۱۴۰۰-۱۰-۸، ۰۶:۲۰ عصر
تقریبا 48 % ایرانیان جزو جامعه اینستاگرام هستند و همین جامعیت در بین ایرانیان نشان میدهد ما باید اطلاعاتمان درباره این اپلیکیشن پرطرفدار زیاد باشد تا بهترین استفاده را از اینستاگرام ببریم.
اگر واژه یا اصطلاحی باید در این فهرست قرار بگیرد توسط دکمه پاسخ جدید با کاربران عطاملک در میان بگذارید
اصطلاحات عمومی اینستاگرام
این دسته از اصطلاحات اینستاگرام احتمالاً برایتان آشنا هستند. عباراتی که در شبکههای اجتماعی اشتراکاتی دارند و تقریباً به بخشی از حافظۀ ما تبدیل شدهاند.
• حساب کاربری (Profile): یا حساب شخصی ما که شامل پستها، استوریها و اطلاعات بیوگرافیمان میشود.
• خانه (Home): همان صفحۀ اصلی ماست که در آن پست و استوری دنبالشوندگان یا همان فالوئنیگهایمان را میبینیم.
• اکسپلور (Explore): اکسپلور همان صفحۀ با نشان ذرهبین است که در کنار صفحۀ خانۀ ما قرار دارد. در اکسپلور میتوانیم نام شخصی را جستوجو کنیم یا پستهایی را که از نظر اینستاگرام برایمان جذاب است ببینیم.
• پست (Post): محتواهایی که در صفحۀ اینستاگرام خود بارگذاری میکنیم پست نامیده میشوند. این محتواها همیشه روی صفحۀ ما میمانند، مگر اینکه آنها را پاک یا آرشیو کنیم.
• استوری (Story): محتواهایی هستند که در صفحۀ اینستاگراممان عمر یکروزه دارند و معمولاً به شرح حالمان اشاره میکنند. البته با هایلایتکردن (Highlight) یک استوری میتوانیم آن را برگزیده کنیم و برای همیشه در صفحۀ خود داشته باشیم. هایلایت برای استوریهایمان نقش آلبوم را بازی میکند. ما میتوانیم یک یا چند هایلایت داشته باشیم، برای هر هایلایت یک اسم انتخاب کنیم و در هر هایلایت یک یا چند استوری را ذخیره کنیم.
• آی جی تی وی (IGTV): محتواهای ویدئویی بالای ۱ دقیقه هستند که با قابلیت تبدیل به آی جی تی وی در اینستاگرام بارگذاری میشوند.
• نوتیفیکیشن (Notification): آخرین اطلاعات دربارۀ افرادی که ما را لایک یا دنبال کردهاند، برایمان کامنت یا نظر ثبت کردهاند و حتی به سؤالهایمان پاسخ دادهاند، در این قسمت وجود دارد.
• فالو (Follow): زمانی که صفحه و اکانت کاربری را دنبال میکنیم، درواقع آن اکانت را فالو کردهایم.
• دنبالکنندهها (Followers): افرادی که پیگیر فعالیتهای ما در اینستاگرام هستند.
• دنبال میکنید (Following): افرادی که ما فعالیتهای آنها را دنبال میکنیم.
• آنفالو (Unfollow): هنگامی که دیگر قصد دنبالکردن صفحهای را نداشته باشیم و فالوی خود را پس بگیریم، به این کار ما آنفالوکردن یا دنبالنکردن میگویند.
• بلاک (Block): اگر دوست نداشته باشیم اکانتی محتواهای ما را ببیند یا بتواند به هر طریقی با ما در اینستاگرام در ارتباط باشد، میتوانیم روی کمک این گزینه حساب کنیم. به این ترتیب آن صفحه حتی نمیتواند ما را در اکسپلور جستوجو کند.
• آنبلاک (Unblock): هنگامی که صفحهای که قبلاً بلاک کرده بودیم از حالت بلاک خارج کنیم، آن صفحه را آنبلاک کردهایم.
• بلاک آنبلاک (Block-UnBlock): اگر بخواهیم صفحهای که در فهرست فالوئرهای ماست، محتواهایمان را نبیند، میتوانیم اول آن را بلاک و مجدداً آنبلاک کنیم. به این ترتیب نه شتری رفته و نه شتری آمده، نه ما محتوای آن صفحه را میبینیم، نه بالعکس.
• ریپورت (Report): با این امکان میتوانیم صفحههایی که قوانین اینستاگرام (حساب کاربری جعلی، پستهای خشن و…) را زیر پا گذاشتهاند، به اینستاگرام گزارش کنیم.
• کا (K): هر یک K، معادل یکهزار است. اینستاگرام در بسیاری مواقع برای سادهکردن اعداد بزرگ، از K (بهمعنی کیلو) استفاده میکند. برای مثال، اگر صفحهای در اینستاگرام K۲۵ فالوئر دارد، به این معناست که ۲۵هزار نفر آن را فالو کردهاند.
• خصوصی (Private): با خصوصی یا پرایوت کردن صفحۀ کاربریمان میتوانیم بازدیدکنندگان خود را محدود کنیم. به این ترتیب، هر فردی بخواهد محتواهای منتشرشدۀ ما را ببیند و وارد صفحهمان شود، باید از ما اجازۀ ورود بگیرد.
• کانفرمکردن (Confirm): اگر شخصی به ما درخواست فالو بدهد و اجازۀ ورود بگیرد، میتوانیم او را با گزینۀ Confirm تأیید، یا با گزینۀ Delete پاک کنیم.
• عمومی (Public): در صفحۀ عمومی ما به تمام افراد حاضر در اینستاگرام اجازه میدهیم پستها و استوریهایمان را مشاهده کنند.
• تجاری (Business): اینستاگرام قابلیتهای ویژهای برای کسبوکارها در نظر گرفته که شامل قراردادن آمار حدودی دنبالکنندگان آنها، ساعات بازدید پستها، فعالیت فالوئرها و… است. اگر صفحۀ خود را تجاری کنیم، میتوانیم از این قابلیتها به نحو احسن استفاده کنیم. اما نکتهای که باید به آن توجه داشت این است که صفحههای تجاری، خصوصی نمیشوند.
• شخصی (Personal): صفحههایی که تجاری نیستند، شخصی یا پرسونال نامیده میشوند. نکتۀ دیگر اینکه تمام صفحات خصوصی، شخصی هستند.
• ویرایش حساب کاربری (Edit Profile): بخشی است که در آن میتوانیم اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنیم.
• عکس نمایۀ حساب (Profile Photo): تصویری است که در صفحۀ حساب کاربری ما نمایش داده میشود.
• نام (Name): به نامی که در حساب کاربری در کنار تصویر حساب کاربری ما نشان داده میشود Name گفته میشود که معمولاً با نام و نام خانوادگی پر میشود.
• نام کاربری (Username): نامی است که برای حساب کاربری خود انتخاب میکنیم و مثل اثر انگشت، منحصربهفرد است.
• بیوگرافی (Biography): به همان توضیحات مختصری که در حساب کاربری دربارۀ خودمان میگوییم بایو میگویند.
• آدرس ایمیل (E-mail Address): آدرس ایمیلی است که میتوانیم در حساب کاربری خود اضافه کنیم و زمان لاگینکردن از آن استفاده کنیم. اگر رمز عبورمان را فراموش کنیم، میتوانیم به کمک این ایمیل آن را بازیابی کنیم.
• شماره تلفن (Phone number): شماره تلفن همراهی است که در حساب کاربریمان برای ورود اضافه میکنیم. اگر رمز عبورمان را فراموش کنیم، میتوانیم به کمک این شماره نیز آن را بازیابی کنیم.
• جنسیت (Gender): برای تعیین جنسیت (نامشخص، زن و مرد) است.
• ریپست (Repost): به فرایند پستکردن تمام و کمال محتوایی از صفحۀ دیگر، ریپستکردن میگویند.
• کپشن (Caption): به متنی که افراد بهعنوان توضیح در زیر محتوای تصویری اینستاگرام خود مینویسند، کپشن گفته میشود. البته گفتنی است که پستها میتوانند بدون کپشن نیز در اینستاگرام منتشر شوند.
• منشن (Mention): در محلهای قرارگیری متن در اینستاگرام، اگر یوزرنیم صفحهای را به همراه کاراکتر @ بنویسیم، بهاصطلاح آن صفحه را منشن کردهایم و آن قسمت از متن به رنگ آبی درمیآید و فالوئرها با لمسکردن آن منشن، وارد صفحۀ مدنظر میشوند. در بیوگرافی، کپشن، کامنت، دایرکت و استوری میتوان افراد و صفحات آنها را منشن کرد.
• هشتگ (Hashtag): به کمک علامت هشتگ میتوانیم موضوعات مرتبط با پستمان را مشخص کنیم. در این صورت، پست ما برای افرادی که به دنبال این موضوعات باشند نشان داده میشود. در اینستاگرام، هر هشتگ، صفحهای برای خود دارد. افراد میتوانند صفحۀ هشتگ را نیز فالو کنند تا بهترین پستهای آن هشتگ را دنبال کنند. در بیوگرافی، کپشن، کامنت، دایرکت و استوری میتوان از هشتگ استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید نگاهی به هشتگ چیست؟ بیندازید.
• تگ (Tag): میتوانیم افراد مرتبطی که در عکس یا ویدئو هستند، روی عکس یا ویدئو تگ کنیم. برای این کار کافی است گزینۀ تگ را انتخاب کنیم و نام کاربری موردنظرمان را بنویسیم.
• لایک (Like): لایک بهمعنای پسندکردن است و افرادی که پست خاصی را میپسندند، برای نشاندادن علاقهشان آن پست را لایک میکنند.
• کامنت (Comment): افراد در اینستاگرام علاوه بر پسندکردن پستها میتوانند نظر و عقیدۀ خود را نیز در زیر پستها بهصورت کامنت به اشتراک بگذارند. سیام (Cm) همان کوتاهشدۀ کلمۀ کامنت است که برای صرفهجویی در زمان از آن استفاده میشود.
• سیو (Save): با سیوکردن پستها میتوانیم از گمشدن آنها در حافظهمان جلوگیری کنیم و هر زمان که به آنها نیاز داشتیم، مشاهدهشان کنیم. دستور آشپزی، راهنمای استفاده از یک نرمافزار و… بهترین پستها برای سیوکردن محسوب میشوند.
• کالکشن (Collection): با دستهبندی پستهای ذخیرهشده، در زمان کمتری به آنها دسترسی خواهیم داشت.
• پیام مستقیم (Direct Message): به قسمت چت شخصی بین ما و فردی دیگر، دایرکت یا پیامهای دریافتی میگویند. در این بخش میتوانیم محتواهایی را که برای افراد ارسال کردهایم پاک کنیم، بهطوریکه انگار برای طرف مقابلمان اصلاً پیامی ارسال نکردهایم. دیام (Dm) نیز همان مختصرشدۀ دایرکت مسیج است که برخی افراد از آن استفاده میکنند.
• آخرین بازدید (Last Seen): هنگامی که در اینستاگرام فعال باشیم، آخرین زمان حضورمان در اینستاگرام را به سایرین نشان داده میشود. اگر دوست ندارید کسی این زمان را ببیند، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
• موارد دیگر (Other): پیامهای ارسالی از طرف کسانی که ما آنها را فالو نداریم، در این بخش نمایش داده میشود. این پیامها نوعی اسپم به حساب میآیند.
• مجاز (Allow): با کلیککردن روی گزینۀ مجاز، اجازه میدهیم که پیامهای ارسالی از طرف افراد به ما نمایش داده شوند و میتوانیم به آنها پاسخ دهیم.
• پاککردن (Delete): با انتخاب این گزینه اجازۀ نمایش پیام این افراد را نمیدهیم.
• خواندن پیامهای دایرکت (Seen): علامت سین یعنی پیامی که به طرف مقابل فرستادهایم، توسط آن فرد خوانده شده است. خوشبختانه یا متأسفانه این قابلیت را نمیتوان غیرفعال کرد.
• لایو چت (Live Chat): در بخش دایرکت اینستاگرام قابلیتی تحت عنوان چت زنده یا لایو چت وجود دارد که مانند تماس تصویری سایر اپلیکیشنها عمل میکند و تفاوت خاصی ندارد.
• پیام مستقیم گروهی (Direct Message Group): اینستاگرام علاوه بر قابلیت ارسال دایرکت نفربهنفر، قابلیتی برای چت گروهی نیز دارد که بهعنوان دایرکت مسیج گروپ شناخته میشود. میتوانیم مانند سایر پیامرسانها گروه اینستاگرامی تشکیل دهیم و به چتکردن مشغول شویم. دیام گروپ (Dm Group) همان مختصرشدۀ این عبارت است.
• لایو (Live): به پخش زنده در اینستاگرام که این روزها طرفداران زیادی دارد، لایو گفته میشود.
• پین کامنت (Pin Comment): به سنجاقکردن یک کامنت در لایو گفته میشود.
• غیرفعالکردن کامنتگذاری (Turn Off Commenting): معمولاً برای اینکه لایو با کیفیت بالاتری گذاشته شود و از حواسپرتی جلوگیری شود، از این گزینه استفاده میشود.
• اینسایت (Insight): اطلاعات و آماری است که به ما کمک میکند درمورد دنبالکنندگان، محتوای صفحه و نهایتاً عملکردمان آگاهی داشته باشیم؛ برای مثال، جنسیت مخاطبانمان، ساعات پربازدید صفحۀ کاربریمان و… توسط اینسایت اطلاعرسانی میشود. این گزینه برای هر پست نیز قابل مشاهده است و تعداد ذخیره، ارسال و بازدید هر محتوا را نمایش میدهد. البته این دکمه فقط برای صفحههای عمومی قابل مشاهده است. اگر اینسایت را بالا بکشیم با آمارهای جالبی آشنا خواهیم شد.
• تعامل (Interaction): این گزینه بهمعنی تعامل مخاطب با پست است که مجموعی از تعداد بازدید از پروفایل و وبسایت و کلیک روی تماس با ما بعد از مشاهدۀ هر پست خواهد بود. این گزینه برای استوری هم نشاندهندۀ تعداد بازدید از پروفایل و استیکرهای بهکاررفته در استوری است.
• پروفایل ویزیت (Profile Visit): اگر مخاطبانمان با مشاهدۀ پست ما مستقیماً روی پروفایلمان کلیک کرده و از آن بازدید کنند، تعداد دفعات آن در اینتراکشن مشاهده خواهد شد.
• وبسایت کلیک (website clicks): اگر مخاطبمان با مشاهدۀ پست ما از طریق بایو صفحه روی وبسایتمان کلیک کنند، این عمل نیز قابل اندازهگیری خواهد بود.
• کشفشدن (Discovery): این گزینه نشان میدهد هر پست ما از چه طریقی مشاهده شده است. در گزینۀ Follows میتوانیم دریابیم چند نفر با مشاهدۀ پست ما را دنبال کردهاند و گزینۀ Reach نشان میدهد چند دفعه پست ما توسط حسابهای یکتا دیده شده است. دیسکاوری در استوری نیز وجود دارد.
• جهتیابی (Navigation): مجموع چهار فاکتور back (عقبرفتن و مشاهدۀ استوری قبلی ما)، forward «جلورفتن و استوری بعدی ما)، Next Story (خارجشدن از استوریهای ما) و Exit (بهمعنای خروج از استوریهای اینستاگرام) است که میتواند ابزار خوبی برای سنجش محتوای استوریمان باشد.
• تعداد بازدید (Impression): تعداد کل بازدید پست ما را نشان میدهد که این بازدید میتواند از طریق خانه (home)، هشتگ (hashtag)، اکسپلور (explore) و… باشد.
• پروموشن (Promotion): این گزینه برای ارتقای پست ما از طرف اینستاگرام پیشنهاد میشود. برای استفاده از این گزینه، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
• درگیری: (Engagement): مجموع تعداد لایک، کامنت، سیو و اشتراکگذاری یک پست را اینگیجمنت یا درگیری میگویند که نسبت آن به تعداد فالوئر با عنوان اینگیجمنت ریت (Engagement Rate) شناخته میشود و برای بررسی میزان موفقیت و رشد کمک زیادی میکند. البته گزینهای در اینستاگرام برای این فاکتور موفقیت وجود ندارد و باید خودمان برای محاسبۀ آن دستبهکار شویم. بیشتر دربارۀ اینگیجمنت بخوانید.
• کمترین تعامل (least interacted with): این گزینه نشان میدهد در ۹۰ روز گذشته کمترین تعامل را با کدام مخاطبان داشتهایم. most shown in feed برعکس آن هست و بیشترین افرادی را که با آنها تعامل داشتهایم نشان میدهد.
• لایو دونفره (Go Live With): وقتی شخصی در حال پخش زنده است، افراد دیگر میتوانند به وی درخواست لایو مشترک بدهند. درصورت پذیرفتهشدن درخواست، لایو به دو قسمت مساوی تقسیم میشود و میتوانند لایو مشترک داشته باشند. لایو دونفره برای فالوئرهای هر دو طرف نمایش داده میشود و در حال حاضر یکی از روشها برای افزایش فالوئر است. با استفاده از گزینۀ غیرفعالکردن لایو دونفره (Turn Off Request To Go Live) میتوانیم درخواست لایو دونفره را غیرفعال کنیم.
• دستتکاندادن (Wave at you): اعلام آگاهی فردی که به لایو او میپیوندیم از حضور خود را «ویو ات گو» یا دستتکاندادن میگویند. اعلان آن بهصورت waved at you در کنار ناممان نمایش داده میشود.
• ریپلای (Reply): استوریها قابلیت دریافت کامنت ندارند، ولی بینندگان میتوانند نظرشان را به شکل ریپلای برای منتشرکنندۀ استوری ارسال کنند. این نظر در قالب دایرکت ارسال میشود و فقط برای منتشرکننده قابل نمایش است.
• ارسال (Send): به فرایند ارسال یک پست یا استوری در هر اکانت، ارسال میگویند.
• ریگرام (Regram): میتوانیم پستها را در استوری خود اعلان کنیم. به این ترتیب، افراد بیننده میتوانند با دیدن استوری و لمس تصویر، وارد آن پست خاص شوند.
• بازنشر (Share): در اینستاگرام به کارهایی اعم از ارسال و ریگرام، شِیر یا همان بهاشتراکگذاشتن گفته میشود.
• جستوجوهای برتر (Search top): این قسمت بیشترین جستوجوهایمان را به ما نشان میدهد.
• جستوجوی افراد (Search people): از این قسمت میتوانیم با جستوجوی نام افراد یا کسبوکارها، صفحۀ اینستاگرام آنها را پیدا کنیم. در همین بخش، هنگامی که نام کسی را جستوجو میکنیم، قسمتی به نام Suggested، افراد یا صفحههای مشابه با جستوجویمان را نشان خواهد داد.
• جستوجوی تگها (Search tags): از این قسمت میتوانیم هشتگهای مدنظرمان را را جستوجو کنیم تا پستهایی که هشتگ مربوطه را دارند، به ما نمایش داده شوند.
• جستوجوی مکانها (Search places): زمانی که جیپیاس (GPS) دستگاه خود را روشن کرده باشیم، میتوانیم در میان مکانها، شهرها و کشورهای مختلف جستوجو کرده و تمام عکسهایی که در آن لوکیشن (Location) گرفته شده است ببینیم.
روشی موثر برای افزایش ممبر کانال های تلگرام
اصطلاحات فارسی اینستاگرام
این اصطلاحات که گاهی مندرآوردی هم هستند، ترجمۀ راحت و روانی از برخی اصطلاحات تخصصی و انگلیسیاند. گوش و چشم شما احتمالاً با بیشتر این اصطلاحات آشنایی دارد:
• شاخ: به افرادی که در اینستاگرام دنبالکنندگان فراوانی دارند و از قضا هیچ هنر خاصی هم ندارند، اصطلاحاً شاخ گفته میشود. عمدۀ درآمد شاخها از تبلیغات است و خیلی از آنها برای کسب درآمد، سایتهای شرطبندی و… را تبلیغ میکنند.
• تبادل: وقتی دو صفحه بهطور متقابل یکدیگر را تبلیغ کنند، به این عمل تبادل گفته میشود.
• فول لایک: وقتی شخصی تمام پستهای یک صفحه را لایک کند، به این کار او در اصطلاح فول لایک میگویند.
• تبادل کامنت: وقتی دو یا چند صفحه زیر پستهای یکدیگر متقابلاً کامنت قرار دهند، به این عمل تبادل کامنت گفته میشود.
• شاتکردن: منظور همان منتشرکردن اسکرینشات بهصورت یک شات تبلیغاتی است.
• فلاپکردن: انتشار پستهای حاشیهدار را که باعث ایجاد بحث و جنجال میشود، فلاپکردن میگویند؛ مثل پستهای نژادپرستانه و… .
• بکشید بالا: این اصطلاح معمولاً توسط اینفلوئنسرها استفاده میشود و برای افرادی که بالای ۱۰هزار نفر فالوئر دارند قابل دسترسی است. به این طریق میتوان وبسایت دلخواه را تبلیغ کرد.
• اینفلوئنسر: افراد تأثیرگذار اینستاگرام که بلاگر نیز نامیده میشوند، معمولاً با کسب شهرت با استفاده از تواناییهای خود میتوانند تأثیرات زیادی روی مخاطبانشان بگذارند. اینفلوئنسرها گاهی بازیگر، خواننده، مجری، تستر غذا و… هستند.
چگونه اکانت توییتر را بازگردانی کنم؟
اصطلاحات انگلیسی اینستاگرام
این اصطلاحات ممکن است برای چشمتان جدید باشند، اما خیالتان راحت باشد، چون نور جدیدبودنشان برای چشمانتان ضرر ندارد.
• فالو برای فالو (Follow 4 Follow): فالو فور فالو یعنی صفحهای را فالو کنیم و توقع داشته باشیم صاحب آن صفحه نیز به ما فالوبک بدهد و اگر او این کار را نکند، دکمۀ آنفالو را انتخاب میکنیم. درواقع، هدف ما از فالوکردن، دیدن پستهای شخص مدنظر نیست، بلکه دریافت فالوبک است (F4F).
• لایک برای لایک (Like 4 Like): همان فرایند فالو فور فالوست، با این تفاوت که فعالیت ما در این فرایند لایککردن است (L4L).
• کامنت برای کامنت (Comment 4 Comment): همان فرایند فالو فور فالوست؛ ولی با کامنت (C4C).
• فروشگاه اینستاگرامی (Instagram Shopping): این قابلیت مستقیماً اینستاگرام را به وبسایت متصل میکند. با اینکه راهاندازی فروشگاه اینستاگرامی برای کاربران ایرانی امکانپذیر نیست، اما به فروشندگان اجازه میدهد روی محصولاتشان تگ قیمت قرار دهند.
• سابسکرایب (Subscribe): مشترکشدن در اینستاگرام یا عضویت در این شبکۀ اجتماعی که از طریق شمارهتلفن همراه یا آدرس ایمیل امکانپذیر است.
• پروفایل فیک (Fake Profile): به صفحههایی که با خرید فالوئر و لایک غیرواقعی بالا فعالیت میکنند، پروفایل فیک میگویند.
• فالوئر فیک (fake Follower): برخی افراد برای اینکه خودشان را محبوب و سلبریتی نشان دهند، از طریق رباتهای اینستاگرام، فالوئر غیرواقعی خریداری میکنند. البته که تشخیص این فالوئرها بهسادگی یک آب خوردن است.
• لایک فیک (Fake Like): همچنین گاهی برای افزایش میزان محبوبیت، لایک غیرواقعی را نیز از طریق رباتهای اینستاگرام خریداری میکنند.
• اَصْل (ASL): اصل بهمعنی بیوگرافی مختصری شامل سن، جنسیت و محل سکونت است. بعضی افراد در دایرکت از ما میخواهند که اصل بدهیم. البته بعضی افراد اصلدادن را بهمعنی داشتن تمایل برای برقراری رابطه نیز تلقی میکنند. اصل، کوتاهشدۀ کلمات Age، Sex، Location است.
• سینگل (Single): به افرادی که در حال حاضر در رابطه نیستند سینگل میگویند. احتمالاً این کلمه را در بایوی افراد زیادی دیده باشید.
• اینرل (In Rel): اینرل کوتاهشدۀ عبارت In relationship است. فردی که از این عبارت در بایوی اینستاگرام خود استفاده میکند، در یک رابطه است.
• پیوی (Pv): پیوی کوتاهشدۀ کلمۀ Private است. پیوی اصطلاحاً بهمعنی خصوصی است و به محیط دایرکتمسیج گفته میشود.
• صبرکردن (W8): بهمعنی منتظرماندن است. درواقع، خلاصهشدۀ کلمه wait است که بهخاطر شباهت تلفظ ait به هشت انگلیسی (eight) از W و ۸ استفاده میشود.
• صبحبخیر (GM): کوتاهشدۀ عبارت Good Morning است.
• شببخیر (GN): کوتاهشدۀ عبارت Good Night است.
• موفق باشی (GL): کوتاهشدۀ عبارت Good luck است.
• دوستدختر (GF): کوتاهشدۀ کلمۀ Girlfriend است.
• دوستپسر (BF): کوتاهشدۀ کلمۀ Boyfriend است.
• فرست (First): کلمۀ «First» درواقع مخفف عبارت «First For First» است. نوشتن آن در بخش نظرهای یک پست به این معناست که من برای آخرین پست شما نظر ثبت میکنم، در ازای اینکه شما هم برای آخرین پست من نظر بگذارید. بیشتر دربارۀ فرست بخوانید.
• فالشگرامر یا واینر: به افرادی که سعی میکنند به هر نحوی باعث خندۀ مردم شوند و بهاشتباه اینفلوئنسر شناخته میشوند، فالشگرامر یا واینر میگویند.
فهرست اصطلاحات فارسی اینستاگرام | نیماتودی
اگر واژه یا اصطلاحی باید در این فهرست قرار بگیرد توسط دکمه پاسخ جدید با کاربران عطاملک در میان بگذارید
اصطلاحات عمومی اینستاگرام
این دسته از اصطلاحات اینستاگرام احتمالاً برایتان آشنا هستند. عباراتی که در شبکههای اجتماعی اشتراکاتی دارند و تقریباً به بخشی از حافظۀ ما تبدیل شدهاند.
• حساب کاربری (Profile): یا حساب شخصی ما که شامل پستها، استوریها و اطلاعات بیوگرافیمان میشود.
• خانه (Home): همان صفحۀ اصلی ماست که در آن پست و استوری دنبالشوندگان یا همان فالوئنیگهایمان را میبینیم.
• اکسپلور (Explore): اکسپلور همان صفحۀ با نشان ذرهبین است که در کنار صفحۀ خانۀ ما قرار دارد. در اکسپلور میتوانیم نام شخصی را جستوجو کنیم یا پستهایی را که از نظر اینستاگرام برایمان جذاب است ببینیم.
• پست (Post): محتواهایی که در صفحۀ اینستاگرام خود بارگذاری میکنیم پست نامیده میشوند. این محتواها همیشه روی صفحۀ ما میمانند، مگر اینکه آنها را پاک یا آرشیو کنیم.
• استوری (Story): محتواهایی هستند که در صفحۀ اینستاگراممان عمر یکروزه دارند و معمولاً به شرح حالمان اشاره میکنند. البته با هایلایتکردن (Highlight) یک استوری میتوانیم آن را برگزیده کنیم و برای همیشه در صفحۀ خود داشته باشیم. هایلایت برای استوریهایمان نقش آلبوم را بازی میکند. ما میتوانیم یک یا چند هایلایت داشته باشیم، برای هر هایلایت یک اسم انتخاب کنیم و در هر هایلایت یک یا چند استوری را ذخیره کنیم.
• آی جی تی وی (IGTV): محتواهای ویدئویی بالای ۱ دقیقه هستند که با قابلیت تبدیل به آی جی تی وی در اینستاگرام بارگذاری میشوند.
• نوتیفیکیشن (Notification): آخرین اطلاعات دربارۀ افرادی که ما را لایک یا دنبال کردهاند، برایمان کامنت یا نظر ثبت کردهاند و حتی به سؤالهایمان پاسخ دادهاند، در این قسمت وجود دارد.
• فالو (Follow): زمانی که صفحه و اکانت کاربری را دنبال میکنیم، درواقع آن اکانت را فالو کردهایم.
• دنبالکنندهها (Followers): افرادی که پیگیر فعالیتهای ما در اینستاگرام هستند.
• دنبال میکنید (Following): افرادی که ما فعالیتهای آنها را دنبال میکنیم.
• آنفالو (Unfollow): هنگامی که دیگر قصد دنبالکردن صفحهای را نداشته باشیم و فالوی خود را پس بگیریم، به این کار ما آنفالوکردن یا دنبالنکردن میگویند.
• بلاک (Block): اگر دوست نداشته باشیم اکانتی محتواهای ما را ببیند یا بتواند به هر طریقی با ما در اینستاگرام در ارتباط باشد، میتوانیم روی کمک این گزینه حساب کنیم. به این ترتیب آن صفحه حتی نمیتواند ما را در اکسپلور جستوجو کند.
• آنبلاک (Unblock): هنگامی که صفحهای که قبلاً بلاک کرده بودیم از حالت بلاک خارج کنیم، آن صفحه را آنبلاک کردهایم.
• بلاک آنبلاک (Block-UnBlock): اگر بخواهیم صفحهای که در فهرست فالوئرهای ماست، محتواهایمان را نبیند، میتوانیم اول آن را بلاک و مجدداً آنبلاک کنیم. به این ترتیب نه شتری رفته و نه شتری آمده، نه ما محتوای آن صفحه را میبینیم، نه بالعکس.
• ریپورت (Report): با این امکان میتوانیم صفحههایی که قوانین اینستاگرام (حساب کاربری جعلی، پستهای خشن و…) را زیر پا گذاشتهاند، به اینستاگرام گزارش کنیم.
• کا (K): هر یک K، معادل یکهزار است. اینستاگرام در بسیاری مواقع برای سادهکردن اعداد بزرگ، از K (بهمعنی کیلو) استفاده میکند. برای مثال، اگر صفحهای در اینستاگرام K۲۵ فالوئر دارد، به این معناست که ۲۵هزار نفر آن را فالو کردهاند.
• خصوصی (Private): با خصوصی یا پرایوت کردن صفحۀ کاربریمان میتوانیم بازدیدکنندگان خود را محدود کنیم. به این ترتیب، هر فردی بخواهد محتواهای منتشرشدۀ ما را ببیند و وارد صفحهمان شود، باید از ما اجازۀ ورود بگیرد.
• کانفرمکردن (Confirm): اگر شخصی به ما درخواست فالو بدهد و اجازۀ ورود بگیرد، میتوانیم او را با گزینۀ Confirm تأیید، یا با گزینۀ Delete پاک کنیم.
• عمومی (Public): در صفحۀ عمومی ما به تمام افراد حاضر در اینستاگرام اجازه میدهیم پستها و استوریهایمان را مشاهده کنند.
• تجاری (Business): اینستاگرام قابلیتهای ویژهای برای کسبوکارها در نظر گرفته که شامل قراردادن آمار حدودی دنبالکنندگان آنها، ساعات بازدید پستها، فعالیت فالوئرها و… است. اگر صفحۀ خود را تجاری کنیم، میتوانیم از این قابلیتها به نحو احسن استفاده کنیم. اما نکتهای که باید به آن توجه داشت این است که صفحههای تجاری، خصوصی نمیشوند.
• شخصی (Personal): صفحههایی که تجاری نیستند، شخصی یا پرسونال نامیده میشوند. نکتۀ دیگر اینکه تمام صفحات خصوصی، شخصی هستند.
• ویرایش حساب کاربری (Edit Profile): بخشی است که در آن میتوانیم اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنیم.
• عکس نمایۀ حساب (Profile Photo): تصویری است که در صفحۀ حساب کاربری ما نمایش داده میشود.
• نام (Name): به نامی که در حساب کاربری در کنار تصویر حساب کاربری ما نشان داده میشود Name گفته میشود که معمولاً با نام و نام خانوادگی پر میشود.
• نام کاربری (Username): نامی است که برای حساب کاربری خود انتخاب میکنیم و مثل اثر انگشت، منحصربهفرد است.
• بیوگرافی (Biography): به همان توضیحات مختصری که در حساب کاربری دربارۀ خودمان میگوییم بایو میگویند.
• آدرس ایمیل (E-mail Address): آدرس ایمیلی است که میتوانیم در حساب کاربری خود اضافه کنیم و زمان لاگینکردن از آن استفاده کنیم. اگر رمز عبورمان را فراموش کنیم، میتوانیم به کمک این ایمیل آن را بازیابی کنیم.
• شماره تلفن (Phone number): شماره تلفن همراهی است که در حساب کاربریمان برای ورود اضافه میکنیم. اگر رمز عبورمان را فراموش کنیم، میتوانیم به کمک این شماره نیز آن را بازیابی کنیم.
• جنسیت (Gender): برای تعیین جنسیت (نامشخص، زن و مرد) است.
• ریپست (Repost): به فرایند پستکردن تمام و کمال محتوایی از صفحۀ دیگر، ریپستکردن میگویند.
• کپشن (Caption): به متنی که افراد بهعنوان توضیح در زیر محتوای تصویری اینستاگرام خود مینویسند، کپشن گفته میشود. البته گفتنی است که پستها میتوانند بدون کپشن نیز در اینستاگرام منتشر شوند.
• منشن (Mention): در محلهای قرارگیری متن در اینستاگرام، اگر یوزرنیم صفحهای را به همراه کاراکتر @ بنویسیم، بهاصطلاح آن صفحه را منشن کردهایم و آن قسمت از متن به رنگ آبی درمیآید و فالوئرها با لمسکردن آن منشن، وارد صفحۀ مدنظر میشوند. در بیوگرافی، کپشن، کامنت، دایرکت و استوری میتوان افراد و صفحات آنها را منشن کرد.
• هشتگ (Hashtag): به کمک علامت هشتگ میتوانیم موضوعات مرتبط با پستمان را مشخص کنیم. در این صورت، پست ما برای افرادی که به دنبال این موضوعات باشند نشان داده میشود. در اینستاگرام، هر هشتگ، صفحهای برای خود دارد. افراد میتوانند صفحۀ هشتگ را نیز فالو کنند تا بهترین پستهای آن هشتگ را دنبال کنند. در بیوگرافی، کپشن، کامنت، دایرکت و استوری میتوان از هشتگ استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید نگاهی به هشتگ چیست؟ بیندازید.
• تگ (Tag): میتوانیم افراد مرتبطی که در عکس یا ویدئو هستند، روی عکس یا ویدئو تگ کنیم. برای این کار کافی است گزینۀ تگ را انتخاب کنیم و نام کاربری موردنظرمان را بنویسیم.
• لایک (Like): لایک بهمعنای پسندکردن است و افرادی که پست خاصی را میپسندند، برای نشاندادن علاقهشان آن پست را لایک میکنند.
• کامنت (Comment): افراد در اینستاگرام علاوه بر پسندکردن پستها میتوانند نظر و عقیدۀ خود را نیز در زیر پستها بهصورت کامنت به اشتراک بگذارند. سیام (Cm) همان کوتاهشدۀ کلمۀ کامنت است که برای صرفهجویی در زمان از آن استفاده میشود.
• سیو (Save): با سیوکردن پستها میتوانیم از گمشدن آنها در حافظهمان جلوگیری کنیم و هر زمان که به آنها نیاز داشتیم، مشاهدهشان کنیم. دستور آشپزی، راهنمای استفاده از یک نرمافزار و… بهترین پستها برای سیوکردن محسوب میشوند.
• کالکشن (Collection): با دستهبندی پستهای ذخیرهشده، در زمان کمتری به آنها دسترسی خواهیم داشت.
• پیام مستقیم (Direct Message): به قسمت چت شخصی بین ما و فردی دیگر، دایرکت یا پیامهای دریافتی میگویند. در این بخش میتوانیم محتواهایی را که برای افراد ارسال کردهایم پاک کنیم، بهطوریکه انگار برای طرف مقابلمان اصلاً پیامی ارسال نکردهایم. دیام (Dm) نیز همان مختصرشدۀ دایرکت مسیج است که برخی افراد از آن استفاده میکنند.
• آخرین بازدید (Last Seen): هنگامی که در اینستاگرام فعال باشیم، آخرین زمان حضورمان در اینستاگرام را به سایرین نشان داده میشود. اگر دوست ندارید کسی این زمان را ببیند، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
• موارد دیگر (Other): پیامهای ارسالی از طرف کسانی که ما آنها را فالو نداریم، در این بخش نمایش داده میشود. این پیامها نوعی اسپم به حساب میآیند.
• مجاز (Allow): با کلیککردن روی گزینۀ مجاز، اجازه میدهیم که پیامهای ارسالی از طرف افراد به ما نمایش داده شوند و میتوانیم به آنها پاسخ دهیم.
• پاککردن (Delete): با انتخاب این گزینه اجازۀ نمایش پیام این افراد را نمیدهیم.
• خواندن پیامهای دایرکت (Seen): علامت سین یعنی پیامی که به طرف مقابل فرستادهایم، توسط آن فرد خوانده شده است. خوشبختانه یا متأسفانه این قابلیت را نمیتوان غیرفعال کرد.
• لایو چت (Live Chat): در بخش دایرکت اینستاگرام قابلیتی تحت عنوان چت زنده یا لایو چت وجود دارد که مانند تماس تصویری سایر اپلیکیشنها عمل میکند و تفاوت خاصی ندارد.
• پیام مستقیم گروهی (Direct Message Group): اینستاگرام علاوه بر قابلیت ارسال دایرکت نفربهنفر، قابلیتی برای چت گروهی نیز دارد که بهعنوان دایرکت مسیج گروپ شناخته میشود. میتوانیم مانند سایر پیامرسانها گروه اینستاگرامی تشکیل دهیم و به چتکردن مشغول شویم. دیام گروپ (Dm Group) همان مختصرشدۀ این عبارت است.
• لایو (Live): به پخش زنده در اینستاگرام که این روزها طرفداران زیادی دارد، لایو گفته میشود.
• پین کامنت (Pin Comment): به سنجاقکردن یک کامنت در لایو گفته میشود.
• غیرفعالکردن کامنتگذاری (Turn Off Commenting): معمولاً برای اینکه لایو با کیفیت بالاتری گذاشته شود و از حواسپرتی جلوگیری شود، از این گزینه استفاده میشود.
• اینسایت (Insight): اطلاعات و آماری است که به ما کمک میکند درمورد دنبالکنندگان، محتوای صفحه و نهایتاً عملکردمان آگاهی داشته باشیم؛ برای مثال، جنسیت مخاطبانمان، ساعات پربازدید صفحۀ کاربریمان و… توسط اینسایت اطلاعرسانی میشود. این گزینه برای هر پست نیز قابل مشاهده است و تعداد ذخیره، ارسال و بازدید هر محتوا را نمایش میدهد. البته این دکمه فقط برای صفحههای عمومی قابل مشاهده است. اگر اینسایت را بالا بکشیم با آمارهای جالبی آشنا خواهیم شد.
• تعامل (Interaction): این گزینه بهمعنی تعامل مخاطب با پست است که مجموعی از تعداد بازدید از پروفایل و وبسایت و کلیک روی تماس با ما بعد از مشاهدۀ هر پست خواهد بود. این گزینه برای استوری هم نشاندهندۀ تعداد بازدید از پروفایل و استیکرهای بهکاررفته در استوری است.
• پروفایل ویزیت (Profile Visit): اگر مخاطبانمان با مشاهدۀ پست ما مستقیماً روی پروفایلمان کلیک کرده و از آن بازدید کنند، تعداد دفعات آن در اینتراکشن مشاهده خواهد شد.
• وبسایت کلیک (website clicks): اگر مخاطبمان با مشاهدۀ پست ما از طریق بایو صفحه روی وبسایتمان کلیک کنند، این عمل نیز قابل اندازهگیری خواهد بود.
• کشفشدن (Discovery): این گزینه نشان میدهد هر پست ما از چه طریقی مشاهده شده است. در گزینۀ Follows میتوانیم دریابیم چند نفر با مشاهدۀ پست ما را دنبال کردهاند و گزینۀ Reach نشان میدهد چند دفعه پست ما توسط حسابهای یکتا دیده شده است. دیسکاوری در استوری نیز وجود دارد.
• جهتیابی (Navigation): مجموع چهار فاکتور back (عقبرفتن و مشاهدۀ استوری قبلی ما)، forward «جلورفتن و استوری بعدی ما)، Next Story (خارجشدن از استوریهای ما) و Exit (بهمعنای خروج از استوریهای اینستاگرام) است که میتواند ابزار خوبی برای سنجش محتوای استوریمان باشد.
• تعداد بازدید (Impression): تعداد کل بازدید پست ما را نشان میدهد که این بازدید میتواند از طریق خانه (home)، هشتگ (hashtag)، اکسپلور (explore) و… باشد.
• پروموشن (Promotion): این گزینه برای ارتقای پست ما از طرف اینستاگرام پیشنهاد میشود. برای استفاده از این گزینه، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
• درگیری: (Engagement): مجموع تعداد لایک، کامنت، سیو و اشتراکگذاری یک پست را اینگیجمنت یا درگیری میگویند که نسبت آن به تعداد فالوئر با عنوان اینگیجمنت ریت (Engagement Rate) شناخته میشود و برای بررسی میزان موفقیت و رشد کمک زیادی میکند. البته گزینهای در اینستاگرام برای این فاکتور موفقیت وجود ندارد و باید خودمان برای محاسبۀ آن دستبهکار شویم. بیشتر دربارۀ اینگیجمنت بخوانید.
• کمترین تعامل (least interacted with): این گزینه نشان میدهد در ۹۰ روز گذشته کمترین تعامل را با کدام مخاطبان داشتهایم. most shown in feed برعکس آن هست و بیشترین افرادی را که با آنها تعامل داشتهایم نشان میدهد.
• لایو دونفره (Go Live With): وقتی شخصی در حال پخش زنده است، افراد دیگر میتوانند به وی درخواست لایو مشترک بدهند. درصورت پذیرفتهشدن درخواست، لایو به دو قسمت مساوی تقسیم میشود و میتوانند لایو مشترک داشته باشند. لایو دونفره برای فالوئرهای هر دو طرف نمایش داده میشود و در حال حاضر یکی از روشها برای افزایش فالوئر است. با استفاده از گزینۀ غیرفعالکردن لایو دونفره (Turn Off Request To Go Live) میتوانیم درخواست لایو دونفره را غیرفعال کنیم.
• دستتکاندادن (Wave at you): اعلام آگاهی فردی که به لایو او میپیوندیم از حضور خود را «ویو ات گو» یا دستتکاندادن میگویند. اعلان آن بهصورت waved at you در کنار ناممان نمایش داده میشود.
• ریپلای (Reply): استوریها قابلیت دریافت کامنت ندارند، ولی بینندگان میتوانند نظرشان را به شکل ریپلای برای منتشرکنندۀ استوری ارسال کنند. این نظر در قالب دایرکت ارسال میشود و فقط برای منتشرکننده قابل نمایش است.
• ارسال (Send): به فرایند ارسال یک پست یا استوری در هر اکانت، ارسال میگویند.
• ریگرام (Regram): میتوانیم پستها را در استوری خود اعلان کنیم. به این ترتیب، افراد بیننده میتوانند با دیدن استوری و لمس تصویر، وارد آن پست خاص شوند.
• بازنشر (Share): در اینستاگرام به کارهایی اعم از ارسال و ریگرام، شِیر یا همان بهاشتراکگذاشتن گفته میشود.
• جستوجوهای برتر (Search top): این قسمت بیشترین جستوجوهایمان را به ما نشان میدهد.
• جستوجوی افراد (Search people): از این قسمت میتوانیم با جستوجوی نام افراد یا کسبوکارها، صفحۀ اینستاگرام آنها را پیدا کنیم. در همین بخش، هنگامی که نام کسی را جستوجو میکنیم، قسمتی به نام Suggested، افراد یا صفحههای مشابه با جستوجویمان را نشان خواهد داد.
• جستوجوی تگها (Search tags): از این قسمت میتوانیم هشتگهای مدنظرمان را را جستوجو کنیم تا پستهایی که هشتگ مربوطه را دارند، به ما نمایش داده شوند.
• جستوجوی مکانها (Search places): زمانی که جیپیاس (GPS) دستگاه خود را روشن کرده باشیم، میتوانیم در میان مکانها، شهرها و کشورهای مختلف جستوجو کرده و تمام عکسهایی که در آن لوکیشن (Location) گرفته شده است ببینیم.
روشی موثر برای افزایش ممبر کانال های تلگرام
اصطلاحات فارسی اینستاگرام
این اصطلاحات که گاهی مندرآوردی هم هستند، ترجمۀ راحت و روانی از برخی اصطلاحات تخصصی و انگلیسیاند. گوش و چشم شما احتمالاً با بیشتر این اصطلاحات آشنایی دارد:
• شاخ: به افرادی که در اینستاگرام دنبالکنندگان فراوانی دارند و از قضا هیچ هنر خاصی هم ندارند، اصطلاحاً شاخ گفته میشود. عمدۀ درآمد شاخها از تبلیغات است و خیلی از آنها برای کسب درآمد، سایتهای شرطبندی و… را تبلیغ میکنند.
• تبادل: وقتی دو صفحه بهطور متقابل یکدیگر را تبلیغ کنند، به این عمل تبادل گفته میشود.
• فول لایک: وقتی شخصی تمام پستهای یک صفحه را لایک کند، به این کار او در اصطلاح فول لایک میگویند.
• تبادل کامنت: وقتی دو یا چند صفحه زیر پستهای یکدیگر متقابلاً کامنت قرار دهند، به این عمل تبادل کامنت گفته میشود.
• شاتکردن: منظور همان منتشرکردن اسکرینشات بهصورت یک شات تبلیغاتی است.
• فلاپکردن: انتشار پستهای حاشیهدار را که باعث ایجاد بحث و جنجال میشود، فلاپکردن میگویند؛ مثل پستهای نژادپرستانه و… .
• بکشید بالا: این اصطلاح معمولاً توسط اینفلوئنسرها استفاده میشود و برای افرادی که بالای ۱۰هزار نفر فالوئر دارند قابل دسترسی است. به این طریق میتوان وبسایت دلخواه را تبلیغ کرد.
• اینفلوئنسر: افراد تأثیرگذار اینستاگرام که بلاگر نیز نامیده میشوند، معمولاً با کسب شهرت با استفاده از تواناییهای خود میتوانند تأثیرات زیادی روی مخاطبانشان بگذارند. اینفلوئنسرها گاهی بازیگر، خواننده، مجری، تستر غذا و… هستند.
چگونه اکانت توییتر را بازگردانی کنم؟
اصطلاحات انگلیسی اینستاگرام
این اصطلاحات ممکن است برای چشمتان جدید باشند، اما خیالتان راحت باشد، چون نور جدیدبودنشان برای چشمانتان ضرر ندارد.
• فالو برای فالو (Follow 4 Follow): فالو فور فالو یعنی صفحهای را فالو کنیم و توقع داشته باشیم صاحب آن صفحه نیز به ما فالوبک بدهد و اگر او این کار را نکند، دکمۀ آنفالو را انتخاب میکنیم. درواقع، هدف ما از فالوکردن، دیدن پستهای شخص مدنظر نیست، بلکه دریافت فالوبک است (F4F).
• لایک برای لایک (Like 4 Like): همان فرایند فالو فور فالوست، با این تفاوت که فعالیت ما در این فرایند لایککردن است (L4L).
• کامنت برای کامنت (Comment 4 Comment): همان فرایند فالو فور فالوست؛ ولی با کامنت (C4C).
• فروشگاه اینستاگرامی (Instagram Shopping): این قابلیت مستقیماً اینستاگرام را به وبسایت متصل میکند. با اینکه راهاندازی فروشگاه اینستاگرامی برای کاربران ایرانی امکانپذیر نیست، اما به فروشندگان اجازه میدهد روی محصولاتشان تگ قیمت قرار دهند.
• سابسکرایب (Subscribe): مشترکشدن در اینستاگرام یا عضویت در این شبکۀ اجتماعی که از طریق شمارهتلفن همراه یا آدرس ایمیل امکانپذیر است.
• پروفایل فیک (Fake Profile): به صفحههایی که با خرید فالوئر و لایک غیرواقعی بالا فعالیت میکنند، پروفایل فیک میگویند.
• فالوئر فیک (fake Follower): برخی افراد برای اینکه خودشان را محبوب و سلبریتی نشان دهند، از طریق رباتهای اینستاگرام، فالوئر غیرواقعی خریداری میکنند. البته که تشخیص این فالوئرها بهسادگی یک آب خوردن است.
• لایک فیک (Fake Like): همچنین گاهی برای افزایش میزان محبوبیت، لایک غیرواقعی را نیز از طریق رباتهای اینستاگرام خریداری میکنند.
• اَصْل (ASL): اصل بهمعنی بیوگرافی مختصری شامل سن، جنسیت و محل سکونت است. بعضی افراد در دایرکت از ما میخواهند که اصل بدهیم. البته بعضی افراد اصلدادن را بهمعنی داشتن تمایل برای برقراری رابطه نیز تلقی میکنند. اصل، کوتاهشدۀ کلمات Age، Sex، Location است.
• سینگل (Single): به افرادی که در حال حاضر در رابطه نیستند سینگل میگویند. احتمالاً این کلمه را در بایوی افراد زیادی دیده باشید.
• اینرل (In Rel): اینرل کوتاهشدۀ عبارت In relationship است. فردی که از این عبارت در بایوی اینستاگرام خود استفاده میکند، در یک رابطه است.
• پیوی (Pv): پیوی کوتاهشدۀ کلمۀ Private است. پیوی اصطلاحاً بهمعنی خصوصی است و به محیط دایرکتمسیج گفته میشود.
• صبرکردن (W8): بهمعنی منتظرماندن است. درواقع، خلاصهشدۀ کلمه wait است که بهخاطر شباهت تلفظ ait به هشت انگلیسی (eight) از W و ۸ استفاده میشود.
• صبحبخیر (GM): کوتاهشدۀ عبارت Good Morning است.
• شببخیر (GN): کوتاهشدۀ عبارت Good Night است.
• موفق باشی (GL): کوتاهشدۀ عبارت Good luck است.
• دوستدختر (GF): کوتاهشدۀ کلمۀ Girlfriend است.
• دوستپسر (BF): کوتاهشدۀ کلمۀ Boyfriend است.
• فرست (First): کلمۀ «First» درواقع مخفف عبارت «First For First» است. نوشتن آن در بخش نظرهای یک پست به این معناست که من برای آخرین پست شما نظر ثبت میکنم، در ازای اینکه شما هم برای آخرین پست من نظر بگذارید. بیشتر دربارۀ فرست بخوانید.
• فالشگرامر یا واینر: به افرادی که سعی میکنند به هر نحوی باعث خندۀ مردم شوند و بهاشتباه اینفلوئنسر شناخته میشوند، فالشگرامر یا واینر میگویند.
فهرست اصطلاحات فارسی اینستاگرام | نیماتودی