی مانند اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند؟ و اینکه آن‌ها چه ترجیحاتی دارند؟ را بیابید.

در این مطلب تابناک جوان، شما می‌توانید به سادگی آمار پست‌های اینستاگرامی تان را بررسی کنید.


RE: آموزش انالیز دقیق اینستاگرام - ADMIN - ۱۳۹۹-۹-۲۱

** گام اول: پیج شما باید از حالت شخصی خارج شود
اطمینان حاصل کنید که پروفایل اینستاگرام شما عمومی است. پروفایل‌های خصوصی را نمی‌توان به عنوان اکانت بیزینسی استفاده کرد.

ما ۳ نوع پیج در اینستاگرام داریم:

پیج شخصی اینستاگرام: هر کسی که یک پیج در اینستاگرام بسازد به صورت پیش فرض پیج او شخصی یا Personal Page خواهد بود. این نوع پیج، امکانات آماری، امکان تبلیغ کردن یا Promote و امکان مدیریت صندوق پیام را ندارد.

پیج بیزینس اینستاگرام: اگر یک کسب و کار شخصی کوچک، برند شخصی، سازمان، شرکت‌های خدماتی دارید، می‌توانید از پیج بیزینس یا Business Page استفاده کنید. پیج بیزینس، اطلاعات آماری دقیق، امکان تبلیغ کردن و اضافه کردن اطلاعات تماس به صفحه را به کاربر می‌دهد.

پیج کریتور اینستاگرام: اگر یک هنرمند، اینفلوئنسر یا تولیدکننده محتوای اورجینال (مثل کسانی که کلیپ‌های خاص می‌سازند یا کسانی که می‌توانند تولید محتوای باکیفیت انجام دهند) هستید می‌توانید به سراغ پیج کریتور بروید. پیج کریتور اطلاعات آماری دقیق، امکان تبلیغ کردن و اضافه کردن اطلاعات تماس را دارد. علاوه بر همه این‌ها می‌توانید اطلاعات تماس خود را اگر مایل بودید مخفی کنید. در قسمت صندوق ورودی دایرکت پیج کریتور، مدیریت پیام‌ها راحت‌تر انجام می‌شود به طوری که صندوق ورودی بر اساس اهمیت پیام ها، قابلیت دسته بندی دارد.

*هر شخصی براساس استفاده خود از اینستاگرام و نیازی که دارد می‌تواند یکی از این حالت‌ها را روی پیج خود داشته باشد.

چطور اکانت شخصی را به اکانت بیزینسی تبدیل کنیم؟ (براساس آخرین آپدیت اینستاگرام)

۱. وارد صفحه پروفایل خود شوید و بر روی ۳ خط در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید.
۲. از بخش Setting وارد بخش  Account حساب خود شوید.  
۳. در پایین صفحه گزینه Switch to Professional Account  را انتخاب کنید.
۴. در اینجا دو انتخاب دارید: Creator و Business؛ پس از انتخاب گزینه مدنظر ادامه مراحل را طی می‌کنید.
*لازم به ذکر است شما هر وقت پشیمان شدید می توانید مجدد اکانت خود را شخصی کنید.


بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل حالا شما می‌توانید گزینه Insights را در حساب کاربری تان ببینید.
چگونه پست‌های اینستاگرامی خود را آنالیز کنیم؟


 آمار Insights را چگونه تحلیل کنیم؟

وقتی پیج شما تبدیل به بیزینس اکانت می‌شود می‌توانید آمار کلی را در پروفایل خود در بخش Insights  ببینید، و هم می‌توانید آنالیز هر پست را به صورت جداگانه از بخش View Insights زیرهرپست مشاهده کنید.


RE: آموزش انالیز دقیق اینستاگرام - ADMIN - ۱۳۹۹-۹-۲۱

** گام دوم : آنالیز کلی اکانت اینستاگرام

از منوی اینستاگرام، در قسمت ۳ خط در بالای صفحه وارد بخش  insight  شوید بعد از آن شما ۳ تب مشاهده می‌کنید شامل:

۱. Content

اینجا شامل آنالیز‌های پست و استوری است. (در هر بخش وارد see all شوید)
تاثیرگذاری پست‌های مختلف پیج‌تان را مشاهده می‌کنید. بر اساس بیشترین اینتراکشن‌ها مثل تعداد ریچ، ایمپرشن، تعداد فالو، لایک، کامنت، به اشتراک گذاری و … می‌توانید با تنظیم زمان و نوع خواسته تان نتایج را تحلیل کنید.
insight در اینستاگرام


۲. Activity

از اینجا میزان بازدید از پیج شما و ترافیک بازدید قابل مشاهده است. می‌توانیند ببینید چند اکانت اخیر وارد پروفایل شما شده اند، میزان رشد صفحه در این بخش قابل مشاهده است (با کلیک روی نمودار اعداد مربوطه نمایان می‌شود)
آنالیز insight در اینستاگرام

۳. Audience

در اینجا شما شناخت بیشتری نسبت به فالوورهایتان پیدا می‌کنید. شامل تعداد آنفالوها و فالوها، لوکیشن مخاطبان، میانگین سنی، جنسیت و هم چنین ساعت و روزهایی که فالوورهای شما بیشترین فعالیت را دارند در این بخش به ترتیب قابل مشاهده است.
آنالیز اینستاگرام


RE: آموزش انالیز دقیق اینستاگرام - ADMIN - ۱۳۹۹-۹-۲۱

** گام سوم: آنالیز پست اینستاگرام

۱. برای اینکه بتوانید این آمار را مشاهده کنید کافی است لینک آبی (View Insights) که در زیر هر پست وجود دارد را لمس کنید.

۲. پس از ظاهر شدن نیم صفحه آن را به سمت بالا بکشید

۳. فهرستی را مشاهده میکنید که در آن گزینه‌هایی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها آماری از پست شما را نشان میدهد؛ که به شرح زیر است:

-اولین قسمتی که دیده می‌شود مربوط به چند تصویردر بالای صفحه است:

معنی این تصاویر از چپ به راست: (تعداد لایک، کامنت، به اشتراک گذاری، ذخیره پست) 
insight در اینستاگرام
Profile visits: تعداد کسانی که بعد از دیدن این پست به صفحه شما مراجعه کرده اند.


Reach: تعداد اکانت‌های منحصر به فردی که پست شما را به صورت تمام صفحه مشاهده کرده اند. یعنی اگر یک اکانت چندین بار پست شما را دیده باشد، فقط یک بار مصاحبه می‌شود چرا که بخش ریچ فقط بازدید‌های منحصر به فرد را می‌شمارد.
چگونه پست‌های اینستاگرامی خود را آنالیز کنیم؟ / آموزش سریع در ۳ گام
Follows: تعداد فالوئر‌هایی که  از طریق همین پست برای صفحه شما جذب شده.

impression: تعداد کل دیده شدن پست در هر حالتی؛ در این بخش منحصر به فرد بودن اکانت مهم نیست، به همین دلیل عدد ایمپرشن معمولا بیشتر از ریچ هست.

From home: این بخش مربوط به تعداد دیده شدن پست شما از طریق صفحه home اینستاگرام فالوورهایتان است.

From Hashtags: تعداد بازدید‌هایی که پست شما از طریق هشتگ‌هایی که نوشتید کسب کرده. در این قسمت اهمیت هشتگ گذاری مناسب مشخص می‌شود.

From Profile: تعدا دفعاتی که پست شما در صفحه Profile مشاهده شده است.

From Explore: تعداد دفعاتی که پست شما در صفحه Explore مشاهده شده است.

From Others: تعداد کل دیده شدن پست از طریق share شدن در دایرکت یا استوری، یا از طریق تگ منشن، لوکیشن و ...