قرارگاه سایبری عطاملک
  • رادیو عشق
  • مشاوره خانواده
  • طراحی لوگو
  • عضویت طلایی
    • ورود
    • ثبت نام
    ورود
    نام کاربری:
    گذرواژه‌: گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
     
    یا توسط حساب کاربریتان در شبکه های اجتماعی وارد شود
  • ورود
  • ثبت نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌: گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
یا توسط حساب کاربریتان در شبکه های اجتماعی وارد شود
توسط حساب کاربریتان در شبکه های اجتماعی متصل شوید

قرارگاه سایبری عطاملک › فجازی › سواد رسانه ای و جنگ نرم v
« قبلی 1 … 7 8 9 10 11 بعدی »
› رضای خداوند متعال بالاتر از هرچیز

آخرین مطالب ارسالی
آمار انجمن
آخرين ارسال ها
موضوع نويسنده آخرين ارسال کننده انجمن
  تماشای آنلاین فیلم چقدر حجم مصرف می کند؟ ali5280 ali5280 رایانه و موبایل
  نحوه فروش آثار هنری در NFT meris99 meris99 هنر
  معرفی گوشی های سری A سامسونگ besttechnology besttechnology رایانه و موبایل
  [ مشاوره فردی]  ] ایا باید همیشه ناراحتیمون ... Ssani ملایجردی مشاوره خانواده و ازدواج
  [ مشاوره فردی]  ] مشاوره فردی و تحصیلی رزخسروی ملایجردی مشاوره خانواده و ازدواج
  چگونه رمز آیفون را عوض کنیم؟ تغییر پسورد آیفو... ali5280 ali5280 رایانه و موبایل
  مزیت ها و چالش های اینترنت ملی برای سرویس دهن... ali5280 ali5280 گفتگوی ایرانیان
برترین امتیاز گیرندگان
ADMIN 25915
رمان 6198
~~sara~~ 2495
مشاورانه 2481
*Ertebat* 1299
sarah 1283
محمدی پور 1159
abasaleh 1012
برترين ارسال کنندگان
ADMIN 9442
رمان 1571
kabootar 1216
مشاورانه 751
~~sara~~ 563
narges 414
sarah 274
mohamadi1392 246

فروش دامنه bloger.app | مشاوره خانواده در واتساپ | دانلود سخنرانی‌های رائفی پور | کتاب صوتی لهوف | نذر فرهنگی |
Your browser does not support the audio element.

امتیاز موضوع:
امتیاز موضوع:
  • 48 رأی - میانگین امتیازات: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت‌های نمایش موضوع

رضای خداوند متعال بالاتر از هرچیز

متین
مهمان
امتیاز: 0
 
سپاس ها
سپاس شده بار در ارسال
#1
۱۳۹۱-۹-۱۹، ۱۱:۰۱ صبح
رضایت خدای متعال بالا تر از هرچیزی است
امام جعفر صادق (ع) فرمودند: درآخرالزمان هیچ خانه ای نیست که از فتنه های(آخرالزمان)در امان باشد. ‏حال که چنین است و از فتنه های آخرالزمان در امان نیستیم.بهترین راه چیست؟به نظر حقیرتلاش برای کسب رضای حق تعالی ‏است وبس ‏‏ ‏‏ در تفسير عياشى از ثوير از على بن الحسين (ع) روايت شده كه فرمود:‏
وقتى اهل بهشت وارد بهشت شده و ولى خدا به جنات و قصرهاى خود درآيد و هر مؤمنى بر اريكه (تخت) خود تكيه زند، ‏‏خدمت‏گزارانش به دورش حلقه مى‏زنند، و شاخه‏هاى پر ميوه، خود را به طرفش خم مى‏كنند و در پيرامونش چشمه‏سارها جوشيدن ‏‏مى‏گيرد و از چشم اندازش نهرها به جريان مى‏افتد و برايش بساطها گسترده مى‏گردد و پشتى‏ها برايش مى‏گذارند و هر چه را كه ‏‏بخواهد و اشتها كند قبل از آنكه به زبان آورد خدامش برايش حاضر مى‏سازند و برايش حور العين از جنان بيرون مى‏آيند و بندگان ‏‏خدا آنچه كه خدا بخواهد در اين حالت و در اين تنعم بسر مى‏برند.‏
تا آنكه پروردگار جبار براى آنان تجلى نموده مى‏فرمايد: اى اولياء و اى اهل طاعت من! و اى ساكنان بهشت من كه در جوار من ‏‏منزل گرفته‏ايد! ميل داريد به شما از كرامتى بالاتر از آنچه داريد خبر دهم؟ عرض مى‏كنند: پروردگارا آن چيست كه از اين بهشت ‏‏كه هر چه بخواهيم در آن مى‏يابيم بهتر و بالاتر است؟.‏
بار ديگر همان پرسش تكرار مى‏شود و عرض مى‏كنند: پروردگارا، بله، آن كدام خير مى‏باشد كه بهتر از اين بهشت است؟ خداى ‏‏تعالى فرمايد: رضايت من از شما و دوستى من ‏نسبت به شما است كه از آن لذت‏ها و نعمت‏ها كه در آنيد بهتر است. بعرض ‏مى‏رسانند:‏
آرى، پروردگار ما! رضايت تو از ما، و محبت تو، به ما، بهتر و گواراتر است.‏
آن گاه على بن الحسين (ع) اين آيه را تلاوت فرمود:" وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها وَ ‏‏مَساكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ" «1».‏
و در الدر المنثور است كه ابن مردويه از جابر روايت كرده كه گفت رسول خدا (ص) فرمود: وقتى اهل بهشت به بهشت درمى‏آيند ‏‏خداى تعالى مى‏فرمايد: آيا بيش از اين، چيز ديگرى مى‏خواهيد تا برايتان آماده سازم؟ عرض مى‏كنند: پروردگارا مگر چيز ديگرى ‏‏هم مانده كه در اينجا فراهم نشده باشد؟ مى‏فرمايد: آرى (بالاتر از همه اين نعمتها) رضاى من است كه تا ابد بر شما خشم نمى‏گيرم ‏‏
مؤلف: اين معنا در روايات بسيارى از طريق شيعه و سنى وارد شده است.‏
در جامع الجوامع از ابى درداء از رسول خدا (ص) نقل كرده كه فرمود:‏
عدن خانه خدا است كه هيچ چشمى آن را نديده و صورتش به قلب هيچ بشرى خطور نكرده و غير از سه طائفه كسى را در آن ‏‏راه نيست: انبياء، صديقين و شهداء. خداى تعالى فرموده: خوشا بحال كسى كه بدرون تو درآيد.‏
مؤلف: عموميت بهشت كه روايت آن را مى‏رسانيد منافاتى با اختصاص آن براى سه طائفه ندارد، زيرا از آيه" وَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ ‏‏وَ رُسُلِهِ أُولئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ «4»- كسانى كه ايمان آوردند به خدا و فرستادگانش، ايشانند همان صديقين و ‏‏شهداء نزد پروردگارشان" استفاده مى‏شود كه خداى سبحان عموم مؤمنين را به شهدا و صديقين ملحق مى‏كند.‏
‏ ترجمه الميزان، ج‏9، ص: 470‏
پاسخ
پاسخ
 سپاس شده توسط
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوعات مرتبط با این موضوع…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ده نعمت خداوند برای صالحین وعباد الله المخلصین در بهشت متین 0 1,113 ۱۳۹۲-۱-۲۲، ۰۴:۰۷ عصر
آخرین ارسال: متین
  سردمداران آمریکا حتی از کلمه «خداوند» هم وحشت دارند ADMIN 1 1,005 ۱۳۹۲-۱-۸، ۰۷:۱۱ عصر
آخرین ارسال: ADMIN

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • صفحه‌ی تماس
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • امتیازات کاربران
قدرت گرفته ازMyBB و پارسی شده توسط MyBBIran.com
طراحی شده توسط Rooloo | ترجمه و طراحی مجدد توسط ParsanIT.ir

برو بالا
حالت خطی
حالت موضوعی