۱۴۰۰-۶-۲۴، ۰۲:۲۶ عصر
عینک هوشمند شیائومی تحولی در صنعت هوش مصنوعی و گجت های پوشیدنی
فیلم عینک هوشمند شیائومی را ببینید
https://www.1pezeshk.com/wp-content/uplo...r-eyes.mp4
شیائومی یک جفت عینک هوشمند به نام Smart Glasses رونمایی کرد. سخنگوی شیائومی میگوید فعلا هیچ برنامهای برای فروش این عینک هوشمند ندارند ولی به اندازه کافی جزئیات درباره آن وجود دارد که یک محصول مفهومی قابل قبول به نظر برسد و تا مدتها بتوان درباره آن صحبت کرد.
عینکهای شیائومی دارای شکل نسبتا معمولی هستند اما برخلاف عینکهای Stories تازه اعلام شده فیسبوک و ریبن، آنها واقعا از یک صفحهنمایش مناسب برای ویژگیهای واقعیت افزوده استفاده میکنند.
شیائومی میگوید به دلیل داشتن تراکم پیکسلی بیشتر، طول عمر بالاتر و ساختار سادهتر در مقایسه با نمایشگرهای OLED، از سیستم نمایشگر MicroLED تک رنگ استفاده کرده است. به گفته این شرکت، MicroLED اجازه میدهد صفحهنمایش جمعوجورتری داشته و ادغام راحتتری در نمایشگرها ایجاد کرد.
MicroLED یک فناوری نمایشگر خودساطع است که به طور طبیعی جانشین موفقی برای نمایشگرهای OLED محسوب میشود ولی گرانتر است و هنوز فقط روی تعداد انگشتشماری محصول تجاری ظاهر شده است.
نمایشگر شیائومی به طور ظاهری به اندازه یک دانه برنج و ۲.۴ میلیمتر در ۲.۰۲ میلیمتر است ولی حداکثر روشنایی ۲ میلیون نیت ارائه میدهد. البته، وقتی نور به چشم شما برسد؛ آنقدرها روشن نیست و روشنایی فوقالعاده آن پس از عبور از لنزها هدایت موجهای نوری و شکست نور، همان نور خورشید قابل مشاهده است. شیائومی میگوید با این صفحهنمایش میتوان کارهای ناوبری، ترجمه زنده و خواندن اعلانات را انجام داد.
نکته مهم عینکهای هوشمند شیائومی این است که خودشان یک دستگاه کامل اندرویدی هستند و نیازی به اتصال تلفن همراه ندارند. شیائومی نشان میدهد روزی میتوان این عینک را جایگزین گوشیهای هوشمند کرد. یک پردازنده چهار هستهای با برند نامشخص (فعلا)، ماژول وایفای و بلوتوث، یک باتری و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی روی این عینکها سوار شده است. وزن این عینک تنها ۵۱ گرم است.
همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم؛ این عینک قرار نیست در دسترس عموم قرار بگیرد و شاید اصلا هیچگاه تجاریسازی نشود.
اما باید به این گفته شیائومی با تردید نگاه کرد چون معرفی یک عینک هوشمند دقیقا چند روز پس از معرفی عینک واقعیت افزوده فیسبوک ریبن و درست پیش از رویداد آیفون ۱۳ اپل، نشان میدهد که این غول چینی میخواهد یک بازیگر بزرگ در صنعت واقعیت افزوده باشد.
فیلم عینک هوشمند شیائومی را ببینید
https://www.1pezeshk.com/wp-content/uplo...r-eyes.mp4
شیائومی یک جفت عینک هوشمند به نام Smart Glasses رونمایی کرد. سخنگوی شیائومی میگوید فعلا هیچ برنامهای برای فروش این عینک هوشمند ندارند ولی به اندازه کافی جزئیات درباره آن وجود دارد که یک محصول مفهومی قابل قبول به نظر برسد و تا مدتها بتوان درباره آن صحبت کرد.
عینکهای شیائومی دارای شکل نسبتا معمولی هستند اما برخلاف عینکهای Stories تازه اعلام شده فیسبوک و ریبن، آنها واقعا از یک صفحهنمایش مناسب برای ویژگیهای واقعیت افزوده استفاده میکنند.
شیائومی میگوید به دلیل داشتن تراکم پیکسلی بیشتر، طول عمر بالاتر و ساختار سادهتر در مقایسه با نمایشگرهای OLED، از سیستم نمایشگر MicroLED تک رنگ استفاده کرده است. به گفته این شرکت، MicroLED اجازه میدهد صفحهنمایش جمعوجورتری داشته و ادغام راحتتری در نمایشگرها ایجاد کرد.
MicroLED یک فناوری نمایشگر خودساطع است که به طور طبیعی جانشین موفقی برای نمایشگرهای OLED محسوب میشود ولی گرانتر است و هنوز فقط روی تعداد انگشتشماری محصول تجاری ظاهر شده است.
نمایشگر شیائومی به طور ظاهری به اندازه یک دانه برنج و ۲.۴ میلیمتر در ۲.۰۲ میلیمتر است ولی حداکثر روشنایی ۲ میلیون نیت ارائه میدهد. البته، وقتی نور به چشم شما برسد؛ آنقدرها روشن نیست و روشنایی فوقالعاده آن پس از عبور از لنزها هدایت موجهای نوری و شکست نور، همان نور خورشید قابل مشاهده است. شیائومی میگوید با این صفحهنمایش میتوان کارهای ناوبری، ترجمه زنده و خواندن اعلانات را انجام داد.
نکته مهم عینکهای هوشمند شیائومی این است که خودشان یک دستگاه کامل اندرویدی هستند و نیازی به اتصال تلفن همراه ندارند. شیائومی نشان میدهد روزی میتوان این عینک را جایگزین گوشیهای هوشمند کرد. یک پردازنده چهار هستهای با برند نامشخص (فعلا)، ماژول وایفای و بلوتوث، یک باتری و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی روی این عینکها سوار شده است. وزن این عینک تنها ۵۱ گرم است.
همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم؛ این عینک قرار نیست در دسترس عموم قرار بگیرد و شاید اصلا هیچگاه تجاریسازی نشود.
اما باید به این گفته شیائومی با تردید نگاه کرد چون معرفی یک عینک هوشمند دقیقا چند روز پس از معرفی عینک واقعیت افزوده فیسبوک ریبن و درست پیش از رویداد آیفون ۱۳ اپل، نشان میدهد که این غول چینی میخواهد یک بازیگر بزرگ در صنعت واقعیت افزوده باشد.