۱۴۰۰-۳-۱۹، ۰۲:۲۵ صبح
تعداد کمی از مردم می دانند، که گوگل یک اسم ساده و انتزاعی نیست. بلکه از[b] کلمه قدرتمند googol[/b] که اصطلاح 10 به توان 100 است گرفته شده است.
اگر به شما بگویم گوگل در ابتدا نام دیگری داشت که به هیچ وجه قدرتمند و به یادماندنی نبود متعجب خواهید شد!
اگر هنوز مطمئن نیستید که نام های تجاری چقدر [b]مهم[/b] هستند ، احتمالا تاریخچه گوگل نظر شما را تغییر می دهد.
در سال 1996 هنگامی که گوگل برای اولین بار راه اندازی شد ، آنها با نام[b]"BackRub"[/b] وارد بازار شدند. این نام به موتور جستجو در تجزیه و تحلیل بک لینک ها در وب اشاره داشت.
در حالی که فکر اولیه در مورد آن به نوعی منطقی به نظر می رسید ، اما این اسم به شکل وحشتناکی نامناسب بود.
با پیشرفت تکنولوژی موتور جستجو بنیانگذاران گوگل یعنی ،[b] لری پیج و سرگئی[/b] متوجه شدند که باید نام بهتری پیدا کنند.
در سال 1997 ، لری و شون در دفتر کارشان در مورد ایده های جدید در اسم بحث می کردند و شون "[b]googolplex[/b]" را به عنوان یک نام احتمالی پیشنهاد کرد.
لری آن را به [b]googol[/b] کوتاه کرد و شون ، چون متوجه نبود یک اشتباه املایی مرتکب شده است ، دامنه [b]Google.com[/b] را برای لری و سرگئی ثبت کرد.
نام جدید Google به چند دلیل به عنوان یک اسم [b] بسیار بهتر عمل می کند.[/b]
- بی نظیر به نظر می رسد ، دوستانه و مثبت تر از نام اصلی است.
- این اصطلاح ریاضی است که به تعداد بسیار زیادی اشاره می کند و بیانگر نتایج گوگل است.
- این نامی است که می تواند به عنوان فعل نیز مورد استفاده قرار گیرد. می توانیم هر سوالی را با جمله "گوگل" کنید پاسخ دهیم و یا بگوییم در گوگل جستجو کنید.
فکر می کنید اگر گوگل با نام BackRub ادامه می داد می توانست به [b]غول فناوری[/b] تبدیل شود؟ ما اینطور فکر نمی کنیم .
آیا "BackRub" هم مثل گوگل می توانست وارد بخشی از واژگان روزانه شما شود؟
برای جواب یک سوال نمی توانید بگویید آن را بک راب کنید ، اما مطمئناً می توانید آن را گوگل کن.
نام برند شما [b]مهمترین جنبه[/b] برند شماست. داشتن اسم اشتباه شما را در مسیر موفقیت متوقف می کند.