مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک
منتقم الهی از دشمنان خدا انتقام می گیرد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک (https://atamalek.ir)
+-- انجمن: حیات طیبه (https://atamalek.ir/forum-15.html)
+--- انجمن: سمت خدا (https://atamalek.ir/forum-17.html)
+---- انجمن: مهدویت و آخرالزمان (https://atamalek.ir/forum-16.html)
+---- موضوع: منتقم الهی از دشمنان خدا انتقام می گیرد (/thread-3077.html)



منتقم الهی از دشمنان خدا انتقام می گیرد - متین - ۱۳۹۱-۱۰-۱۳



منتقم الهی از دشمنان خدا انتقام میگیرد: ‏‏ آیالهی عذاب الهی آیا شامل حال امت آخرین پیامبرخدا هم می شود: امام ‏صادق (ع)درحدیثی میفرماید: هر اتفاقی در امت های قبل رخ داده در باره امت پیامبراکرم(ص) نیز ‏نعل بنعل رخ خواهد داد.وهمچنین درآیات متعددی از قرآن کریم خاطر نشان شده هر قومی که آیات الهی ‏را مخصوصا ایاتی که به ایمان بخدا وپیامبران وجانشینان واوصیای ایشان وروز قیامت دعوت می نماید ‏تکذیب کنند.(قبول نداشته باشند) کافربوده وعاقبت به عذاب الهی نابود خواهند گشت.لذاخداوند در آیات ‏بسیاری خطاب به امت رسول الله(ص) میفرماید ازسرنوشت امتهای گذشته عبرت بگیرید.وبه پیامبر ‏وجانشین واوصیای ایشان و روزقیامت ایمان داشته باشید تا از خشم الهی در امان باشید/ همچنین ‏دراحادیث وروایات فراوانی هم تاکید شده هر کس آخرین پیامبروفرستاده خدا وجاتشینان ایشان وحتی ‏یکی ازاوصیاء ایشان (امامان) را تکذیب کند نیز کافراست وبه عذاب الهی دچار خواهد شد. حال با ‏توجه به آیات وروایات. سوال اینجاست در جهان کنونی چند میلیون نفرو حتی می توان گفت چند میلیارد ‏نفر به خداوندمتعال وآیات قران کریم وپیامبرگرامی اسلام(ص) وائمه (ع) کافرند؟ بلکه با کمی دقت ‏وتوجه به اعتقادات وعملکرد بشرامروزی درمی یابیم میلیون ها بلکه میلیاردها نفرنه تنها به رسول ‏گرامی اسلام(ص) وائمه(ع)ایمان ندارندبلکه هر گونه خطا وخلافی که در امت های گذشته وجود داشته ‏که منجر به نزول عذاب الهی گردیده وآن امتها را از صفحه هستی محو نموده کلیه آن خطاها وخلاف ‏ها درانسان های امروزی یکجا جمع است بطوریکه تن انسان بلرزه وا داشته می شود!و خطررا احساس ‏می کند. برای روشنتر شدن موضوع خیلی خلاصه چند مورد از خلافهای امت های گذشته که هرکدام ‏به تنهایی منجر به نزول عذاب شده را با خطاها وخلاف های امروز جهان تطبیق می دهیم تا تصدیق ‏اینکه تمام خطاهای امتهای گذشته در جهان امروزحتی شدیدتر از قبل درحال وقوع است!آسانتر گردد. ‏‏ 1- در امت حضرت ابراهیم(ع) بت پرستی شایع ترین ‏موضوع بوده که همین موضوع باعث نزول عذاب گردیده.اما امروزه هزاران نوع شرک وبت پرستی ‏از جمله گاوپرستی –آفتاب پرستی-ماه پرستی- شیطان پرستی ودر یک جمله (باعرض شرمندگی)پرستش آلت ‏تناسلی مرد که هرگونه غیر خداپرستی راتحت الشاع قرارداده!در جهان مدرنیته قرن بیست ویکم رواج ‏دارد...!!! 2-درمیان قوم لوط به طرز فجیعی عمل شنیع لواط رایج بوده که این خلاف ‏نیز باعث زیرو روشدن قوم لوط گردیده و درجهان امروز به مراتب بدتر از آن دوره این عمل شنیع ‏رایج است بطوریکه حتی پسربچه های زیرده سال هم به این عمل تن می دهند و حتی اخیرا ‏درکشورخودمان در این خصوص اخطارداده شده ودر بعضی از کشورها مانند انگلستان ازدواج ‏همجنس بازان نه تنها خلاف نیست بلکه قانونی هم می باشد...! ‏‏ 3-در زمان حضرت موسی (ع) فرعون نه تنها خود را خدا می ‏دانست بلکه انواع ظلم وستم ها روا داشته می شدو حضرت موسی را فردی ساحرقلم داد می کردند ‏‏.امروز نیز متاسفانه شاهد آنیم که دردنیا نه تنها ظلم وستم در حد اعلی اعمال می شود بلکه به پیامبر ‏اکرم(ص)هم نسبت های ناروا داده حتی ساحرهم می خوانند(مثل سلمان رشدی مرتد)ویا توهین ها ‏اخیر...! وپخش فیلم های موهن.
‏4-صاحبان قدرت درامت های گذشته امور خود را باسحر وجادو به سرانجام می رسانیدند.اکثردولت ‏مردان جهان امروزهم از سحر وجادو بهره میگیرند.وکار خود رابا جن گیری وسحر وجادوپیش می ‏برند. حتی کشورهای مترقی اروپا وامریکا. 5- ‏پس از سپری شدن مدت نبوت حضرت موسی (ع)امرنبوت وخلافت به یوشع بن نون رسید ‏اوبرآزاروسختی وبلای سرکشان شکیبا بود .تا اینکه دو تن از منافقان قوم حضرت موسی (ع) صفورا ‏دخترشعیب همسر موسی (ع) رابه شورش واداشتند واو به همراه صدهزارنفربه جنگ یوشع بن نون ‏‏(ع)رفت وبا ایشان جنگید وبسیاری ازنیروهایش کشته شدند وصفورا اسیر شد.یوشع بن نون به او گفت ‏در دنیا تو رابخشیدم تا پیامبر خدا موسی (ع) راملاقات کنم وشکایت تو وقومت را بدو برم.عین این اتفاق ‏پس از پیامبر اکرم(ص) برای امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) رخ داد وعایشه همسر پیامبر به ‏تحریک زبیر و بجنگ امام زمان خود علی (ع) در جنگ جمل در بصره رفت واکثر نیروهای اونیز ‏کشته شدند وخود عایشه به اسارت در آمد لیکن امیر مومنان علی (ع) او را بخشید وبا احترام او را به ‏مدینه باز گردند. این وقایع نشان می دهد خلافها وخطاهای اقوام گذشته از ابتدای رسالت پیامبرگرامی ‏اسلام تا امروزوجود داشته ودارد.
واز این نوع موارد بسیار است اما جهت رعایت اختصار به همین اندازه بسنده می شود . ‏حال با توجه به اینکه امت های خلافکارگذشته به عذاب الهی گرفتار شدند وبر اساس فرمایش امام ‏صادق(ع)هر اتفاقی که در گذشته رخ داده در امت پیامبر اسلام(ص) نیز نعل به نعل رخ خواهد داد. ‏شاید این سوال در ذهن ایجاد شود که پس چرا تاکنون خشم الهی خلق جهان را نابود نساخته؟ .پاسخ این ‏سوال را خود خداوند درآیات قرآن کریم . فرموده است. به ‏تفسیرآیات9 10-و110 سوره مبارکه هود که در تفسیر خسروی بیان شده توجه بفرمائید. آیه109 - ‏‏(يا محمّد صلّى اللّه عليه و آله) ما پيش از تو پيمبرانى نفرستاديم مگر مردانى از أهل شهرها و آباديها كه ‏بآنها وحى مى‏نموديم (تا مردمان گم كرده‏ راه را براه آورند و براى آن از اهل شهرها پيمبران مأمور ‏ميكرديم كه شهرنشينها در عقل و دانش بر اهالى باديه و بيابانگردها ترجيح دارند و همچنين رسولان ‏هميشه از مردان بشر بوده‏اند و از فرشتگان و زنان آدميان هرگز پيامبرى براى خلق مأمور رسالت ‏نشده‏اند و منتها درجه‏اى كه بزنان عطا شده است نام صدّيقه است كه بشخص حضرت زهرا سلام اللّه ‏عليها و مريم بنت عمران مادر عيسى عليهما السّلام اعطاء گرديده است و هرگز بمقام نبوت از طايفه ‏زنان كسى نرسيده است) آيا اين گروه مشركان زمان تو و منكران نبوت تو (در زمين شام و يمن و ديار ‏عاد و ثمود و غيره) سير و مسافرت نكرده‏اند و گذر ننموده‏اند تا عاقبت و فرجام كار مردمان پيش از ‏خودشان را بنظر آورند (و به‏بينند كه آخر كار امتهائيكه نسبت به پيمبران زمان خود تكذيب كرده‏اند) ‏چگونه بوده است؟ (و آخر امرشان بكجا رسيده است و چگونه خداوند آنانرا ريشه كن ساخته و بعذاب ‏استيصال دچار ساخته است؟ تا اينها از حال آنها عبرت بگيرند و در نظر آورند كه آنها بسى نيرومندتر و ‏با ثروت‏تر از ايشان بوده و امكنه آنها بسى معمورتر و بلادشان آبادتر از اينان بوده است «كانُوا أَشَدَّ ‏مِنْهُمْ قُوَّةً وَ أَثارُوا الْأَرْضَ وَ عَمَرُوها أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوها» و عاقبت كفر و تكذيب پيمبران اين بوده است و ‏امّا فرجام حال متّقيان و مؤمنان نجات و استقرار در دنياست مضافا به اين كه) دار آخرت و سراى ديگر ‏و بهشت نعيم براى كسانيكه تقوى پيشه خود سازند و از نافرمانى خداى خود بپرهيزند (از دنيا و لذائذى ‏كه در آن است) براى آنها بهتر است پس (با اينهمه جهات) چرا اين مردم عقل را رهبر خود قرار ‏نميدهند (و بوسيله خرد خدا داد تفكّر نمى‏كنند تا آنچه بآنها گفته ميشود بفهمند و نتيجه كار خود را بدانند و ‏از نادانى و بى‏عقلى بچاه بدبختى و گرداب بيچارگى نيفتند). تفسير خسروي، ج‏4، ص: 445‏
آیه 110- (ما پيمبران خود را فرستاديم و در عقوبت كافران هم شتاب نكرديم بلكه بآنها مهلت ميداديم تا ‏برشد عقلى در آيند و بلكه از كرده‏ها و رفتار ناصواب توبه كنند و بسوى خدا برگردند و كافران زمان تو ‏هم يا محمّد مغرور نشوند و تأخير در عذاب، آنها را فريب ندهد و بدانند كه امم پيشين هم كه تكذيب ‏پيامبران خود كردند و بالاخره هلاك شدند آنقدر در عذابشان تأخير شد ...)(بطور مثال وقتی حضرت ‏نوح از خداوند برای قوم خود درخواست عذاب کرد.خداوند فرمود عجله نکن شایدمتنبه شوند وعذاب ‏آنان 900سال بتاخیرافتاد.)‏
تا اينكه پيغمبران بكلى از ايمان قومشان نوميد شدند (و يقين كردند كه ديگر كسى بآنها ايمان نمى‏آورد) و ‏قومشان هم گمان يا يقين كردند به اين كه پيمبران در وعيد عذاب يا وعده غلبه بر آنها دروغ گفته‏اند ‏‏(بناگاه) نصرت و پيروزى ما به پيغمبران رو نمود (و آنها را بر دشمنان غلبه داديم و عذاب سخت بر ‏قوم نا مطيع آنها نازل كرديم) و آنانرا كه ميخواستيم (از عذاب نجات يابند) نجات داده شدند (و ديگران ‏بهلاكت رسيدند و عتاب و عذاب از هر طرف كافران را فراگرفت) و عذاب ما از مردمان خطاكار ‏برنمى‏گردد.‏

‏ براى مردمان بخرد و كسانيكه بهره‏مند از نعمت عقل هستند اين قرآن و حديث (كه ما بر بنده خود محمّد ‏صلّى اللّه عليه و آله نازل كرده‏ايم و آنچه را رسول ما محمّد صلّى اللّه عليه و آله از جانب ما تقرير و ‏ادا مى‏كند) سخنهائى نيست كه از پيش خود جعل و خلق شده باشد و افتراى بخداوند باشد (و چگونه چنين ‏باشد؟) حال آنكه كتابهاى منزله پيش از خود را تصديق كرده است (و با كتابهاى آسمانى قبلى مطابق ‏است و مصدّق آياتى است كه در كتاب پيشين منزل بر انبياء سلف و بآن بشارت داده شده است) (و در ‏اين قرآن) بيان هر چيز بتفصيل (از آنچه محتاج زندگانى اجتماعى و اقتصادى و اخلاقى بشر و احكام ‏لازمه براى سعادت دين و دنياى آدميان است) داده شده است و سبب هدايت و راهنمائى خلق است (از ‏گمراهى براه راست).‏
‏ (ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ ...)‏
‏: پس بر هر عاقل بخرد و هر داناى خردمندى است كه بمواعظ قرآن متّعظ شود و بحقايق آن مهتدى و ‏متحقّق گردد و باخلاق آن متخلق آيد و اكتفاء بتلاوت آيات و اقتصار بقرائت كلمات فقط نكند و تدبّر و ‏تفكّر در معانى و مقاصد آنها نمايد و در عين قرائت به مبانى اخلاقى و تعليمات اجتماعى آن كه حاوى ‏خير و سعادت دو سرا است متوجّه و از عمل بآنها بهره‏مند شود تفسير خسروي، ج‏4، ص: 447‏
‏(9) و چون خداوند براى قومى بدى بخواهد، كسى را از آن گريز نيست، و جز خدا وليى نخواهد ‏داشت. سوره رعد، آيه 12. ‏
‏94- و چون فرمان ما بنزول عذاب صادر شد و ساعت تنبيه نافرمانان فرا رسيد ما شعيب و كسانيرا كه ‏به او ايمان آورده بودند برحمت خاصّه خودمان از عذاب نجات بخشيديم و كسانيرا كه بخويشتن و بغير ‏خود ستم نموده بودند (و از قبول حق استكبار و سرپيچى نموده بودند) صيحه آسمانى فرا گرفت و در ‏خانها و منزلگاه‏هاى خودشان برو درافتاده دچار هلاك شدند.‏
98- فرعون در روز رستاخيز پيشاپيش قوم خود مى‏آيد و آنها را وارد آتش ميسازد و آتش بد ورودگاهى ‏است .‏
‏100- آنچه ذكر كرديم (يا اينكه شنيديد) از جمله اخبار بلاد و شهرهائيست كه (بخويشتن ستم كرده و ‏نافرمانى پيمبران خود را نمودند) و ما (براى عبرت و موعظت و معانى ديگر و تسليت تو يا محمّد صلّى ‏اللّه عليه و آله) براى تو حكايت نموديم و قصّه آنانرا بيان كرديم پاره‏اى از اين بلاد آثارشان باقى و هنوز ‏مانند كشت درو نشده بر پا هستند و پاره ديگر باير و مخروبه و از بين رفته‏اند مانند زراعتى كه چيده و ‏درو شده باشد و اثرى در آن نمانده باشد.‏
‏101- و ما (در اينكه آنها را خراب و معدوم نموديم) بآنها ستمى نكرده‏ايم بلكه خودشان بخويشتن ستم ‏كرده‏اند (ما رسولانى براى هدايت آنها و روشن شدن بصيرت آنها فرستاديم و لكن آنها ستم كردند و ‏سركشى نمودند و جز كفر و ضلال و طغيان و فجور چيزى نيفزودند و پيمبران بآنها وعده عذاب داده و ‏تهديد و انذار نمودند و آنها اعتنائى نكرده و براى دفع عذاب توكّل و تكيه بر خدايان خود نمودند) و ‏خدايان آنها هم كه آنها آنان را شريك خدا قرار داده و بغير از خدا مى‏خواندند هنگامى كه فرمان ‏پروردگار تو براى نزول عذاب صادر شد براى آنها دردى دوا نكردند و سودى عايد آنها ننمودند و آنها ‏را بى‏نياز نساختند و غير خسران و هلاك چيزى براى انسان نيفزودند .ضمن اینکه خداوند درآیات ‏بسیاری نزول عذاب را برای نافرمانان بیان فرموده. در بیش از 107 روایت ازپیامبراکرم(ص) وائمه ‏علیه السلام نیزآمده است که خداوند انتقام خود ازامت نافرمان رسول الله را توسط قائم ال ‏محمد(ص)امامزمان(ع)خواهد گرفت.برای نمونه یک حدیث در این مورد بیان می شود. از جمله ‏درحدیثی.عبدالله بن عمربن خطاب گوید: رسولخدا (ص)فرمود:همانا خدای عزّوجلّ در ‏آنشب ‏که ‏بگردش شبانه برده شدم (معراج )بمن وحی فرمود: ای محمد چه کسی را درزمین میان امّتت ‏بجای ‏خود ‏گذاشتی ؟- در حالیکه او خود بدان آگاه تر بود-عرض کردم :پروردگارا برادرم را. فرمود:ای ‏محمّد ‏‏-‏علیّ ابن ابی طالب را؟ عرض کردم :بلی ای خدای من. فرمود: ای محمّد من ابتدا ازفراز عرش ‏نظری ‏‏برزمین افکندم وترا از آن اختیار کردم .هیچگاه یادی از من نمی شود مگر اینکه تو نیز با من یاد ‏کرده ‏‏شوی .من خودم محمودم و تو محمد.سپس نظری دیگر بر زمین افکندم واز آن علی بن ابی طالب ‏را ‏‏برگزیدم واو را وصی تو قرار دادم .پس توسرور پیامبران وعلی سرور جانشینان است سپس از ‏اسماء ‏‏خویش نامی مشتق ساخته براو نهادم. اعلی از نامهای من است وعلی (مشتق) نام اوست.ای ‏محمد. من ‏‏علی وفاطمه وحسن وحسین وامامان را از یک نور آفریدم سپس ولایت ایشان را بر فرشتگان ‏عرضه ‏‏داشتم .هر که آنرا پذیرفت از مقربین گردید وهرکه آنرا رد نمود به کافران پیوست .ای محمد ‏اگر بنده ‏ای ‏از بندگانم مرا چندان پرستش کند تا رشته حیاتش از هم بگسلد وپس ازآن در حالی که ‏منکرولایت ‏آنانست ‏با من روبرو شود .اورا در آتش خود خواهم افکند سپس فرمود :ای محمد آیا مایلی ‏آنان را ‏ببینی ؟ ‏عرض کردم :بلی .فرمود: قدمی پیش گذار من قدمی پیش نهادم .ناگاه دیدم علی بن ابی ‏طالب ‏وحسن ‏وحسین وعلی بن حسین ومحمد بن علی وجعفربن محمد وموسی بن حعفر وعلی بن ‏موسی ‏ومحمد بن ‏علی وعلی بن محمد وحسن بن علی آنجا بودند وحجت قائم (امامزمان)همانند ستاره ‏ای ‏درخشان در ‏میان آنان بود .پس عرض کردم :پروردگار من اینان چه کسانی اند؟ فرمود:اینان ‏امامان ‏هستند واین یکی ‏قائم است که حلال کننده حلال من وحرام کنند حرام من است .و از دشمنان من ‏انتقام ‏خواهد گرفت . ای ‏محمد او را دوست بدارکه من اورا دوست می دارم وهر کس را که اورا دوست ‏بدارد ‏دوست دارم. ‏وخداوند درآیه 122و 121سوره مبارکه هود به پیامبر خود چنین میفرماید. ‏
(يا محمّد صلّى اللّه عليه و آله) بكسانيكه ايمان نمى‏آورند و دعوت ترا تصديق و باور نمى‏كنند بگوهر ‏آنچه در تمكين و استطاعت خود داريد (در مقاومت با دعوت) بجاى آوريد ما هم بآنچه مأمور هستيم ‏عمل مى‏كنيم (و پايدار هستيم).122 - و شما (براى ما) آنچه را انتظار و تمنّا داريد در انتظار آن باشيد ما ‏هم (براى شما) منتظر دو راهى دنيوى و عذابهاى اخروى و براى خودمان نجات از عذاب و دريافت ‏ثوابى كه خدا وعده فرموده است) ميباشيم. ‏
در پایان لازم به یادآوری است بیان شود. تنها تفاوتی که میان امت های گذشته با امت پیامبر گرامی ‏اسلام (ص) وجود دارد. این است که بعداز هر پیامبری جانشین وپیامبر دیگری وجود داشته اما بعد از ‏پیامبر اسلام پیامبر دیگری نخواهد بود بلکه تنها دوازده امام جانشین حضرتش می باشند که یازده تن ‏ازایشان بدست امت نافرمان بشهادت رسیدند.وتنها یک تن از آنان را خداوند قادرمتعال درپس پرده غیبت ‏قرارداده تا در روز موعود ازدشمنان خود وپیامبر(ص) وائمه معصومین(ع)انتقام بگیرد.پس انتقام برای ‏دشمنان خدا حتمی است اما درحدیثی آمده است. قبل ازظهورمنتقم وآخرین ذخیره الهی می بایست از هر ‏قومی فرد یا افرادی به حکومت برسند تا در روزرستاخیز کسی یا کسانی نگویند چنانچه ما هم به ‏حکومت می رسیدیم همانند ائمه (ع)حکومت می کردیم. قابل توجه اینکه. این حدیث نشان می دهد ‏‏.ظهورامامزمان(عج)برای برپائی حکومت عدل الهی حتمی است تا در روز رستاخیز میزانی فی مابین ‏حکومتها دیگر باشد. پناه می بریم بخداوند رحمن ورحیم از شرشیاطین جن وانس.‏
تهیه وتدوین توسط متین