۱۳۹۹-۵-۴، ۰۷:۲۵ عصر
طرح مساله :
فرهنگ اشكال كردن به درس استاد بخصوص در نظام آموزش و پروش ما ،خيلي مشكل داره و بايد با روش هاي مناسب اين نقيصه رو بر طرف كرد و از همان ابتداي سال تحصيلي دانش آموز رو با اين فرهنگ آشنا كرد .
در حوزه هاي علميه بخصوص در سطوح بالاتر تحصيل و در كلاس هاي خارج علما ،ميبينيم كه اين فرهنگ بسيار خوب اشكال كردن به درس استاد و نپذيرفتن تعبدي هرچه در كتاب و در بيان استاد مي آيد يك فرهنگ خوب و پسنديده است كه باعث خير و بركت زيادي در علم آموزي مي گردد.
قدر مسلم مقدمه و لازمه ايجاد چنين فرهنگي ، تغيير نگرش مربي و استاد و داشتن سعه صدر و تحمل بالا توسط اوست و بعد فرهنگ سازي در دانش آموز و دانشجو
ميگن قدر آدم ها و بزرگي روحشون رو ميشه با سئوالاتي كه ميپرسن فهميد
در خطبه معروف حضرت امير (ع) كه مي فرمايند "سلوني قبل ان تفقدوني" آن شخص جاهل كه بلند ميشه و تعداد موهاي سرش رو ميپرسه از حضرت ،نمونه واضحي از اين مطلب هست
و در مقابل سئوالاتي كه مفضل شاگرد امام صادق (ع) از امام ميپرسن نمونه اي از وسعت روح و تفكر ناب اسلامي اوست
خلاصه طرح :
براي ايجاد فرهنگ پرسمان صحيح و نيز بيان فلسفه غيبت امام زمان )عج( و ضرورت انتظار و براي عمق بخشي به معارف مهدوي دانش آموزان
مربي بعد از ورود به كلاس بصورت غير منتظره و با شورو هيجان ويژه اي اعلام كنه كه فرض كنيد مقام معظم رهبري يا اصلا خود امام زمان )عج( قراره چند ديقه ديگه به كلاسمون بيان ، هر كس هر سئوالي داره كه ميخواد بپرسه رو كاغذ بنويسه ... بعد چند ديقه مهلت به دانش آموزان بهشون بگه كه واقعا اگه الان امام زمان )عج( ظهور كنن حقيقتا آماده هستيم اندازه عقل و معرفتمون به درك امام زمان )عج( رسيده ؟!! اين سئوالهايي كه ما داريم ، ارزش پرسيدن داره يا نه ؟ و قضاوت را به عهده خود دانش آموزان بگذارد.
و بعد در اهميت دانش و علم آموزي در زمان غيبت حضرت صحبت كنه و اينكه يكي از وظايف منتظر واقعي علم آموزي است و هر چه انسان علمش و معرفتش بيشتر بشه سئوالاتش عميق تر و پر مايه تر ميشه
اگه ما بلد نباشيم سئوال كنيم نميتونيم به دنبال كسب علم بريم
پس بريم مطالعه كنيم و ياد بگيريم چطور و چه سئوالي پرسيدن را ...
فرهنگ اشكال كردن به درس استاد بخصوص در نظام آموزش و پروش ما ،خيلي مشكل داره و بايد با روش هاي مناسب اين نقيصه رو بر طرف كرد و از همان ابتداي سال تحصيلي دانش آموز رو با اين فرهنگ آشنا كرد .
در حوزه هاي علميه بخصوص در سطوح بالاتر تحصيل و در كلاس هاي خارج علما ،ميبينيم كه اين فرهنگ بسيار خوب اشكال كردن به درس استاد و نپذيرفتن تعبدي هرچه در كتاب و در بيان استاد مي آيد يك فرهنگ خوب و پسنديده است كه باعث خير و بركت زيادي در علم آموزي مي گردد.
قدر مسلم مقدمه و لازمه ايجاد چنين فرهنگي ، تغيير نگرش مربي و استاد و داشتن سعه صدر و تحمل بالا توسط اوست و بعد فرهنگ سازي در دانش آموز و دانشجو
ميگن قدر آدم ها و بزرگي روحشون رو ميشه با سئوالاتي كه ميپرسن فهميد
در خطبه معروف حضرت امير (ع) كه مي فرمايند "سلوني قبل ان تفقدوني" آن شخص جاهل كه بلند ميشه و تعداد موهاي سرش رو ميپرسه از حضرت ،نمونه واضحي از اين مطلب هست
و در مقابل سئوالاتي كه مفضل شاگرد امام صادق (ع) از امام ميپرسن نمونه اي از وسعت روح و تفكر ناب اسلامي اوست
خلاصه طرح :
براي ايجاد فرهنگ پرسمان صحيح و نيز بيان فلسفه غيبت امام زمان )عج( و ضرورت انتظار و براي عمق بخشي به معارف مهدوي دانش آموزان
مربي بعد از ورود به كلاس بصورت غير منتظره و با شورو هيجان ويژه اي اعلام كنه كه فرض كنيد مقام معظم رهبري يا اصلا خود امام زمان )عج( قراره چند ديقه ديگه به كلاسمون بيان ، هر كس هر سئوالي داره كه ميخواد بپرسه رو كاغذ بنويسه ... بعد چند ديقه مهلت به دانش آموزان بهشون بگه كه واقعا اگه الان امام زمان )عج( ظهور كنن حقيقتا آماده هستيم اندازه عقل و معرفتمون به درك امام زمان )عج( رسيده ؟!! اين سئوالهايي كه ما داريم ، ارزش پرسيدن داره يا نه ؟ و قضاوت را به عهده خود دانش آموزان بگذارد.
و بعد در اهميت دانش و علم آموزي در زمان غيبت حضرت صحبت كنه و اينكه يكي از وظايف منتظر واقعي علم آموزي است و هر چه انسان علمش و معرفتش بيشتر بشه سئوالاتش عميق تر و پر مايه تر ميشه
اگه ما بلد نباشيم سئوال كنيم نميتونيم به دنبال كسب علم بريم
پس بريم مطالعه كنيم و ياد بگيريم چطور و چه سئوالي پرسيدن را ...