قرارگاه سایبری عطاملک
  • رادیو عشق
  • مشاوره خانواده
  • طراحی لوگو
  • عضویت طلایی
    • ورود
    • ثبت نام
    ورود
    نام کاربری:
    گذرواژه‌: گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
     
    یا توسط حساب کاربریتان در شبکه های اجتماعی وارد شود
  • ورود
  • ثبت نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌: گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
یا توسط حساب کاربریتان در شبکه های اجتماعی وارد شود
توسط حساب کاربریتان در شبکه های اجتماعی متصل شوید

قرارگاه سایبری عطاملک › حیات طیبه › سمت خدا › مهدویت و آخرالزمان v
« قبلی 1 … 10 11 12 13 14 بعدی »
› آیا خدا را در قیامت می‎توان دید؟

آخرین مطالب ارسالی
آمار انجمن
آخرين ارسال ها
موضوع نويسنده آخرين ارسال کننده انجمن
  رونالدو و تاثیر میلیونی آن بر روی پیج النصر samira99 samira99 سواد رسانه ای و جنگ نرم
  [عشق و ازدواج]  آشنایی Fatemeh pi ملایجردی مشاوره خانواده و ازدواج
  [ مشاوره فردی]  ] اشتباه بزرگی کردم خیلی پشی... GolMah ملایجردی مشاوره خانواده و ازدواج
  [ مشاوره فردی]  ] مشاوره میخواستم درباره موض... هانا عطیمی ADMIN مشاوره خانواده و ازدواج
  طرز تهیه پیتزا پپرونی Mina1382 noorafshan بانوی ایرانی
  [تولید انجمن]  مشاوره ویژه کاربران طلایی ADMIN ADMIN مشاوره خانواده و ازدواج
  طراحی گرافیکی ویژه کاربران طلایی ADMIN ADMIN تولیدات حوزه چاپ و گراف...
برترین امتیاز گیرندگان
ADMIN 25901
رمان 6198
~~sara~~ 2495
مشاورانه 2481
*Ertebat* 1299
sarah 1283
محمدی پور 1159
abasaleh 1012
برترين ارسال کنندگان
ADMIN 9436
رمان 1571
kabootar 1216
مشاورانه 751
~~sara~~ 563
narges 414
sarah 274
mohamadi1392 246

فروش دامنه bloger.app | مشاوره خانواده در واتساپ | دانلود سخنرانی‌های رائفی پور | کتاب صوتی لهوف | نذر فرهنگی |
Your browser does not support the audio element.

امتیاز موضوع:
امتیاز موضوع:
  • 63 رأی - میانگین امتیازات: 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت‌های نمایش موضوع

آیا خدا را در قیامت می‎توان دید؟

ADMIN آفلاین
بنیانگذار قرارگاه سایبری
********
امتیاز: 25,902
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
محل سکونت: شهرستان جوین
اعتبار: 250
میزان اخطار: 0%
سپاس ها 241
سپاس شده 441 بار در 354 ارسال
#1
۱۳۹۰-۱۱-۲، ۰۹:۵۸ صبح
ابابصیر (یحیی ابوبصیر الأسدی) به امام صادق سلام الله علیه عرض می‎کند آیا خدا را در قیامت می‎توان دید؟ حضرت فرمود که مگر قبل از قیامت ندیدی یا ندیدند؟ در موقف دیگر، در آن «أَشْهَدَهُمْ عَلى‎ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى‎» (الأعراف ۱۷۲) که دیدند. بعد کمی صبر کرد، فرمود مگر الآن خدا را نمی‎بینی؟ به ابی‎بصیر کور می‎گوید!
[تصویر:  A.Javadi_02.jpg]

***
خواه در مسئله دعا، خواه در مسئله نوافل، خواه در مسئله صلاة عند الاضطرار، خواه در موقع دعا کردن «أَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ» (البقره ۱۱۵). آنگاه این وجه را احیانا به معنای رضا و امثال ذلک گرفته‎اند. وجه به معنای رضای حق نیست. وجه چیزی‎ست که انسان متوجه او می‎شود، به او رو می‎کند. وَجهُ کُلِّ شیءٍ بِحَسَبِهِ، اگر کسی به امید لقای حق کار کرد او طالب وجه‎الله است. اگر گفته شد شهید به وجه‎الله نظر می‎کند یعنی توفیق لقاءالله نصیبش می‎شود. لقای خدا که با چشم ظاهری نیست.
این روایت شریف را شما در کتاب توحید مرحوم صدوق لابد ملاحظه فرموده‎اید، در بحث‎های قبل هم اشاره شد، که ابابصیر (یحیی ابوبصیر الأسدی) به امام صادق سلام الله علیه عرض می‎کند آیا خدا را در قیامت می‎توان دید؟ حضرت فرمود که مگر قبل از قیامت ندیدی یا ندیدند؟ در موقف دیگر، در آن «أَشْهَدَهُمْ عَلى‎ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى‎» (الأعراف ۱۷۲) که دیدند. بعد کمی صبر کرد، فرمود مگر الآن خدا را نمی‎بینی؟ به ابی‎بصیر کور می‎گوید! اصولا این‎هایی که نابینا هستند مکنّی هستند به ابوبصیر، مثل اینکه عزرائیل سلام الله علیه که مسئول اماته است مکنّی‎ست به ابویحیی. حضرت به ابا‎بصیر نابینا فرمود مگر الآن خدا را نمی‎بینی؟ عرض کرد من مجازم از طرف شما این حدیث را نقل کنم؟ فرمود نه! برای اینکه این حدیث را تو همین‎طور نقل کنی، از دو حال بیرون نیست، یا همین‎طور ساده این را می‎پذیرند، این منتهی می‎شود به تجسم و کفر. یا اشکال می‎کنند حرف من را که ولی‎الله معصومم رد می‎کنند، کفر است. در هر دو حال بد است. اگر افرار شایسته، لایق، مستعد دیدی این حرف‎ها را نقل کن با بیان. وگرنه افراد ناپخته یا همین‎طور قبول می‎کنند یا رد می‎کنند.
این که مرحوم صدوق رضوان الله علیه در کتاب توحید می‎فرماید آن روایاتی که درباره رؤیت خداوند سبحان صادر شده است و آن روایات را امیرالمؤمنین سلام الله علیه معنا کرده است، فرمود که چشم ظاهر خدا را درک نمی‎کند چون «لا تُدْرِکُهُ الْأَبْصارُ» (الأنعام ۱۰۳) ولی با حقیقت ایمان می‎شود خدای سبحان را درک کرد. آن روایت‎ها را مرحوم صدوق در توحید می‎فرماید «کلها عندی صحیحة» ولی من برای اینکه به دست هرکس نیفتد و هرکس معنا نکند در این کتاب نقل نمی‎کنم. بعضی از اخبار را در این کتاب شریف توحید نقل کرد، بعضی از اخبار را فرمود روایت‎هایی را که فلان کس نقل کرد درباره رؤیت، «کلها عندی صحیحة» ولی من اگر همین‎طور نقل کنم چون زمینه نیست یا به ظاهر می‎پذیرند که ضلالت است، یا اشکال می‎کنند، حرف معصوم را رد می‎کنند که باز هم ضلالت است. غرض آن است که اگر وجه به معنای لقاءالله شد، نه لقای ذات اقدس اله، چون آن ذات اقدس اله مشهود احدی نخواهد بود. آن ذات را احدی نمی‎تواند مشاهده کند. آن فیض خاصش را، آن ظهور خاصش را اولیای الهی ملاقات می‎کنند اما نه با چشم، با دل. نه با فکر و علم و برهان و علم حصولی و استدلال که با حقیقت ایمان که فرمود «لکن تدرکه القلوب بمشاهدة الإیمان» یا «بحقایق الإیمان»


آیا خدا را در قیامت می‎توان دید؟
(از اینجا دریافت کنید)



http://hemati.ir/weblog/?p=496#more-496
ان الله مع الصابرین

رادیو عشق ❤


قرائت صلوات و فاتحه برای پسر عمویم
پاسخ
وب سایت ارسال‌ها اعتباردهی
پاسخ اخطار
 سپاس شده توسط
هادی آفلاین
عضو رسمی
**
امتیاز: 335
تاریخ عضویت: شهريور ۱۳۹۰
محل سکونت: جوین
اعتبار: 84
میزان اخطار: 0%
سپاس ها 31
سپاس شده 42 بار در 34 ارسال
#2
۱۳۹۰-۱۱-۱۹، ۰۵:۴۲ عصر
سلام فرزندان ایران سلام فرزندان جوین
خوش به حالتان
جوان
طرح های آماده فتوشاپ
جام جم جوین 313
پاسخ
ارسال‌ها اعتباردهی
پاسخ اخطار
 سپاس شده توسط
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • صفحه‌ی تماس
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • امتیازات کاربران
قدرت گرفته ازMyBB و پارسی شده توسط MyBBIran.com
طراحی شده توسط Rooloo | ترجمه و طراحی مجدد توسط ParsanIT.ir

برو بالا
حالت خطی
حالت موضوعی