۱۴۰۰-۵-۲۱، ۰۵:۰۶ عصر
۱۱- فیلم های خود را از قبل برنامه ریزی کنید. (Plan Your Videos in Advance)
• قصد شما از تهیه ویدئو چیست: خنداندن مردم؟ ترغیب و قانع کردن آنها برای بازدید از وبسایت شما؟ معرفی محصول؟ آموزش؟ یا… از قبل هدف تان را مشخص کنید.
• مخاطبان خودتان را شناسایی کنید: مخاطبان شما تعیین کننده نوع ویدئوی شما خواهند بود. یعنی شما طبق خواسته های آنها، متن ویدئو، نحوه فیلمبرداری، نوع ادیت و… آن را مشخص می کنید. همچنین محل به اشتراک گذاری ویدئوهایتان را بسته به اینکه بینندگان اصلی شما در چه شبکه اجتماعی حضور بیشتری دارند، تعیین می کنید.
• از قدرت احساسات بینندگان تان استفاده کنید: برانگیختن احساسات بینندگان باعث جلب توجه آنها، به اشتراک گذاری ویدئوی شما و خرید محصولات عرضه شده توسط شما می شود.
استفاده از تکنیک های ضعیف تنها چیزی نیست که می تواند ویدیو را غیرحرفه ای نشان دهد. اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم، عدم برنامه ریزی نیز می تواند باعث شود بینندگان تحت تأثیر محصول نهایی شما قرار نگیرند. حتماً قبل از شروع تولید محتوا، زمانی را برای برنامه ریزی کامل فیلم خود اختصاص دهید. با این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که کیفیت محتوای واقعی شما به خوبی کیفیت فوتیج شما است.
هر بار که فیلم می سازید، کار را با تعیین هدف استارت بزنید. از خودتان بپرسید با ساخت این فیلم، به چه چیزی می خواهید برسید و قرار است با چه کسانی ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. چگونه می توانید ویدیوی خود را مختص بینندگان هدف خود درست کنید؟
پس از مشخص کردن اهداف ویدئوی خود، یک اسکریپت یا فیلمنامه بنویسید و یک صفحه داستان (storyboard) ایجاد کنید. سپس آنها را بازنویسی و اصلاح کرده و تا آنجا که می توانید بهبودش دهید. از تنظیم مجدد، بازنویسی و حذف بخشهای غیر ضروری واهمه ای نداشته باشید.
در این مقاله به معرفی نرم افزارهای تولید محتوا در وب پرداخته ایم:آموزش ۰ تا ۱۰۰ تولید محتوای الکترونیکی + معرفی نرم افزارها
• قصد شما از تهیه ویدئو چیست: خنداندن مردم؟ ترغیب و قانع کردن آنها برای بازدید از وبسایت شما؟ معرفی محصول؟ آموزش؟ یا… از قبل هدف تان را مشخص کنید.
• مخاطبان خودتان را شناسایی کنید: مخاطبان شما تعیین کننده نوع ویدئوی شما خواهند بود. یعنی شما طبق خواسته های آنها، متن ویدئو، نحوه فیلمبرداری، نوع ادیت و… آن را مشخص می کنید. همچنین محل به اشتراک گذاری ویدئوهایتان را بسته به اینکه بینندگان اصلی شما در چه شبکه اجتماعی حضور بیشتری دارند، تعیین می کنید.
• از قدرت احساسات بینندگان تان استفاده کنید: برانگیختن احساسات بینندگان باعث جلب توجه آنها، به اشتراک گذاری ویدئوی شما و خرید محصولات عرضه شده توسط شما می شود.
استفاده از تکنیک های ضعیف تنها چیزی نیست که می تواند ویدیو را غیرحرفه ای نشان دهد. اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم، عدم برنامه ریزی نیز می تواند باعث شود بینندگان تحت تأثیر محصول نهایی شما قرار نگیرند. حتماً قبل از شروع تولید محتوا، زمانی را برای برنامه ریزی کامل فیلم خود اختصاص دهید. با این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که کیفیت محتوای واقعی شما به خوبی کیفیت فوتیج شما است.
هر بار که فیلم می سازید، کار را با تعیین هدف استارت بزنید. از خودتان بپرسید با ساخت این فیلم، به چه چیزی می خواهید برسید و قرار است با چه کسانی ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. چگونه می توانید ویدیوی خود را مختص بینندگان هدف خود درست کنید؟
پس از مشخص کردن اهداف ویدئوی خود، یک اسکریپت یا فیلمنامه بنویسید و یک صفحه داستان (storyboard) ایجاد کنید. سپس آنها را بازنویسی و اصلاح کرده و تا آنجا که می توانید بهبودش دهید. از تنظیم مجدد، بازنویسی و حذف بخشهای غیر ضروری واهمه ای نداشته باشید.
در این مقاله به معرفی نرم افزارهای تولید محتوا در وب پرداخته ایم:آموزش ۰ تا ۱۰۰ تولید محتوای الکترونیکی + معرفی نرم افزارها