۱۳۹۰-۹-۲۰، ۰۶:۵۵ عصر
[size=xxx-large]"Understeer" یا از دست دادن کنترل جلوی ماشين[/size]
nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">
اين حالت زمانی اتفاق می افتد که لاستيک ماشين به حد کافی گرم نشده و
چسبندگی کافی با زمين ندارد و در نتيجه ماشين بيشتر تمايل به مستقيم حرکت
کردن دارد، نه اين که با حرکت فرمان در هر پيچ به راحتی دور بزند.
التبه اگر مکانيک ها مهارت کافی داشته باشند مي توانند با تنظيم بال جلو
یا با تغيير حالت کمک فنر، ماشين را از اين حالت خارج کنند. اما در هنگام
رانندگی بهترين چاره برای کنترل ماشين، کم کردن سرعت در هر پيچ و به آرامی
دور زدن است.
[size=xxx-large]کنترل طبيعی[/size]
nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">
بسياری از رانندگان فرمول يک هيچ وقت بطور کامل از ماشين هايشان راضی نيستند.
آنها می گويند زمانی از ماشين راضی هستند که آن مطابق با سبک رانندگی آنها حرکت کند.
حالت دلخواه آنها زمانی است که در نهايت سرعت بتوانند در هر پيچ دور بزنند و هر چهار لاستيک به نرمی با زمين تماس داشته باشند.
[size=xxx-large]"Oversteer" یا از دست دادن کنترل عقب ماشين[/size]
nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">
اين حالت زمانی اتفاق می افتد که لاستيک های جلوی ماشين به اندازه کافی
گرم شده اند و تماس نزديکتری با زمين دارند، اما لاستيک های عقب که حرارت
کافی نگرفته اند از کنترل خارج شده و راننده اگر مهارت کافی نداشته باشد،
ماشین ليز خورده و بدور خود می چرخد.
بسياری از رانندگان از اين حالت ماشين استفاده کرده تا به سرعت نهائي مورد
دلخواهشان برسند ولی در بسياری از مواقع، اين کار عملی نيست.
منبع : بي بي سي
nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">
اين حالت زمانی اتفاق می افتد که لاستيک ماشين به حد کافی گرم نشده و
چسبندگی کافی با زمين ندارد و در نتيجه ماشين بيشتر تمايل به مستقيم حرکت
کردن دارد، نه اين که با حرکت فرمان در هر پيچ به راحتی دور بزند.
التبه اگر مکانيک ها مهارت کافی داشته باشند مي توانند با تنظيم بال جلو
یا با تغيير حالت کمک فنر، ماشين را از اين حالت خارج کنند. اما در هنگام
رانندگی بهترين چاره برای کنترل ماشين، کم کردن سرعت در هر پيچ و به آرامی
دور زدن است.
[size=xxx-large]کنترل طبيعی[/size]
nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">
بسياری از رانندگان فرمول يک هيچ وقت بطور کامل از ماشين هايشان راضی نيستند.
آنها می گويند زمانی از ماشين راضی هستند که آن مطابق با سبک رانندگی آنها حرکت کند.
حالت دلخواه آنها زمانی است که در نهايت سرعت بتوانند در هر پيچ دور بزنند و هر چهار لاستيک به نرمی با زمين تماس داشته باشند.
[size=xxx-large]"Oversteer" یا از دست دادن کنترل عقب ماشين[/size]
nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">
اين حالت زمانی اتفاق می افتد که لاستيک های جلوی ماشين به اندازه کافی
گرم شده اند و تماس نزديکتری با زمين دارند، اما لاستيک های عقب که حرارت
کافی نگرفته اند از کنترل خارج شده و راننده اگر مهارت کافی نداشته باشد،
ماشین ليز خورده و بدور خود می چرخد.
بسياری از رانندگان از اين حالت ماشين استفاده کرده تا به سرعت نهائي مورد
دلخواهشان برسند ولی در بسياری از مواقع، اين کار عملی نيست.
منبع : بي بي سي